Moelijk zwanger: eerste stap naar onderzoek?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Prins22
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 augustus 2009, 14:43

Moelijk zwanger: eerste stap naar onderzoek?

Bericht door Prins22 » 17 september 2009, 19:17

Hoi, wij zijn intussen 10 maanden aan het proberen zwanger te geraken zonder resultaat. Heb al eisprongtest geprobeerd, temperatuur genomen en weet dus vrij zeker dat we meestal oefenen op de cruciale dagen.
Ik word stilaan ongerust, mede omdat ik 32 ben en m'n vriend 33. Ik heb niet veel zin om nog vele maanden te verspillen want wil -als dat kan- 2 kindjes.
Nu vraag ik me af wat het beste is om een 1ste stap te zetten voor een verder onderzoek: huisarts, gynaecoloog of gewoon direct fertiliteitscentrum in Jette? Weet iemand of je in Jette kan gaan op eigen initiatief of moet je doorverwezen zijn door arts of gyn?

lisa marie
Berichten: 2449
Lid geworden op: 20 mei 2009, 19:17

Bericht door lisa marie » 17 september 2009, 22:28

Ik ben eerst naar mijn eigen gynaecoloog gegaan, al na 7 maanden proberen. Ik was toen al wel bijna 35 jaar. En had ook geen zin om eerst langer dan een jaar te proberen en er dan misschien bij uit te komen dat er een heel duidelijk probleem was.

Hij heeft bij mij bloed getrokken en mijn man heeft toen meteen een staaltje afgegeven. Daaruit bleek dat de spermakwaliteit heel slecht was, en toen zijn we meteen doorverwezen naar een fertiliteitscentrum.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 18 september 2009, 7:43

Prins,

Je kan gerust naar Jette gaan op eigen initiatief. Ik heb dat ook gedaan en heb er geen seconde spijt van.
Na 10 maanden, waarvan 11 ronden (heb korte cycli), dacht ik "ik maak een afspraak want ik dacht toch 3 maanden te moeten wachten voor ik op consult kon". En dan zaten we toch ook al aan 1 jaar. Maar ik kon na 4wkn al terecht.
Maar na alle onderzoeken en zo, was het toch meer dan 1 jaar voor we gestart zijn met de eerste behandelingen.
Dus ik vond het een goede beslissing.
Mijn eigen gynaecologe is een hele hele lieve en toch wilde ik niet eerst bij haar gaan. Uiteindelijk zijn zij niet continu met fertiliteitsproblemen bezig, integendeel. Dat maakt slechts een heel klein deel uit van het "pakket". En in een fertiliteitscentrum doen ze niets anders. Dus vond ik het de beste beslissing om rechtstreeks naar Jette te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat ik dankzij deze stap nu sneller geholpen ben.

Veel succes!

Liefs,

Bokje

Vereltje
Berichten: 1948
Lid geworden op: 16 mei 2008, 10:02

Bericht door Vereltje » 18 september 2009, 8:51

Hey Prins,
Ik ben eerst bij mijn gewone gyne gegaan, en na lang aanmodderen zelf naar een fertiliteitscentrum gestapt. Achteraf gezien heb ik spijt dat ik niet sneller naar een fertiliteitscentrum ben gegaan, dat had ons veel kostbare tijd bespaard. In zo'n centrum weten ze echt iets af van onze problemen, terwijl een gewone gyne toch vooral vrouwen ziet die spontaan zwanger worden.
Veel succes!

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 18 september 2009, 9:40

Bij ons net hetzelfde verhaal als Lisa Marie.
Wij waren wel al een dik jaar aan het proberen toen we bij onze gyn gingen. Ik heb toen alle onderzoekjes gedaan (bloedtesten, HSG) én ventje moest een staaltje inleveren.
't Resultaat was dat ventje erg goed zaad heeft, maar wat te weinig. Wij werden dus ook doorverwezen naar Jette...

Prins22
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 augustus 2009, 14:43

Bericht door Prins22 » 18 september 2009, 14:46

Bedankt voor de reacties! Het zal de beste beslissing zijn om direct naar Jette te gaan, zo hebben we niet eerst de wachttijden bij de gyn en dan nog eens die van Jette. En positief dat men je vrij vlug kan helpen in Jette als ik dit lees!!!
Thanks ladies! Ik ben blij dat deze website bestaat :D

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 18 september 2009, 14:49

Ik ben ook meteen naar fertiliteit gestapt. Ieder zijn specialiteit hé. Nog nooit een seconde spijt van gehad, het kan alleen maar sneller gaan en je bent beter geholpen.

Succes!

Prins22
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 augustus 2009, 14:43

Bericht door Prins22 » 22 september 2009, 16:05

Hoi dames, heb 'n afspraak met Dr Michel Camus in Jette, iemand ervaring mee?
Toch nog 8 weken wachten vooraleer we mogen gaan, ik ben blij dat ik nu al gebeld heb. Er was wel wat moed voor nodig...

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 22 september 2009, 16:11

hey prins,
wat goed en dapper dat je gebeld hebt! Ook wij vonden het superspannend, maar zijn zo blij dat we uiteindelijk het toch gewoon gedaan hebben.
Wij zijn niet in Jette behandeld, dus dr. Camus ken ik niet, maar iemand met zo'n naam moet wel iets aan een existentieel "probleem" kunnen doen 8)

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 22 september 2009, 18:21

hihi, marb,
hopelijk heeft niet de pest!

liesje

nieuwtje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 september 2009, 17:09

Iemand in behandeling bij dokter Valkenburg te Leuven

Bericht door nieuwtje1 » 26 september 2009, 17:27

Hallo,

Zijn hier mensen die ervaring hebben met dokter Valkenburg? :?:
Ben nieuw hier en ben 1,5 jaar aan het proberen. Bij beiden een probleem gevonden. Zijn vorige maand doorverwezen naar dokter Valkenburg.

Groetjes Nieuwtje1

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten