Geslaagde behandelingen

Algemeen Discussieforum
Bjorn en Kim
Berichten: 4308
Lid geworden op: 24 augustus 2007, 10:56

Bericht door Bjorn en Kim » 2 oktober 2009, 11:14

Hey SN,

"geniet" van je bevalling want voor mij was het de mooiste dag van m'n leven. ik vond het gevoeld dat ik kreeg toen ze m'n zoontje op m'n buik legden niet te verwoorden en kijk er nog altijd met weemoed naar terug. ik zou het zo opnieuw doen daarom dat we volgende donderdag ook terug op intake gaan :D

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 2 oktober 2009, 11:55

Hey Bjorn en Kim,

Toen ik je berichtje las kreeg ik meteen de krop in mijn keel. Deur van het bureautje dicht en huilen maar... Ik verlang ook zo naar dat kindje op mijn buik...

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 2 oktober 2009, 15:21

Glenys,

Ik ken je verlangen, ik zit ook met dat gevoel.
Blijf er in geloven ooit is het zo ver.

Ik heb er even van mogen proeven, mijn behandeling (1ste ICSI) was geslaagd maar is na bijna 11 weken uitgedraaid op een miskraam.
Nu is het verlanger precies nog groter.

Maar je moet ook positief blijven, we komen er wel!!

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 2 oktober 2009, 16:13

Hey juffie,

Dat moet een heel zware noot geweest zijn om te kraken. Wat hebben ze gegeven als reden voor de MK? Het enige positieve aan dit alles is dat je weet dat je zwanger kan worden. Maar ja, dat hebben waarschijnlijk nog mensen tegen je gezegd en daar heb je nu helemaal niets aan. Zoals je zelf zegt: blijven hopen en geloven. Hoop doet leven en bij ons kan je dat heel letterlijk nemen :lol:

Hoe langer de behandelingen duren, hoe groter het verlangen, zo ervaar ik dat toch. Nu moet je maar de gevoeldige snaar raken en de tranen zijn niet te stoppen. Toch ervaar ik dat niet per sé als negatief. Die gevoelens zijn er nu éénmaal en moeten een uitweg vinden. Na eeen potje huilen voel ik me altijd beter en zijn mijn gedachten terug positiever.

peko
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 november 2008, 17:09

Bericht door peko » 5 oktober 2009, 16:09

De mirakelkindjes zijn hier op mijn 38ste geboren. Ze kwamen ook per 2 (het is echt leuk SN) na 12 iui en 3 icsi (3 verse en 1 cryo) op een moment dat ik al volop in de adoptieprocedure zat omdat ik dacht dat het toch niet meer ging lukken...

Nala80
Berichten: 124
Lid geworden op: 17 juni 2008, 17:25

Bericht door Nala80 » 6 oktober 2009, 20:30

- proberen zwanger raken sinds de zomer van 2005.
- eerste keer spontaan zwanger in lente van 2007, maar miskraam na een kleine 11 weken.
- in de herfst van 2007 gestart met testen, resultaat minder beweeglijk zaad en slechte morfologie (tussen 0 en 1 % normaal).
- 4 keer IUI gedaan, maar telkens zonder succes.
- januari 2009 start van eerste ICSI, en behandeling geslaagd! ben ondertussen 32 weken zwanger.

mies
Berichten: 3814
Lid geworden op: 22 maart 2009, 14:44

Bericht door mies » 12 november 2009, 16:00

Fertiliteitstraject:
- proberen zwanger raken sinds maart 2008
- oktober 2008: consultatie wegens tussentijdse bloedingen. Verdict: milde PCO, luteale fase defect en zaad slechte morfologie (helft van het normaal aantal)
- start clomid + menopur + pregnyl + antibiotica en vitaminen man
- maart 2009, na 5 mislukte cycli: laparoscopie voor bepaling IUI of IVF. Verdict: lichte endometriose + beide eileiders volledig verlittekend en toe. Onder hoge druk uiteindelijk toch nog kunnen doorspuiten :? Zaad nog slechtere morfologie dan eerst, op het randje voor ICSI.
- april 2009: toch maar eerst IUI proberen ipv IVF/ICSI => zwanger :shock: :shock:

Zwangerschap:
- hyperemesis gravidarum in eerste trimester (overmatig braken)
- verdikte nekplooi op 10 en 12 weken => vlokkentest: alle chromosomen OK. Speciale controle-echo op 16 weken: hartje ook OK!
- vroegtijdige weeën met verweekte en verstreken baarmoederhals op 25 weken + weinig vruchtwater => opname in de kliniek voor baxters met weeënremmers, sindsdien thuis platte rust en weeënremmers.
- nu 30 weken en counting!!

Dus je ziet maar: de weg naar een beebje kan nogal kronkelig zijn!

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 13 november 2009, 12:52

Miesje, amai zeg.. Da's dan ook niet hetgeen je verwachtte hé..

Allee, waarom is dat nu allemaal zo moeilijk? Waarom kan niet iedereen even snel zwanger geraken en dan een normale, genietbare, kijk-eens-naar-mijn-bolle-buik zwangerschap hebben???

Maar.. Het eindpunt is in zicht, Mies! En dat wordt super 8)

Katleentje
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 augustus 2009, 19:00

Bericht door Katleentje » 13 november 2009, 13:40

'k Ga mijn verhaal ook nog eens komen vertellen.

Soms voel ik me schuldig dat ik zoveel geluk gehad heb, maar ik hoop dat jullie er hoop uit putten!

Gestopt met de pil in april 2003. Na een jaar nog steeds niks, en dan op aanraden van de gyne begonnen met een spermastaal van mijn man te laten nemen. Daar kwam direct de oorzaak aan het licht: slechte kwaliteit, te weinig, bijna geen kans op een spontane zwangerschap.
Harde slag, maar toch afspraak gemaakt bij fertiliteitscentrum (Leuven, Gasthuisberg).
Daar tot dezelfde conclusies gekomen na een hele batterij onderzoeken: bij mij alles oke, maar bij mijn man heel slechte zaadkwaliteit. Alleen met icsi zou het lukken, kans op ooit een natuurlijke zwangerschap was ongeveer 5%.

In februari 2005 gestart met een icsi-poging, en tot onze stomme verbazing (ik was er echt van overtuigd dat hun slaagpercentage van 30% zwaar overdreven was), is die eerste poging gelukt!

Na een hele zwangerschap van extreme misselijkheid en naar het einde toe ook nog eens een zwangerschapsvergiftiging, werd onze dochter geboren. En zoals Kim al zei: ongetwijfeld het mooiste moment uit mijn leven, al de miserie was op slag vergeten!

Toen ze een jaar was, wilden we starten met een nieuwe poging voor een tweede kindje. Bloedonderzoeken, spermastaal ter controle en we konden starten. Waarom weet ik niet, maar ik had er vanaf het begin een negatief gevoel bij, had wel een stuk of 12 follikels en zo, dus op zich zeker niet slecht. Maar ik heb daar liggen huilen op mijn bed, niet de gepaste moment om de wereld in vraag te stellen, maar toch... Het was een zondag, maar de vroedvrouwen hebben toch de psychologe erbij gehaald, om nog even een babbeltje te doen met mij. Uiteindelijk was mijn voorgevoel wel juist, want de poging mislukte.

Ik nam direct de draad weer op, van de dokter mocht ik bij mijn volgende maandstonden direct op echo komen en starten met een nieuwe poging. Papieren in orde gebracht, medicatie gaan halen in de ziekenhuisapotheek, en dan wachten op de menstruatie. Op 2 januari moest ik voor mijn basisecho gaan. Maar ik had nog steeds mijn maandstonden niet! In alle staten naar fertiliteit gebeld om die basisecho te verschuiven naar de volgende dag, terwijl die vroedvrouw vroeg: en heb je al getest? Duh, waarvoor zou ik moeten testen?
Toen viel mijn frank, en ik denk dat ik gewoon wit weggetrokken ben :shock:
Dit kon niet, dit was niet mogelijk, er zou wel een andere reden zijn voor het uitblijven van mijn regels.

Uiteindelijk al mijn moed bijeengeraapt en toch maar een test gaan halen! 5% kans dat het spontaan zou lukken, en zomaar, na een mislukte behandeling was ik zwanger van dochter nummer 2!!! Weer heel de zwangerschap kotsmisselijk geweest, wéér te hoge bloeddruk en wéér een inleiding, maar zeker geen gemopper, dolblij met onze dochter waren we!

Hoewel we ons geluk niet opkunnen met onze twee meisjes, blijft het kriebelen voor die nummer 3... Terug naar fertiliteit, waar ze ons direct met onze neus op de feiten drukten: de vorige zwangerschap was echt wel een wonder en daar moesten we zeker geen tweede keer op hopen.
Dus zijn we nu bezig aan onze eerste ICSI voor een derde kindje. Nog maar net aan de suprefact en Puregon begonnen, ik heb maandag pas mijn eerste follikelmeting. We zullen wel zien, ik besef maar al te goed dat we een geweldig parcours afgelegd hebben tot hiertoe!

Als ik het er soms met vriendinnen over heb (die natuurlijk al zwanger worden als hun man naar hen kijkt!), krijg je dikwijls de commentaar: amai, al dieje last zou ik er toch niet voor over hebben hoor!
En dan denk ik: ach zwijg mens, je hebt geen idee hoever je zou gaan voor een kind als het niet evident is!

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 16 november 2009, 12:16

Door al deze verhalen te lezen wil ik ook mijn verhaal vertellen. Ik moet zeggen dat mijn weg wel minder lang was dan de meeste hier...
Ik ben Wappie, 27jaar en trotse mama van een flinke tweeling (Matthias en Alexander). In okotober 2007 ben ik getrouwd met mijn ventje. Ik was in september gestopt met de pil omdat we snel kindjes wilde. Toen ik een halfjaar later niet zwanger was stapte ik naar de gyn. Misschien een beetje snel, maar ik ben nu eenmalig ongeduldig :) En ik had ook steeds mijn regels heel mooi op tijd. Daar hebben we de standaard tests ondergaan (baarmoedercontrole, zaad ventje,...) en daar was voorlopig niets op te zien. Ik moest beginnen temperaturen om te volgen wanneer ik een eisprong maakte. 6maand later mocht ik terugkomen als er nog steeds niets was. Dus 6maanden later opnieuw bij de gyne en daar kreeg ik het verder verloop te horen. Eerst ging ze eens kijken of de eileiders doorgankelijk waren (doorspuiten met vloeistof) daarna kon ik starten met clomid voor een extra stimulans. Ik zag het helemaal zitten en mocht diezelfde week nog terug voor mijn eileiders. Daar stelde de gyne mij gerust dat ook alles ok was.
Dan moest ik wachten op mijn regels en kon ik starten met clomid. Maar ik bleef wachten... als ik een dag overtijd was wilde ik testen, maar mijn man raadde af, hij had schrik voor de teleurstelling. Dus hij raadde aan nog één dagje te wachten. Hij was ook de dag erna niet thuis (weg voor het werk) dus heb pas na twee dagen kunnen testen -> langste dagen uit mijn leven!!
De test bleek dus licht positief te zijn. Na bevestiging van de dokter waren we stomverbaasd, maar heeel gelukkig!!! Even moeten proberen, maar uiteindelijk toch gelukt!! Groot was dan zeker de verbazing dat we zwanger waren van een tweeling. Tot op de dag van vandaag vind ik het nog steeds geweldig. Een dik jaar moeten proberen om uiteindelijk spontaan zwanger te zijn van een tweeling. Ik kus nog elke dag mijn beide handjes :D
Op 26/06/2009 was het zover. Matthias en Alexander zijn geboren! 6weekjes te vroeg, maar kerngezond, na 4weekjes mochten ze mee naar huis en het is zeer druk, maar ooooh zo gezellig.
Ik wil iedereen een ongelofelijke virtuele knuffel geven. Er zijn hier dames waarvan de lijdensweg langer duurde of nog bezig is.
Ik heb enorme bewondering voor jullie allemaal! Want ik zat er in dat jaar soms echt volledig door, er zijn er die veel meer hebben meegemaakt en toch nog met opgeheven hoofd door het leven gaan.
Dames, echt waar -> CHAPEAU!!!
Ik wens jullie allemaal een wolk van een baby!!

Dikke knuff

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten