bleitmonster

Algemeen Discussieforum
Dieke
Berichten: 653
Lid geworden op: 6 juli 2009, 13:02

Bericht door Dieke » 18 september 2009, 9:48

Ik weet niet wat ik je moet zeggen, lieve San! Neem maar rustig wat tijd voor jezelf, laat je verwennen, en ik hoop dat je snel weer klaar bent voor een volgende ronde.

Dikke knuf, we denken aan je! x

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 18 september 2009, 10:17

Verdorie, verdorie, verdorie, dit is zoo enorm jammer... de vertwijfeling komt weeral naar boven...Waarom kan het nu niet eens gewoon boem patat raak zijn?
Ik leef met je mee, nestel je maar warm in een dekentje en laat je gevoelens de vrije loop.

melika
Berichten: 522
Lid geworden op: 2 april 2008, 22:45

Bericht door melika » 18 september 2009, 10:40

oh sanneke , krijg hier ook de traantjes in mijn ogen als ik het lees
dju toch
ja je moet jezelf aanvoelen hé en soms kan een pauze eens deugd doen
geniet in ieder geval van de pauze en van elkaar en op een dag kunnen we samen huilen van geluk meid want ik ben ervan overtuig dat het goed komt !

hele hele dikke knuffel meid xxxxxxxxx

Sanjacky
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:52

Bericht door Sanjacky » 18 september 2009, 17:41

We hebben een besluit genomen mijn ventje en ik en we gaan al zeker een maand rustpauze inlassen we gaan niet dadelijk doorstarten met onze laatste 2 cryootjes... we hebben 3 mislukte pogingen achter elkaar gedaan en nu willen we onszelf de tijd geven om het verdriet en de teleurstelling te verwerken zodat we er daarna met goeie moed terug kunnen invliegen... Dank je wel voor jullie steun dat doet zo goed ik ben blij dat jullie er zijn :wink:
Ik wens jullie allemaal nog heel veel succes... Melika komaan gij moet zeker met goed nieuws gaan komen he ik duim voor u en hoop met heel mijn hartje dat ge een positief resultaat hebt ... dikke knuffel ...

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 19 september 2009, 12:23

dag san,

ik begrijp je heel goed zunnu. drie keer na elkaar vind ik een superwomanprestatie. 'k had na twee keer na elkaar al nood aan rust, en voel dat die rust me goed doet. mijn lichaam herademt, ik zit niet meer de dagen te tellen wachtend op volgende follikelmeting of op mijn NOD. het maakt mijn leven rustiger en ik krijg meer goesting in andere dingen en loop niet meer heeeel de tijd te denken aan kinderen krijgen.
het doet me zien dat er nog dingen zijn in het leven die me evengoed plezier kunnen doen en die het leven ook de moeite maken. enfin, na al die tijd van mega-gefocust zijn op kinderen krijgen zien dat er meer is in het leven doet deugd. ook al blijft de hoop op onverwachte zwangerschap in een hoekske van de kamer zitten en zal de moment dat ik mijn regels krijg weeral geen deugd doen...

ff alle emoties uit je lijf laten stromen, letterlijk en figuurlijk en dan weer ademen!

en volgend jaar zwanger hé!

liesje

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 21 september 2009, 12:27

Hallo,

hier ook een bleitmonster... het heeft de vreselijke gewoonte om zich te laten zien tijdens mijn vruchtbare dagen! :cry:
We zitten ook in een behandelingsvrije periode, en aangezien er geen oorzaak gevonden is, is er altijd de mogelijkheid om natuurlijk zwanger te worden dus proberen we op juiste moment toch nog om te vrijen.

Nu ben ik de laatste maanden altijd tijdens mijn vruchtbare dagen super-emotioneel, begin ik te huilen, voel mij neerslachtig,... Mijn man is superlief en begrijpend en weet hoe hij mij aan het lachen moet brengen maar meestal komt er geen seks wan, ik ben totaal niet in de stemming en mijn ventje is nogal gevoelig, die kan dan ook niet als ik zo neerslachtig ben. :roll: :cry:

gisteren zomaar beginnen huilen toen ik aan het poetsen was :cry:

Sanjacky
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:52

Bericht door Sanjacky » 21 september 2009, 13:02

Hey meiden...
Hier een moeilijk week-endje achter de rug maar het gaat nu wel weer zenne :wink: ik heb vandaag naar de consulent gebeld om te zeggen dat ik een pauze wou ze zei is geen probleem neem zolang je nodig hebt en zodra je terug wilt beginnen mag je dadelijk opstarten zonder problemen... vind ik echt een tof gevoel dat niks moet nu en we kunnen beginnen wanneer we willen... een wondertje op natuurlijke wijze zit er niet in bij ons dus dat hoef ik ook al niet in mijn hoofd te steken tijdens onze pauze :wink:
Lieve medebleitdames ooit komen we er en dan maken we er een " Eindelijk Prijs " Forum van en kunnen we ons zorgen gaan maken om andere dingen... Kop op... Liesje kan het zo mooi zeggen " Yes We Can " :D

Dieke
Berichten: 653
Lid geworden op: 6 juli 2009, 13:02

Bericht door Dieke » 21 september 2009, 13:18

Daar hef ik mijn bekertje koffie op, se! Laat dat "het is prijs"-forum maar snel komen :lol:

Wij zitten nu voorlopig ook in een behandelingsvrije periode, tot november. Eerst was ik zo ongeduldig als wat, maar nu vind ik dat niet slechter en gaan we lekker genieten voor de 2de ICSI begint.

Wel proberen we nog elke maand, in de hoop dat er een supergeweldig zwemmertje zijn weg toch zou vinden, maar de kans is idd klein. En trouwens, ook niet erg gezellig om het altijd in te plannen. Maar we doen het wel, anders voelen we ons schuldig... Toch wel straf, hé, ergens, welke toeren we allemaal moeten uithangen om een beebje van onszelf te krijgen.

Maar goed, niet klagen en uitkijken naar onze volgende kansen!

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 21 september 2009, 16:40

't Bleitmonster is hier ook in alle hevigheid toegekomen.
Daarnet feliciteer ik een collega met het huwelijk van z'n dochter. In één ruk werd erbij verteld dat ze zwanger zijn.
De dochter én schoondochter (lesbisch koppel dus) verwachten hun eerste kind.
't Was alsof er een ijsblokje in mijn kleren gesmeten werd... Ik heb niks -maar dan ook écht niks- tegen mijn andersgeaarde medemens, maar zelfs zij zijn - met nog veel meer gepuzzel dan bij ons- zwanger geraakt: het eitje van de ene, bevrucht door een donor, ingeplant bij de andere... En dat vanaf de eerste poging...
Ik bleit omdat het niet eerlijk is....

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 21 september 2009, 16:47

T IS GEWOON NIET NIET NIET EERLIJK!!!

dat vind ik de meest passende oneliner, t is ook gewoon zo: t is niet eerlijk, nèh!!
ik kan daar ook zo triestig van worden.
(wel goed voor hen natuurlijk)

dames, laat ons samen bleiten, omdat het niet eerlijk is! :cry: :cry: :cry:

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 21 september 2009, 18:08

San, Lisa, Dieke, L***, Lie, Liezeke en al de rest,

Ooit komen we er! Het is nu even zwemmen of vedrinken en we gaan soms wel even kopje onder maar we zullen de overkant bereiken!

Heel veel liefs aan jullie allemaal

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 25 september 2009, 5:02

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer en dit keer met een mega-bleitmonster. Het is nu midden in de nacht en ik heb daarnet de longen uit mijn lijf gehuild. :cry: Het is over nu en ik probeer terug de rust te vinden en me te ontspannen.

Het nieuws dat mijn schoonzus zwanger is, sloeg in als een bom. Ik had al een vermoeden maar ik wou de waarheid nog niet zien. De reden dat het me zo kwetst is omdat zij degene was waar ik altijd naar toe kon met mijn probleem en dat ik nu het gevoel heb dat mijn beste steun en toeverlaat weg is. Ik heb vanavond het grootste toneelspel aller tijden gespeeld. Ik deed alsof ik supergelukkig was voor haar maar ondertussen brak mijn hart. Jullie kennen het wel, dat dubbel gevoel. Als er iemand op de wereld is die ik het gun om zwanger te worden is zij het wel, het is echt een fantastische madam. Ook zij heeft lang moeten wachten op een zwangerschap.

Op mijn aanraden heeft ze een laparosocpie ondergaan en nu, een aantal maanden later is ze zwanger. Ik werd wel even misselijk toen ze zei dat het absoluut niet verwacht was en dat ze er echt niet mee bezig was. Waarmee ze bedoelde dat "je meer kans hebt om zwanger te worden als je er maar niet te veel mee bezig bent". Tja, hoe moet je daar op reageren hé? Ik hoop maar dat ze dit niet overal gaat verkondigen want dan krijg ik helemaal de commentaar dat ik geduldig moet zijn etc.

T'is gemakkelijk voor haar, ze heeft geen enkele behandeling ondergaan buiten die laparosocpie. Ze heeft er geen idee van hoe het voelt om elke dag te spuiten, naar het ziekenhuis te lopen enz. En terwijl ik dit schrijf voel ik hoe giftig mijn woorden wel niet zijn. Ik baal er van. Ik wil helemaal niet zo zijn.

Ik heb gewoon het gevoel dat ik de veilige haven die ze voor me was, kwijt ben. Het is een dubbel verlies. Elke woensdag gaan we samen sporten en ik zie er enorm tegenop om haar buikje te zien groeien, de eerste echo's te zien en al het ander fraais. En toch... het gelukkige gevoel dat ze nu ervaart, gun ik haar echt oprecht.

Ik ga proberen dit allemaal om te draaien in iets positiefs maar nu nog even niet...

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 25 september 2009, 7:08

glenys,

hatelijk zijn ze die nachtelijke bleitmonsters!
maar ze zijn er jammer genoeg...
je t'embrasse, glenys, het gevoel dat je hebt is moor-dend. het is normaal dat je zelfs bij iemand die je het gunt gevoelens van afgunst en kwaadheid hebt. we hebben het allemaal. kom hier maar lekker 'neuten' ons oortjes staan altijd open!

gek, deze nacht ook bleitmonster op bezoek gehad; gedroomd dat ik mijn regels had... bleitend wakker geworden.
denk dat ik nog steeds hoop dat het allemaal nog spontaan zal lukken, hoewel mijn gevoel zegt dat er veeeeeel meer bij zal te kijken komen, maar wil niet door heel die mallemolen van behandelingen en gevoelens...


bleiterdebleit

liesje

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 25 september 2009, 7:57

liezeke en glenys,
zou het kunnen dat het volle maan is?
gisteren ook kei-slecht geslapen. en ik was niet de enige. en blijkbaar lopen meer mensen emotioneel...
jullie krijgen een hele dikke knuffel van me.
ocharme glenys, ik begrijp je gevoel zo goed. tuurlijk gun je 'toffe' vrouwen om zwanger te zijn. maar t is gewoon niet eerlijk é, waarom zij wel en wij niet???
gisteren hoorde ik ook het verhaal van een collega die al een jaartje of zo bezig was. t lukte niet. deze zomer vanalles meegemaakt, er niet aan gedacht, heel weinig sex gehad en lap: zwanger. ook zij bleef beweren dat ik er minder moest mee bezig zijn...
blablabla!
en liezeke, rationeel heb je al afstand genomen van the natural way, maar emotioneel, o jee, dat heb je niet in de hand! ook dat begrijp ik héél goed. nadat mijn eerste iui mislukt was en ik voor laparo moest gaan, heb ik het heel hard te verduren gehad, want dat was voor mij het moment dat we echt in de MMM stapten. ik was triestig omdat ik niet zwanger was, ja, deels, maar vooral erg verdrietig omdat het écht gedaan was met de natuurlijke manier.
MAAR we moeten gewoon geloven dat we er ooit komen écht waar (glenys, lees je eigen woorden maar na hier n beetje hoger).
veel geluk om de dag door te komen!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 25 september 2009, 8:09

Glenys,

Het gevoel dat je hebt is volkomen normaal hé meid. We gunnen iedereen het geluk van nieuw leven, maar we willen het zelf ook. Dus is het normaal dat je afgunst hebt, ook al gun je het haar zo van harte. En wij weten dat je echt echt oprecht blij bent voor haar. Tuurlijk ben je dat. Maar jij wil ook zwanger zijn. Jij wil ook die groeiende buik. Ik hoop echt voor je dat die niet lang meer op zich laat wachten.
Wat je zei over een veilige basis. Ze hoeft toch niet te verdwijnen nu je zwanger bent. Ik hoop in elk geval dat ze niet verdwijnt. Wees gewoon eerlijk tegen elkaar. Ik denk dat dat heel belangrijk is. Ik denk dat je haar daarom ook moet zeggen "misschien heb ik het soms wel eens moeilijk met je groeiende buik, neem me het aub niet kwalijk dan". Zeg haar ook dat je niets bent met een commentaar zoals "ik was er niet mee bezig, en dus het is gelukt". Daar ben je echt niets mee. Je kan dat niet helpen dat je ermee bezig bent. En bovendien moet ze er toch op één of andere manier mee bezig geweest zijn. Als je wil zwanger worden, ben je er volgens mij ALTIJD, ook al is het maar ieniemieniepietsie, mee bezig. Dus dikke knuf Glenys.

Liezeke toont hier net het voorbeeld dat ze er ook nog mee bezig is, ook al heeft ze niet veel geloof meer in een spontane zwangerschap. Ze droomt over haar regels, dus het blijft in haar hoofd spelen. Dat is toch normaal. De verplichte rustmaand kan een soort verademing zijn. Even rationeel weet je "oef ik moet even niet denken aan kinderen maken" maar irrationeel doe je het toch. Ook al is het maar in een manier van uitkijken naar nadien. Dus Liezeke, meid, dikke knuf. Ik hoop dat er een wonder geschiedt en dat je geen behandelingen hoeft. En in het andere geval kan je hier toch steeds terecht. Dat is toch ook veel waard, niet?

Liefs,

Bokje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten