2de opini

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
ingetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 april 2009, 14:27

2de opini

Bericht door ingetje » 24 augustus 2009, 20:35

hoi iedereen
ik ben hier nog eens weer

vandaag ben ik weer eens naar die gyne gegaan en heeft bloed getrokken en een echo genomen .
Hij zei dat alles in orde was op echo en heeft weer eens bloed genomen
Om 7 uur deze avond moest ik weer bellen naar hem en hij zegt dat ik weer moet stoppen met die inspuitingen en nog verder moet vermageren
Ik vroeg aan hem wat ik moet doen om mijn maandstonden terug te krijgen . Hij zegt als ik vermager dat ik ze wel terug krijg. Wat voor een kieken is dat ik ga juist naar hem ga omdat ik net mijn maandstonden NIET vanzelf krijg , nooit gehad

Daarom zou ik graag een 2de opini bij een andere gynecoloog willen . Graag advies en liefst ene dat niet te ver is (woon namelijk in eeklo , neem openbaar vervoer)

Groeten inge

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 24 augustus 2009, 20:45

Dag Inge,

Ik krijg ook nooit mijn maandstonden vanzelf, nooit gehad. En ik ben slank, dus het is inderdaad een kieken :), je zou dus best eens naar iemand anders gaan.

Groetjes prutske

ingetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 april 2009, 14:27

Bericht door ingetje » 24 augustus 2009, 21:20

prutske14 schreef:Dag Inge,

Ik krijg ook nooit mijn maandstonden vanzelf, nooit gehad. En ik ben slank, dus het is inderdaad een kieken :), je zou dus best eens naar iemand anders gaan.

Groetjes prutske
Heb gehoord van de verpleegster dat mijn spuiten komt zetten dat Dr Nele van rentergem ook een goeie is en die werkt met Ziekenhuis Jan Palfijn

maar zal eerst moeten naar de dokter of gewone gynecoloog moeten gaan zeker voor briefje te hebben

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 25 augustus 2009, 10:20

Ingetje,

Wij gaan naar Dr Decleer in Aalter. Hij werkt ook samen met Jan Palfijn. Wij hebben geen briefje nodig gehad hoor. Ik heb gewoon gebeld naar zijn praktijk en heb zo een afspraak kunnen maken.

Groot gelijk trouwens dat je een tweede mening wilt! Het kan natuurlijk zijn dat je maandstonden zouden komen als je vermagert, maar wie zegt dat het probleem daaraan ligt? Er zijn verschillende oorzaken waardoor iemand niet menstrueert. Ik vind het nogal laks van je gyn om gewoon aan te nemen dat het probleem bij je gewicht zou liggen!

Groetje,
Wendy

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 25 augustus 2009, 11:10

Hoi

Ik heb ook een beetje overgewicht, maar heb ook geen regelmatige maandstonden. Omdat ik tien jaar de pil genomen heb, was ik me hier niet van bewust.
Toen ik gestopt was met pillen, kreeg ik gewoon mijn regels niet meer.... Ikke zo naief natuurlijk om tedenken dat ik 'prijs' had. Bleek dus van niet.

Mijn gyn heeft dan wat medicatie voorgeschreven en eisprongtesten en zo gedaan en uiteindelijk werd wel PCO meegedeeld... Ik maakte gelukkig geen cystes aan, maar had geen natuurlijke eisprong, en had dus mijn regels niet. Bij mij werd er nooit aangeraden om te vermageren, maar werd direct met een behandeling gestart.
Zeker doen dus, op naar een andere gyn. Vragen staat vrij en dit is een vrij land!

ingetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 april 2009, 14:27

Bericht door ingetje » 25 augustus 2009, 11:25

Ik weet nu niet of het een goed idee gaat zijn maar ik heb deze morgen een afspraak bij mijn gewone gynaecoloog gemaakt op 8 september . Die weten ook nog andere gynaecologen he

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 25 augustus 2009, 11:47

En anders er echt op aandringen dat je ook verdere onderzoeken wil en dat je denkt dat het niet noodzakelijk iets met je gewicht te maken heeft.

Je moet vooral al weten of je lichaam een eisprong aanmaakt of niet hé.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je geen eisprong hebt, enkel en alleen door 'overgewicht'.

Sterkte hoor ingetje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten