irritatie na zetten van pregnyl

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

irritatie na zetten van pregnyl

Bericht door Mona Lisa » 25 augustus 2009, 17:09

dames,

Ik doe nog eens beroep op jullie ervaringen.

Ik zet ondertussen al gedurende 5 maanden bij mezelf menopur injecties in mijn buik. Dus ik heb er al enige handigheid in. Maar gisteren heb ik pregnyl mogen zetten in mijn buik en vandaag is de injectieplek nog steeds heel gevoelig en echt geïrriteerd. Het is net ter hoogte van mijn broeksband en aangezien ik tijdens de dag continu zit, word ik stilaan stekezot (:-)) van die irritatie.

Enig idee hoe ik dit kan verzachten? Misschien dat ik met jullie tips de pijn voor deze avond al wat kan verzachten, morgen zie ik immers mijn gyn voor de IUI.

thanks

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 25 augustus 2009, 17:19

ik heb ooit van een menopur spuitje een enorm blauwe plek gekregen. Ik had blijkbaar iets geraakt... mss is het dat wat je voelt? (en tja, blauwe plek moet je gewoon laten genezen, hé)

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 25 augustus 2009, 17:22

goh, het is niet echt een blauwe plek hoor. Als je net een spuit hebt gezet is er zo eventjes een bultje op je buik; Dat bultje is er nog steeds, is heel gevoelig, jeukt en ziet wat rood.

Misschien moet ik idd gewoon afwachten en hopen dat het snel weggaat :)

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 26 augustus 2009, 9:41

Mona Lisa,

Ik denk dat je daar niet veel kan aan doen dan afwachten tot het idd weggaat. Wel vervelend natuurlijk.

Heb je het traag ingespoten en nadien gemasseerd zodat de vloeistof een beetje verspreid in je buik?

Liefs,

Bokje

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 26 augustus 2009, 14:53

ja, heb het idd traag ingespoten en wat gemasseerd. Dokter zei dat het blijkbaar vaker voorkomt. En dat het vanzelf weer weggaat.

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 27 augustus 2009, 17:05

Mag je Pregnyl in je buik plaatsen? Bij mij wordt dat in de bil gezet door de verpleegster en het prikt hoor wanneer die vloeistof erin gaat. Van Menopur heb ik bijna nooit last (die zet ik zelf). Na 20 dagen spuiten begint de buik hier en daar wel eens gevoelig te worden en af en toe heb ik eens een blauwe plek maar die Pregnyl vind ik toch andere koek. Volgens mijn moeder moet ik Arnica zalf smeren op blauwe plekken en het gaat iets sneller weg dan wanneer ik het er niet op smeer maar ik vrees dat we gewoon geduld moeten hebben totdat die vanzelf weer wegtrekt.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 augustus 2009, 20:04

Stefi,

Sommige artsen verkiezen I.M. (intramusculaire) inspuitingen ipv subcutane inspuitingen. Die in de buik is een subcutane, die in de poep een intralmusculaire. De intramusculaire is id spier rechtstreeks ingespoten, dus dieper. In de buik is het slecht onderhuids. Sommige artsen beweren dat in de spier er een betere werking zou zijn.
Ik ben daarvan niet zo overtuigd. In Jette laten ze die inspuitingen gewoon in de buik geven. Ik heb ze altijd zo zelf in mijn buik gezet. En heb er nooit problemen mee gehad. En de laatste keer was het zelfs succesvol.

Liefs,

Bokje

Mom to be
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 mei 2008, 10:49

Bericht door Mom to be » 28 augustus 2009, 10:37

Pregnyl zetten gaf bij mij echt superveel irritatie. Opzwellen, jeuken..verkleuren

Weet je: het heeft meer dan anderhalve maand geduurd eer de verkleurde plek van laatste Pregnyl weg was (waren wel 2 poedertjes voor PU).

Das dus helemaal normaal. Helaas.

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 3 september 2009, 9:31

na enkele dagen is de irritatie weggegaan.

Het feit van pregnyl al dan niet in de buik zetten ... ik weet er zelf ook geen raad mee. Ik ben in behandeling in bonheiden en daar verschillen dr. Bosteels en dr. Pelckmans beide van mening hierover. Meestal ga ik bij dr. Pelckmans, maar soms komt het niet uit en kom ik bij dr. Bosteels terecht. Waardoor de pregnyl af en toe door mijn huisarts wordt gezet en soms doe ik het zelf...

Soerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 9 oktober 2009, 19:42

Bericht door Soerke » 24 oktober 2009, 20:20

hey

het inspuiten vind ik ook echt pijnlijk. Ik durf het zelf niet, dus mijn vriend doet het. En dan jammer ik echt van de pijn en gebied ik hem het heel langzaam te doen. Het voelt als een heet mes dat in mijn huid snijdt. Toen ik dit zei aan mijn gyne vroeg hij 'doet dat echt zoveel pijn? misschien kan je dubbele vloeistof proberen?. Dat heb ik dan uiteindelijk niet gedaan omdat meer vloeistof me afschrikt en ik gewoon wel op mijn tanden bijt als het zover is. De spuitjes die ik meekreeg zijn voor subcutaan gebruik in buik, bil of bovenarm, maar ik doe het altijd in de buik. De dag nadien voelt dat als een blauwe plek, maar je ziet er niets van. De tip van het masseren ga ik volgende week toch eens testen, merci daarvoor,

groet

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 25 oktober 2009, 6:11

De pijn mindert als je trager inspuit. Nog een voordeel van zelf spuiten. :wink:

Ik deed er soms wel een volle minuut over, over het effectief inspuiten van de vloeistof. Super traag. Of gewoon halfweg even "pauzeren" met spuiten (wel de naald laten zitten hé :wink: ).

Het masseren helpt als je na de spuit op die plek zo een hard bolletje voelt zitten.

Dingo
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 juli 2009, 20:41

Bericht door Dingo » 25 oktober 2009, 18:57

Hallo, ik denk dat het van persoon tot persoon afhangt,ik heb zelf nooit pijn of last gehad toen ik pregnyl inspoot (subcutaan, in de buik).
Wel hoor ik van veel mensen dat ze problemen hebben met de menopur en de pregnyl, zelf nooit iets van gemerkt, ik heb wel veel menopur nodig voor de stimulatie, toen ze me de gewone dosis gaven reageerden de eicellen niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten