EGOÃ￾SME

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
new
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mei 2009, 13:50

EGOÃ￾SME

Bericht door new » 20 augustus 2009, 11:12

Ik vraag mij soms af hoe het komt dat er zoveel mensen zoooo egoïstisch kunnen zijn.
Altijd maar over hunzelf spreken en vergeten te vragen: Hoe is het met jou?
Is maar één zin, maar voor sommigen is het blijkbaar teveel!!!!!
Ik kan daar eerlijk gezegd niet tegen.

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 20 augustus 2009, 12:50

niet iedereen is zich ervan bewust wat je meemaakt en dat is juist zo moeilijk. vaak zie je niets aan de persoon zoals je vb bij kankerpatiënten in behandeling een kaal kopje ziet en het is nog niet algemeen bekend hoe pijnlijk het allemaal kan zijn.
en natuurlijk, mensen zijn niet altijd zo betrokken en zeker in moeilijke periodes is nog eens dubbel zo hard want dan heb je juist een luisterend oor nodig.
maar geen nood, kom maar lekker naar hier, oortjes genoeg!

liesje

new
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mei 2009, 13:50

Bericht door new » 20 augustus 2009, 13:13

Ja inderdaad gelukkig kunnen we hier terecht.
Hier begrijpen we elkaar.
Nu ik zit toch anders in elkaar.
Ben soms een beetje TE véél bezig met anderen.
Zou soms beter een beetje meer op mezelf denken want dat doe ik véél te weinig volgens mijn ventje.
Altijd eerst op de anderen denken en dan pas op mijn eigen...
Zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Sanjacky
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:52

Bericht door Sanjacky » 20 augustus 2009, 19:52

Hey Newke...

Wat is er gebeurd meid :(
Ge weet als ge behoeft hebt om te praten ik ben er voor je... ge roept mij maar op via msn... dikke knuffel...xxx...

Kim*
Berichten: 61
Lid geworden op: 5 februari 2008, 22:07

Bericht door Kim* » 21 augustus 2009, 12:38

hey Newke
Ik begrijp maar al te goed wat je zegt. Ook ik denk altijd eerst aan andere en dan aan mezelf. Om een voorbeeld te geven: mijn schoonzusje is op dit moment 7 maanden zwanger dus iedereen happy happy joy joy. Enkel mijn ouders waren op de hoogte van ons probleem maar toen bleek dat mijn schoonzusje zwanger was, hebben ze het aan hen verteld zodat ze het rustig aan ons konden vertellen (wat op zich wel lief is). Probleem is dat elke keer we met z'n allen samen zijn alle gesprekken alleen maar over het baby'tje gaan. Op het voorbije familiefeest was het zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment gewoon 1 uur binnen ben gaan zitten omdat ik het niet meer aankon. Oo
k mijn moeder is helemaal euforisch omdat haar jongste zoon vader wordt. Mijn ventje vindt dat ik mijn moeder moet vertellen dat ze me vaak onbewust kwetst door er constant over bezig te zijn maar ik vind dan weer dat ik de mensen hun geluk niet mag afpakken. Dilemma dus. Ik kan je wel een boek aanraden waar ik zelf heel veel aan heb: 'Conquering Infertility van Alice D. Domar en Alice Lesch Kelly. Ik heb het besteld via www.bol.com. je zal merken dat er heel veel herkenbare situaties in voorkomen en er worden veel technieken in uitgelegd hoe je hiermee kan omgaan
Ik merk eprsoonlijk wel dat ik er in de 'hormoonvrije' periodes veel beter mee omkan maar toch het blijft altijd moeilijk. gelukkig hebben we dit forum nog om onze frustraties van ons af te schrijven
Groetjes, Kim

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 21 augustus 2009, 13:05

kherken de situatie,kim,

onlangs heeft mijn moeder ook tot drie keer toe in één uur gezegd dat mijn nichtje zwanger was van haar derde.
'k heb toen rustig gezegd dat ze dat mocht aankondigen maar dat ik dat eigenlijk liever geen drie keer hoorde...
gelukkig had ze het snel genoeg door!
en ik heb nu ('tzal nog wel een tijdje duren want mijn broer en zus zijn nog niet echt aan kinderen toe) al schrik voor de aankondigingen van hen.
tja, 'tis niet altijd zo eerlijk hé!

liesje

new
Berichten: 62
Lid geworden op: 19 mei 2009, 13:50

Bericht door new » 21 augustus 2009, 13:35

Verschrikkelijk hé
Sommige mensen kunnen maar spreken over hun zwangerschap en kinderen.
Héél héél héél ambetant.
Och ja zoals mijn ostepaat zei: gewoon niet luisteren en tegen iemand anders gaan praten of gewoon zeggen kunnen we nu eens over iets anders praten...
En dat doe ik ook ze want op den duur...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten