Vliegreis op 32wkn?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Vanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 februari 2009, 21:21

Vliegreis op 32wkn?

Bericht door Vanne » 22 september 2009, 17:09

Hoi,

Wij gaan nog op reis (vlucht van ongeveer 2u30) en ik vraag me soms af of er mensen zijn die het ook al hebben gedaan en hoe hun ervaringen waren.
Ik weet wel dat er zowel positieve als negatieve ervaringen zullen zijn omtrent dit onderwerp, maar zou graag weten of er bepaalde dingen zijn waar ik op moet letten.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 23 september 2009, 9:55

Vanne, ik kan je niet echt helpen. Maar je plaatst je vraag miss bij bij "zwanger/kinderen". Daar zal misschien wel meer gekeken worden en geantwoord door mensen die wel ervaring ermee hebben.

Liefs,

Bokje

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 23 september 2009, 9:59

Ik denk dat je een attest van je dokter mee moet hebben...

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 24 september 2009, 16:36

ik denk dat er over dit onderwerp nog al één en ander geschreven is. Iemand hier is airhostess en heeft toen uitgebreid geantwoord.
ZONDER JE BANG TE WILLEN MAKEN, maar ik weet dat veel vliegmaatschappijen je niet meer willen meenemen eens je de 6 maand gepasseerd bent (je kan je hierover dus best eerst informeren). Men wil het risico immers niet lopen dat men bij een vroeggeboorte een noodlanding moet maken (je wil het ook niet gedroomd hebben, want je bent daartegen allicht niet verzekerd en wie gaat er dan opdraaien voor de kosten?). Ook airhostessen zijn niet opgeleid om te assisteren bij een bevalling. Heeft men hierover in het reisbureau niets verteld? Of heb je via het internet geboekt? Het kan natuurlijk perfect zijn dat de vliegmaatschappij wel nog zwangeren van 32 weken toestaat. En dan denk ik dat er geen enkel probleem is hoor. 2u30 is niet lang hé. Vraag mss een plaatsje aan het gangpad, dan kan je regelmatig eens rond stappen, dat is goed voor de bloedcirculatie.
Alvast een goeie reis!

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 24 september 2009, 17:02

Zie iets verder op het forum: topic 'Vliegertje'

:wink:

Vanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 februari 2009, 21:21

Bericht door Vanne » 24 september 2009, 17:17

@ grootgevaarke: ik heb mij geïnformeerd aan de balie op Zaventem zelf of ik nog mocht vliegen op 32wkn en het mag tot 36wkn, je moet enkel bewijzen dat je de 36wkn niet bent gepasseerd, zowiezo is dat altijd op eigen risico, maar daar heb ik weinig schrik voor, mijn 2 andere kindjes zijn niet te vroeg geboren, integendeel zelfs.
Ik ben vooral bezig met puntjes waarop ik zeker moeten letten, zoals hier al gezegd, regelmatig rondlopen op het vliegtuig, maar er zijn er alvast nog.... daarmee de vraag

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 24 september 2009, 17:26

Hoi Vanne, welke behandelingen heb jij al ondergaan? Drie kindjes, waw!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 24 september 2009, 17:26

Ah, oef!!

Ik denk dat veel water drinken ook tot de tips mag gerekend worden. Als je vliegt, drink je sowieso best wat meer water en dat wordt zwangeren ook aangeraden, dus laat het water maar vloeien :wink:
Op langeafstandsvluchten vind je altijd een foldertje met oefeningen die je kan doen als je zit: je enkels, hoofd, schouders, polsen los draaien, zodat je bloed circuleert hé.
Verder denk ik dat je op zo'n korte vlucht weinig ongemakken zal ondervinden hoor... aan de nooduitgang mag je niet zitten (daar rekent men op de mensen die daar zitten voor hulp bij een eventuele evacuatie en zwangeren zouden dit niet aankunnen, Poeh!! :roll: ), maar bij sommige vliegmaatschappijen kan je extra beenruimte boeken (los van de nooduitgang), mss is dat toch ook wel aan te raden. (tenzij je niet al te groot bent. ik met mijn 1m80 zit altijd met mijn knieën in de stoel voor mij gedrukt. Ver-ve-lend!!!)

Vanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 februari 2009, 21:21

Bericht door Vanne » 24 september 2009, 17:28

Hoi Glenys

Mijn eerste 2 zwangerschappen waren in mijn vorige relatie en zijn spontaan gekomen, nu in mijn nieuwe relatie ging het spijtig genoeg niet vanzelf en hebben we een klein beetje hulp nodig gehad.
Jammer genoeg bestaan SUPER behandelingen niet, maar ze kunnen al veel......

Vanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 februari 2009, 21:21

Bericht door Vanne » 24 september 2009, 17:30

@ grootgevaarke

merci voor de tip, ga dan nu al beginnen oefenen, in dat meer drinken, ik drink dus veel te weinig.....

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 24 september 2009, 17:43

haha, nu begrijp ik ineens waarom je nickname GROOTgevaarke is :wink:

Vanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 februari 2009, 21:21

Bericht door Vanne » 24 september 2009, 17:56

hihi, had zover niet gedacht.... wel goe gevonden dan

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 25 september 2009, 9:06

:lol:
Die nickname gaat al mee van in mijn studententijd (Looooooong time ago), mijn stamcafé heette het Groot Gevaar. Vandaar...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten