Klussen na Pregnyl of voor TP ???

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Sanjacky
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:52

Klussen na Pregnyl of voor TP ???

Bericht door Sanjacky » 9 augustus 2009, 16:50

Hoi Hoi...

Hopelijk is er iemand die hier een antwoord op weet... ik heb ergens horen vallen dat je het best na je pregnylspuit kunt vrijen met je man zodat je meer kans maakt dat je embytje blijft zitten en een orgasme zou de eventuele tp van het embytje bevorderen... Is dat nu echt zo ???
Ik vraag mij dat echt af... Hoe werkt zoiets dan... Moet je dan vrijen de dag voor de tp en wanneer mag je nu precies vrijen na de TP :? ik ben eens benieuwd naar de antwoorden... ik ben bezig met een cryopoging en heb vrijdag mijne pregnyl gehad en woensdag volgt de tp van 2 cryootjes... Mijn man was al helemaal aan het stralen toen ik hem dat zei wat ik gelezen had hihi :wink: maar zou toch graag weten hoe het nu zit eigenlijk... Alvast heel fel bedankt voor jullie antwoorden...xxx... San ...xxx...

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 9 augustus 2009, 17:55

Hoi,

Ik moet zeggen dat ik daar ook niet echt een antwoord op weet. Maar wil het wel eens uittesten voor je, ik denk dat mijn man dat met veel plezier zal doen :lol: . Ze hebben mij wel verteld dat je best de eerste week na TP niet vrijt.
Nu, heb ook al eens gehoord dat bij koppels zonder vruchtbaarheidsproblemen een orgasme bij de vrouw inderdaad een zwangerschap kan bevorderen maar de details over het waarom weet ik ook niet.

Sanjacky
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:52

Bericht door Sanjacky » 9 augustus 2009, 18:06

Hihi Loesje dank je wel :wink:
Test het eens uit en laat het mij weten :lol:
De meningen lopen zo fel uiteen over dat vrijen na tp... Ik weet als je een pu gehad hebt mag je langer niet vrijen maar wij hebben onze eerste cryo-poging en ze zeggen dat je dan vlugger mag vrijen :? ik weet het niet zenne... ik zal het eens met rode wangetjes vragen aan de gyn woensdag na de tp wanneer we mogen vrijen hihi 8)

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 augustus 2009, 11:19

Ze hebben me altijd gezegd dat vrijen na TP geen enkel probleem is. Het is na de PU dat je een week niet mag, wegens de wondjes. Maar met een TP heb je geen wondjes, tenzij je baarmoederhals heeft gebloed, dan kan ik me voorstellen dat je best een paar daagjes wacht, maar anders...

Na onze IUI's "moesten" we zelfs nog 'n keertje klussen, en een IUI is qua ingreep net hetzelfde als 'n TP.

't Vrijen na de pregnyl lijkt me eerder omdat je in een cryopoging meestal nog een follikel hebt ook hé, tenzij je geen follikels maakt in een natuurlijke cyclus. Tis om dat eitje eventueel nog te bevruchten dat je kan vrijen na de pregnyl.

't Orgasme dat zou helpen om spontaan zwanger te worden heeft te maken met de zuurtegraad in je vagina die verandert door de toenemende afscheiding bij 'n orgasme. Dat zou dan een vriendelijkere omgeving zijn voor de zaadjes.

Verder weet ik dat GHB bezig is geweest met een studie die de bewegingen van het baarmoederslijmvlies vastlegde op video. Omdat ze vermoeden dat een golvend baarmoederslijmvlies beter is voor innesteling dan een statisch baarmoederslijmvlies. Maar dat is ten eerste niet bewezen, en ten tweede zijn de samentrekkingen van de baarmoeder bij 'n orgasme van korte duur, terwijl een golvend baarmoederslijmvlies constant ritmisch beweegt. Maar ik vermoed dat het advies van "orgasme voor betere innesteling" daarvan komt.

bart
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 juni 2008, 20:38

Bericht door bart » 10 augustus 2009, 12:05

Loeki schreef:Ze hebben me altijd gezegd dat vrijen na TP geen enkel probleem is. Het is na de PU dat je een week niet mag, wegens de wondjes. Maar met een TP heb je geen wondjes, tenzij je baarmoederhals heeft gebloed, dan kan ik me voorstellen dat je best een paar daagjes wacht, maar anders...
Meestal is de TP een paar dagen na de PU, tenzij je van een cryo start. Dit is dus mijns insziens onhaalbaar :) Ze zeiden tegen ons best niet na een PU owv de wondjes die zouden kunnen ontsteken dan.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 10 augustus 2009, 12:18

Hoezo onhaalbaar. :wink:

Vrijen na een TP kan dus als je geen PU gehad hebt hé, even doordenken... :wink:

Sanjacky
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:52

Bericht door Sanjacky » 10 augustus 2009, 20:01

Hoi hoi...

Heel hartelijk bedankt voor jullie antwoordjes heb er toch iets aan gehad... we zullen wel zien wat het brengt zeker ik denk dat het allemaal ook veel met geluk te maken heeft als je embytje blijft zitten en of je embytje sterk genoeg is... woensdag heb ik tp van 2 cryootjes dus we zullen het eens proberen met klussen eens zien of het helpt zal het jullie weten te zeggen eind augustus hihi :wink:

...xxx... San ...xxx...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten