babybezoek in het buitenland

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

babybezoek in het buitenland

Bericht door Lisa Simpson » 21 september 2009, 12:35

hallo,

ik zit met een dilemma.
Mijn zus woont in het buitenland en zij is zwanger voor januari. zij weet van onze problemen en ze is echt heel attent en lief, echt waar, op dat vlak een superzus!
Maar nu begin ik al te piekeren over babybezoek. Natuurlijk wil ik het kindje zien en mijn zus feliciteren. Probleem is dat zij dus in het buitenland woont, je kan dus niet zomaar een paar uur op bezoek en dan weer naar huis (gaan huilen ofzo :? ) Ik zou dus minimum 3-4 dagen "moeten" gaan. Maar ik weet niet of ik dat aankan.
Anderzijds weet ik dat mijn zus het natuurlijk heel graag zou hebben dat ik op bezoek kom, hoe zou je zelf zijn he.
Ik heb nog wel enkele maanden maar ik pieker er nu al over wat ik moet doen??

het lijkt wel dat ik hier gewoon geen goeie beslissing kan in nemen. :cry: :?:

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 21 september 2009, 12:39

Je hoeft toch niet 24 op 24 bij haar te zijn, wel? Ze zal het vast begrijpen, zeker als je zegt dat je ook de omgeving wat wil zien.

Ik denk wel dat een plekje voor jezelf goed zou zijn. Liever op hotel dan bij haar blijven logeren bv. Zo kan je altijd "weg" als het je teveel wordt.

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 21 september 2009, 22:17

Als ze weet van jullie problemen, en er ook altijd heel lief op reageert, zal ze dat waarschijnlijk ook wel begrijpen dat je wat tijd voor jezelf nodig hebt ook... Misschien al eens op voorhand laten vallen dat je blij bent voor haar, en haar zeker wilt bezoeken, maar dat je het waarschijnljk ook moeilijk zal hebben, en wat tijd voor jezelf wilt?

Véro.
xx

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 22 september 2009, 8:52

Hoi

Ik weet niet wat je band is met je zus, maar waarschijnlijk begrijpt ze het wel als je zegt d at je er liever niet de hele dag rondhangt.

NAtuurlijk zal het emotioneel voor jou zijn, maar ik denk wel dat je best trots zal zijn op je zus en dat je gevoelens daartegen anders zullen zijn, dan wat je nu denkt te zullen voelen.
Misschien denk je nu dat je zelf verscrhikkelijk triestig zal zijn voor jezelf omdat je zus het babygeluk mag meemaken, maar misschien kan je juist op een bepaalde manier ook heel blij zijn voor haar en valt het al bij al nog mee.

In elk geval, ik hoop dat je in januari zelf lekker zwanger mag zijn!

sterkte
xxx

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 22 september 2009, 14:21

dank je wel voor de reacties,

het moeilijke is: op dagen dat ik mij goed voel, is er echt geen probleem en zie ik het volledig zitten. Op dagen dat ik mij slecht voel, tja, dan krimpt mijn maag bij de gedachte alleen al. Jullie kennen dat wel he.

Maar zo'n reisje ligt vast he, tickets boeken, hotelleke,... als je dan de dag ervoor opstaat en je voelt dat t niet gaat lukken kan je niet zomaar even afbellen he.

Ik moet er echt nog eens over nadenken.

@ Sterretje, idd, ik hoop dat ik tegen dan lekker zwanger ben en gewoon met mijn dikke buik op bezoek kan :P

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 24 september 2009, 10:30

Hey Lisa,

Stel nu dat je gaat, en je hebt het moeilijk. Zou ze dan slecht reageren?

Ik ben onlangs bij een goede vriendin op babybezoek geweest op de materniteit. Ik kon gewoon niet niet gaan, ik werd er echt naartoe getrokken.. Maar ik had haar al op voorhand gewaarschuwd dat de traantjes wel mee zouden zijn op bezoek. En inderdaad, toen ik weer ging vertrekken, ben ik beginnen snotteren, niet te doen. :oops: En zij heeft me een dikke knuffel gegeven, mooi getroost :wink:
Heb haar dan wel verteld dat het meer van ontroering was, dat ik heel blij was voor haar, maar dat ik dan tegelijk ook zo heel verdrietig was. Zij reageerde echt heel begripvol. Dus ik denk, als je zus ziet dat haar zus het moeilijk heeft, dat ze ook wel zo zal reageren.

Dan kan je bezoek wel heel mooi en toch ook wat verdrietig tegelijkertijd worden..

Knuff,
Wendy

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 24 september 2009, 13:39

Het zal sowieso niet gemakkelijk zijn hé. Maar je kan het ook niet negeren, natuurlijk. Het blijft ook je zus. Stom dat we af en toe door die zure appel moeten bijten. Ik ben nu zelf zwanger, maar heb het nog altijd "lastig" met snelle spontane zwangerschappen... Zelfs dan moet ik nog altijd even slikken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten