bleitmonster

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 11 september 2009, 18:50

hi ladies,
even een kort berichtje vanuit mijn verpliche platte rust.
laparoscopie voorbij. is vlot gegaan; later wel maar details.
mooie baarmoeder zei de gyn én lichte endomitriose. doch niets dat zwangerschap in de weg kan staan.
dus we proberen verder met IUI...
misschien nog deze maand, hangt af hoe ik me volgende week voel. anders de volgende.
ben enerzijds wel blij dat we met IUI verderkunnen, want IVF is toch weer n stuk drastischer. natuurlijk blijven onze kansen beperkter, maar ja; hoop doet leven é, dat weten we hier allemaal!
ik lees rustig mee met wat jullie allemaal schrijven, maar blijf nog even echt rustig in bed zodat ik er snel vanaf ben.
tot gauw

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 12 september 2009, 10:13

L***, goed dat alles goed was. Voor mij was het ook ergens een opluchting dat het nog met IUI kon en niet direct IVF aan de orde was. Ik dacht ook aan het tellertje hé :wink:
Maar wat is lichte endometriose? Waar zat die dan? En hebben ze dat weggedaan?

Liefs,

bokje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 12 september 2009, 20:20

hei bokje,
ja, ik heb hetzelfde gevoel als jou.
veel details weet ik niet. ik zie de dokter vrijdag opnieuw, dan zal ik meer weten. ze kwam me 'het verdict' vertellen toen ik nog in de recovery lag, dus dit is het enige wat ik me ervan herinner :D
ze zien dat rond de baarmoeder met de laparoscoop denk ik. en als het in lichte vorm is, dan zijn er wat verklevingen/bindweefselophopingen, maar die zullen niets in de weg staan en dus ook niet moeten verwijderd worden.
denk ik.
anyone meer info?
voor de rest rustige dag hier. alleen is mijn stiefzoontje ziek geworden en heeft dus de dag naast me in bed doorgebracht, gezellig :) hoop alleen dat ik het niet besmet. bon, de weerstand zal wel z'n werk doen zeker??
dada

Sanjacky
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:52

Bericht door Sanjacky » 13 september 2009, 10:28

Hey L***

Hoe gaat het met je nergens geen last meer van hoop ik ...xxx...

Gwenneke
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 mei 2009, 22:03

Bericht door Gwenneke » 13 september 2009, 11:23

Hey L***,

Blij dat alles vlot gegaan is en dat het goed nieuws is! En denk eraan, september is nog niet om hé!

Gwenneke

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 13 september 2009, 17:48

L***,

Bij mij hebben ze dus endometriose vastgesteld tijdens de laparoscopie. Mijn eileiders en eierstokken waren wel vrij. Het zat rond mijn blaas en darmen. Ze deden dat ook weg. Ik weet natuurlijk niet hoe weinig jij hebt hé. Bij mij was het toch voldoende om er meteen een werklaparoscopie van te maken. En de oorzaak van ons vruchtbaarheidsprobleem zou toch daar gelegen hebben.
Ze zeggen dat het in mijn geval vruchtbaarheidsproblemen geeft. Dat zou wetenschappelijk zijn aangetoond. Het preciese mechanisme is gissen. Maar ze denken dat het is omdat de endo meebloedt met je regels. Maar dat bloed kan nergens weg. Dus het bloedt in je buik. Je buik vindt dat niet aangenaam en reageert. Die wil dat eigenlijk kwijt. En die reactie zou inwerken op alles van vruchtbaarheid. En daarom is het de moeite om sowieso weg te nemen, ook al is er geen fysieke blokkage.
Maar er is nooit gesproken in mijn geval van lichte endometriose. Hij heeft gewoon gezegd "je had gelijk, je hebt endometriose"

Liefs,

Bokje

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 13 september 2009, 18:20

het bleitmonster is weer eens komen binnenvallen,

en nog zonder kloppen!

ben al een paar dagen ziek en vannacht wakker geworden van de misselijkheid, naast mijn snotvalling. mister koorts was ook weer van de partij. en vandaag ook nog eens diarree en ventje van wacht dus zit helemaal alleen te zieken.
echt niet veel goesting in het bleitmonster verdorie, en ik blijf maar misselijk...
en dan lees ik jullie verhalen nog eens en denk ik, waar ga ik in godsnaam al die energie halen om die behandelingen allemaal te ondergaan. kweethet, tis nu een dipmoment en ik weet dat dit wel overgaat maar nu kan ik alleen maar bleiten, bleiten en bleiten...

gelukkig is de poezekop bij mij om me te beschermen tegen het bleitmonster...

beu,

liesje

Sanjacky
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:52

Bericht door Sanjacky » 13 september 2009, 18:41

Ma liesje toch...
Zo plots ineens ermee overvallen en dan ben je ook nog alleen thuis... je bent gevoelig omdat ge u serieus ellendig voelt en dan ook nog onverwerkte dingen meesleuren dan kan ineens die bleitmonster hard en genadeloos toeslaan... Huil en ziek maar eens goed uit Liesje en ge weet morgen is er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen en nieuwe mogelijkheden... dikke kus en dikke knuffel ...xxx...

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 september 2009, 19:43

Tssss, hoe onbeleefd zeg, en dan nog zonder kloppen! :evil:

En als je dan huilt, dan wordt die valling nog erger hé, dan krijg je een nog ergere loopneus en en en... :evil: :evil: :evil:

Geef er 'n lap op meid en ziek maar eens goed uit volgende week!

Ik stuur je alvast een pak zakdoekjes en een stapel vitamientjes... Knuff zenne!

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 13 september 2009, 20:13

hei lieve dames,
bedankt voor de info, bokje. ik vraag vrijdag details bij gyn. ik weet zelfs niet of ze het weggenomen hebben. t was echt 'licht', dat weet ik zeker nog dat ze dat zei.
intussen lig ik nog steeds veel te rusten.
WANT t was me t weekendje wel! ik dacht dat het een reuze-verwen-weekend zou worden... tja, t lot heeft anders beslist:
zoontje van mijn vriend is deze week bij ons (ook al na de laparo, dus t was sowieso al ziekenhuisbezoekje en zo) en hij is vrijdagnacht ziek geworden. veel koorts, keel-, hoofdpijn, grieperig dus. gisteren werd de koorts alleen erger en hij begon ook te klagen over nekpijn. vannacht nog steeds hoge koorts. en deze morgen kon hij zijn nek neit meer bewegen. dus wij naar dokter van wacht. direct doorgestuurd naar spoed! groot risico op meningitis (hersenvliesontsteking) :shock: . ik ben niet meegegaan naar ziekenhuis, dat hele tijd rechtzitten na al een nacht met veel wakker worden, leek me niet echt bevorderlijk voor t genezingsproces van mijn 'gaatjes'. MAAR GELUKKIG, een aantal onderzoeken later (waaronder een ruggemergpunctie) blijkt alles in orde. een zware keelontsteking met toevallig een stijve nek. hij moet wel tot morgen in het ziekenhuis blijven. met mijn ventje dus, dus ik lekker eenzaam :(
geeft niets, al lang blij dat alles in orde is. en 1 grote les geleerd: als onze toekomstige beebjes nekpijn en koorts hebben: onmiddellijk naar het ziekehhuis!!!
fijne avond allemaal

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 13 september 2009, 20:18

liezeke,
ik lees nu pas jouw berichtjes, kwam een beetje achter.
laat dat bleitmonster maar verdrinken! het is zoals iemand (bokje?) schreef: voordeel van dat monster is dat het volledig vanbinnen zit en als je het eruit huilt, is het helemaal weg!
laat de tranen maar komen: ziek zijn, onverwerkte behandelingen, alleen zijn, tuurlijk dat je moet huilen, niets verder achter zoeken, gewoon doen! en net als ik onder dekentje kruipen bij tv, met een theetje. zondagavond vanalles te zien, dr house bvb? ik kijk met je mee én ben ook nog steeds alleen, ventje ook in ziekenhuis (wel niet als dokter :wink: )
veel beterschap!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 14 september 2009, 8:57

Heb ik gedaan L***,

Misselijkheid is niet overgegaan, en vannacht weer wakker gelegen met het gevoel dat ik elke moment naar het toilet moet spurten om over te geven... hoewel ik maar één boke met magere kaas had gegeten. en bleiten :( vooral ook omdat het helemaal niet beter wordt (ook mijn snotvalling niet) , ik dafalgan zit te slikken om mijn koorts te drukken, ik nog eens diarree erbij heb (deze ochtend gewoon water...) en ik morgen naar london zou willen voor een tweedaagse cursus waar ik al twee maand naar uitkijk en die me verdorie 500 euro heeft gekost.
ma deze ochtend heb ik wel beseft dat dat een te vermoeiende onderneming zou zijn...
denkt ventje er nog eens bij dat die maaglast kan komen van een maagzweer aangezien ik dat laatste week brufen heb genomen voor mijn achillespeesontsteking.
bleitmonster ook wakker dus.
tja, shit happens zeker?

liesje

Dieke
Berichten: 653
Lid geworden op: 6 juli 2009, 13:02

Bericht door Dieke » 14 september 2009, 10:00

Veel moed, zenne, Liesje, ik hoop dat je snel van die nare periode verlost zult worden!! Stoute virusjes!!

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 14 september 2009, 11:57

potverdorie, die virussen toch!
hoop dat je je snel beter voelt.
t zoontje van mijn ventje ligt ook nog steeds in ziekenhuis, de virussen willen ook niet uit zijn lijfje (5j). ik dacht dat hij mij hier zou vergezellen :(
ben dus weer alleen;
gelukkig met jullie, dus t bleitmonster krijgt geen kans :D

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 14 september 2009, 15:47

goh,

ff een bleitmonstertje dat ook wel een ietsiepietsie happy is.

met die kop vol snot en die maag en darmen die overhoop liggen heb ik helemaal geen energie meer om 'actief' te zijn en lig ik dus maar wat in de zetel te suffen, met de afstandsbediening bij de hand.
en omdat ik katarakt nog niet gezien had dacht ik die maar in een massavoorstelling te bekijken... blijkt er nu ook een vruchtbaarheidsprobleem in verweven te zijn! en heb nu de aflevering waarin het (adoptie)kindje wordt geboren...
bleiten, bleiten en bleiten
al is het niet van miserie maar wel van 'ooit zal er voor mij ook een kindje komen' of het nu van mijzelf is of niet.
waar bleitmonster al niet goed voor zijn, hé

liesje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten