Vliegertje

Algemeen Discussieforum
Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Vliegertje

Bericht door Wendel » 4 augustus 2009, 10:26

Misschien een klein vraagje.. Zit hier te rekenen hoe lang mijn stomme pauze nog moet duren.. En toen zweefden mijn gedachten naar een eventuele huwelijksreis..

Klopt het dat je mag vliegen tot (en met) 28 weken? Hoe zit het dan als je precies 28 weken bent? Mag je dan ook nog?

Hoe zit het dan met beebjes? Kan het kwaad om met het vliegtuig te reizen? Zijn hier dan bepaalde risico's mee verbonden? Ik vermoed dat het drukverschil toch wel ergens een effect heeft op een beebje?

Is dit dan aan te raden of niet?

Hoe doen jullie dit dan? Pas een reis boeken max 28 weken op voorhand? Of zeker een annulatieverzekering nemen?

Specifiek aan Lie: hoe vroeg op voorhand hebben jullie dan je huwelijksreis gepland? Naar waar gaan jullie precies?

Het is maar... als je max 28 weken mag zijn, moet ik nog 4 cyclussen wachten ipv de 3 die ik nu nog vooropgesteld had :shock: (tja, ervan uitgaand dat we direkt prijs zouden kunnen hebben - eventueel misschien mogelijk je-kan-nooit-weten..)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 augustus 2009, 10:54

Dat hangt van de vliegtuigmaatschappij af, en van de bestemming. Als je naar Madrid wil, mag dat langer dan dat je naar Sydney wil. :D Zelfs tot 36 weken dacht ik... Maar zeker navragen.

Sommige Amerikaanse maatschappijen zouden al een grens hanteren vanaf 6 maanden, anderen vanaf 7 maanden.

Voor de beebjes maakt het helemaal niks uit naar 't schijnt, ze hebben gewoon niet graag dat je wil bevallen in het midden van die lange afstandsvlucht.

Je moet denk ik altijd rekening houden met de zwangerschapsduur tijdens de terugvlucht, lijkt me logisch. En een attest meehebben altijd.

Dus eerst nadenken over de bestemming denk ik. :D

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 4 augustus 2009, 13:05

Hoi,

Ik reis nogal veel, dus hier alle info aanwezig.

Bij Brussels airlines mag je voor europese bestemmingen tot 36 weken vliegen. Mijn gyne was hier alleen niet zo'n fan van, dus ik ben gestopt met vliegen vanaf 32 weken of zo. De enigste reden is inderdaad dat't niet zo handig is als je toch te vroeg zou bevallen. Voor zwangerschap of baby totaal geen probleem.

Kwa bestemmingen: zwanger zou ik malaria- bestemmingen vermijden. OOk erge hitte zou ik ook niet doen: ik was op't einde echt een waterballonnetje en steunkousen bij 30° leek me geen leuk vooruitzicht.

Reizen met een baby is trouwens écht de max! Wij zijn net naar Griekenland en Turkije geweest met ons 2-en half maandertje. Succes dat je hebt! Overal werden we aangesproken door mensen, echt héle leuke lokale contacten! Je kan natuurlijk niet zoveel doen, op't heetste van de dag deden we een terraske, terwijl we gewoon zijn van heel der dagen rond te trekken. Maar met een buikdrager kan je ook in de voor- en namiddag leuke wandelingen doen. Een auto huren is ook makkelijk: kan de baby lekker slapen.

Officieel mag je vliegen vanaf dat je beebje 7 dagen is. Maar om moeder toch wat rust te gunnen, zou ik pas plannen maken vanaf 6 weken. Dan begint je baby ook wat meer ritme te hebben en wordt't leven wat makkelijker...

Voor alle vragen over met babies op reis... binnekort trekken we ook nog eens naar frankrijk ;-)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 augustus 2009, 13:10

Die zwangerschaps- "rust" wordt goed benut ginder. :D

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 4 augustus 2009, 13:37

Loeki schreef: ze hebben gewoon niet graag dat je wil bevallen in het midden van die lange afstandsvlucht.
Ik denk dat de verhoogde kans op trombose ook meespeelt. Lang stilzitten is niet aangewezen als je al vrij hoog zwanger bent. Zo wordt een autorit van een dag ook afgeraden als je bvb 32 weken bent, en dat is om de trombose kansen te minimaliseren.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 4 augustus 2009, 13:39

Hihi, zeg wel!

Dus toch maar 3 rust-cyclussen als ik het hier zo lees :wink:

Ik zal dan maar veel vraagjes stellen ook aan onze reisagent eenmaal we er uit zijn naar waar we willen en zo (allee, allebei een goed idee, maar wel verschillend van elkaar, en elk apart op huwelijksreis gaat toch ook niet é :D )

En best dan ook een deftige annulatieverzekering hé, stel dat er iets zou zijn (allee, in't geval dat we stellen dat het tegen dan..)

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 4 augustus 2009, 13:40

Hey Wendel,

Wij zaten vorig jaar met een gelijkaardig probleem. Wij wouden een avontuurlijke reis maken, maar waren ook aan het 'proberen'. Heel veel rondgeneusd en blijkbaar kan je in België je reis enkel annuleren bij zwangerschapsproblemen, niet door de zwangerschap op zich. Wij hebben toen uiteindelijk via het internet een annulatieverzekering afgesloten in Nederland bij Mondial Assistance. Zij beschouwen zwangerschap een geldige reden om je reis te annuleren. Jammer genoeg hebben we de verzekering toen niet nodig gehad. :?
Als je toch vroeger zwanger zou worden, kan je wel niet op huwelijksreis, maar ja, dat kan je later dan nog inhalen hé!

Doei
Laatst gewijzigd door Repelsteeltje op 4 augustus 2009, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 4 augustus 2009, 13:40

[/quote]

Ik denk dat de verhoogde kans op trombose ook meespeelt. Lang stilzitten is niet aangewezen als je al vrij hoog zwanger bent. Zo wordt een autorit van een dag ook afgeraden als je bvb 32 weken bent, en dat is om de trombose kansen te minimaliseren.[/quote]

Zou ik dan geen plaats met veel beenruimte kunnen krijgen/kopen/voor bijbetalen?

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 4 augustus 2009, 13:43

Nu ja, realistisch gezien:

vandemorgen negatieve test: dus huwelijksreis zal al zonder beebje zijn

we houden pauze tot ± december: dus dan zullen we niet zwanger worden

daarna 4 maand aanmodderen met chlomid: het zou me al verbazen...

daarna kijkoperatie en op basis daarvan verder: dus ongeveer in maart kijkoperatie, dan moet het al lukken dat ik al zwanger ben tegen in juni é..

We gaan hier vandaag dus uit van een best-case-scenario, maar ja, hoop doet leven zong er ooit iemand.. :wink:

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 4 augustus 2009, 14:29

een plaats met beenruimte is die bij de nooduitgang. Maar die krijg je alleen als je in goede gezondheid bent. Dus 't zou kunnen dat ze die kunnen weigeren als je zwanger bent.
Op korte vluchten bestaat tegenwoordig geen echte bussiness class mee. Bij de duurdere tickets zit je vanvoor, maar daar is de beenruimte hetzelfde als vanachter hoor, dan krijg je enkel een maaltijd.

Op lange vluchten kan je natuurlijk bussiness class boeken, maar dat kost dan ook stukken van mensen (heb je zo'n echte ligzetel voor).

Het beste is zowiezo om te reizen tussen je 3e en 6e maand: dan ben je niet meer misselijk en ook nog niet zo gigantisch van omvang dat 't moeilijk wordt.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 augustus 2009, 14:35

Tegen trombose kan je best gewoon af en toe een wandelingetje maken hé, en / of zo van die oefeningetjes doen. Draaien met de enkels enzo. Lijkt me effectiever dan extra beenruimte.

Jezelf lekker laten verwennen in eerste klas in zo'n ligzetel klinkt anders ook wel heeeeeeeeeeeeeel interessant! :D (afgezien van de kostprijs)

Pffff, Wendel, ik kan betere best-case-scenario's bedenken hoor. Zoals vanmorgen te vroeg getest bijvoorbeeld! Of ongelukje in de pauzemaanden. Of wel lekker chance met clomid. Of ... 8)

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 4 augustus 2009, 14:59

Misschien nog een tip bij het kiezen van jullie reisbestemming: als je kiest voor een exotische reisbestemming waar je medicatie moet nemen tegen malaria, moet je wachten met zwanger worden tot een maand na de laatste malariapil! Dus dat zou nog een maand uitstel betekenen.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 4 augustus 2009, 15:10

OK: geeeeen exotische bestemming!!! (hmm, mag Thailand dan nog? nee zekers :( ) Foert, zal dan voor later eens zijn, exotisch gaan doen :wink:

Amai, je zou toch denken dat ze zwangere vrouwen dan eerst redden?? Maar neen: jij bent zwanger dus je zou de rest enkel maar vertraging doen oplopen, dus jij mag niet aan de nooduitgang zitten :shock:

De beenruimte leek mij gewoon beter voor het uitvoeren van de oefeningen, Loekie :wink: Of eens gewoon al kunnen rechtstaan zonder dat je bijna lid moet zijn van cirque du soleil :wink:

Tja, Loekie, te vroeg getest.. heb daarjuist in de zoektocht naar jouw juiste berichtje (zie zw en blij) iets gelezen over slecht slapen in het begin en ik ben al weer weg in mijn hoofd (goh, ik heb dat ook, en ik slaap anders altijd zo goed..) :wink: Heb gelijk niet zo veel nodig, al ist dat ik mij hier al meer heb laten aan vangen (lees ELKE negatieve test die ik ooit al gedaan heb.. :roll: )

Zwanger worden in de pauze liever niet.. Geen zin in keizersnede twee dagen voor onze trouw. Al zou dat dan eerder worst-case-scenario worden.. (al doet het heel veel pijn om dit te typen :wink: )

JD
Berichten: 1468
Lid geworden op: 9 mei 2007, 16:04

Bericht door JD » 4 augustus 2009, 15:31

Hey Wendel, exotisch kan wel hoor, niet op elke exotische bestemming moet je malariapillen nemen. Veel hangt ook af van de plannen: rondreizen in Peru bv is geen probleem, tenzij je naar het amazonewoud trekt...
Van Thailand weet ik het niet, maar dat is eenvoudig te controleren op internet.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 4 augustus 2009, 15:49

Ach, de wereld is groot... Je zal vast wel iets vinden dat kan!

Oei, nu heb ik weer iets in je hoofd gestopt. Niks van aantrekken! Ik moest ook boertjes laten btw. :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten