Wachten op het wachten-clubje

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Wachten op het wachten-clubje

Bericht door Repelsteeltje » 13 oktober 2009, 14:18

Naar analogie met het IUI-clubje wil ik bij deze het "wachten op het wachten"-clubje oprichten, voor iedereen die in het ferti-avontuur gestapt is, maar nog geen concrete stappen kan/mag/wil ondernemen. Voor wie opkijkt tegen een lange wachtlijst, nog door heel de molen onderzoeken moet, een pauze inlast. (ik vergeet waarschijnlijk nog 10 redenen...)

Hopelijk kunnen we hier elkaar wat steunen, want ik ervaar dat wachten op het wachten als zéér frustrerend. En ik vermoed dat ik niet de enige ben :wink:. Al hoop ik nog meer dat we hier niet te lang moeten vertoeven, natuurlijk :) .

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 13 oktober 2009, 14:27

Hallo daar,

Ik kan je héél goed begrijpen.
Toen wij met onze eerste behandeling begonnen vond ik het wachten op het intake gesprek ook vreselijk. zeker omdat je niet weet wat er allemaal gaat komen, je bent zo onzeker.

Dan na mijn miskraam was er weer het wachten op mijn ms waar ik ook gek van werd.

En nu eindelijk is er een lichtpuntje en moet ik nog juist 1 week "wachten" om meer te vernemen over wanneer ik mijn cryo' kan laten TP.
En dan is het natuurlijk weer wachten tot die datum.

Waarop wacht jij?

Als je beslist met behandelingen te starten is wachten en geduld oefenen iets waar je veel mee geconfronteerd wordt en echt wel leert ookal is het meestal héééél frusterend.

Nog veel succes met het "wachten" :D
Probeer je dagen met leuke dingen te vullen.

Grtjs
juffie

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 13 oktober 2009, 14:36

Ik zal hier ineens eens wat schrijven in dit verse topic.
Ik kijk nog op tegen een maand of 5 wachten. Na heel wat pijnlijke tegenslagen hebben wij begin september te horen gekregen dat we geen biologisch eigen kindjes kunnen krijgen en zijn we het KID-avontuur ingeslagen.
Mijn wachtperiode ziet er als volgt uit:
-psychologische screening/begeleiding gedurende de volgende 2 maand
-goedkeuring dossier begin december
-start wachtperiode van 2.5-3 maand

Dan zouden we in feb of maart (eindelijk) kunnen beginnen met IUI-KID.

In tussentijd kijk ik uit naar de paar onderzoekjes die me toch het gevoel geven iets te kunnen doen om ons dichter bij een kindje te brengen.
-hsg-onderzoek wordt gepland bij het doorkomen van mijn ms (kan nog een tijdje duren, met die vervelende cycli van mij)
-testcyclus met Clomid om te zien of mijn lichaam reageert op de behandeling (door mijn PCO is de kans kleiner)

Maar het grootste deel van de tijd, lijkt het of ik alleen kan wachten...

pink
Berichten: 414
Lid geworden op: 17 augustus 2009, 15:28

Bericht door pink » 13 oktober 2009, 15:09

Hallo,


Dag repelsteeltje, je hebt blijkbaar al heel wat achter de rug. Ik kan begrijpen dat jullie het moeilijk hadden dat jullie aan KID moeten beginnen, ik heb veel respect voor jullie.

Juffie, ik wens je veel succes bij je cryopoging. De tijd zal wel snel gaan, voor je het weet zit er een embryootje in je buik.


Ik wacht momenteel op mijn maandstonden die moeten komen en die maar niet willen komen. Ik ben bezig met suprefact nasal en wacht dus op de rode duivels om met het spuiten te beginnen. Ik haat die regels, als ze niet moeten komen, komen ze en als ze moeten komen dan niet natuurlijk. Dit zal onze tweede icsi-poging zijn. Wij hebben geen in de diepvries zitten,ik had jammer genoeg maar 1 topembryootje. Hopelijk deze keer meer geluk.

Tis toch niet te onderschatten hé wat we allemaal moeten doormaken, we moeten door voor ons wondertje die er aan komt.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 14 oktober 2009, 9:12

Hey allemaal,

Zoals al eerder verteld (maar ik zeg het zo graag :wink: ): Ventje en ik trouwen in juni 2010 :D

Dus.. wil ik natuurlijk dan ook niet uitgerekend zijn voor mei of juni 2010.. Dus.. hebben we onszelf met veel pijn en moeite en toch wel wat tegenzin een pauze opgelegd. We zouden normaalgezien herbeginnen in december, maar we hebben daar nu al november van gemaakt. Tja, de kans dat het vandeneerste keer dan raak zou zijn (met enkel wat hormonale stimulatie, clomid + ?) is wel klein, en dan nog zou het zoooo'n goed nieuws zijn, dus willen/kunnen we het onszelf niet aandoen om nog een maand te wachten, aangezien wij dit zelf in de hand hebben.

Ik ben dus zaterdag laatst ongesteld geworden, en bij mijn volgende maandstonden (voorzien voor midden november), gaan we van start..
Ergens ben ik wel wat bang.. Ik was het juist afgeleerd om te tellen, te rekenen, te hopen, te bleiten.. En nu ga ik daar weer mee beginnen, en wie weet voor hoe lang? Maar ja, da's de gebruikelijke twijfel zeker, als je je eerste onzekere stapjes waagt in de wereld van zwanger-(proberen-te-)worden-met-medische-begeleiding?

Uiteindelijk heb ik dus niet zo te klagen over mijn pauze, aangezien we die voor een mooie reden hebben ingepland. Als ik me wat triestig voel (want ja, de wereld rondom ons wordt gewoon zwanger en bevalt van mooie baby's zonder rekening te houden met onze pauze :shock: ) begin ik dingen te plannen voor ons trouwfeest. En meestal helpt dat toch :wink:

Ik hoop dat voor iedereen die moet wachten, zonder het te willen, dat de tijd raaaaazendsnel vooruit mag gaan!

Liefs,
Wendy

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 14 oktober 2009, 10:01

heej wendel,

leuk dat het nu toch wat vooruit gaat, hé

hier ietsje meer dieselachtig. ik betreur het nu al dat ik naar crg ben overgestapt, mijn eigen gyne had eigenlijk ook die hsg kunnen doen en heeft iets meer mogelijkheden voor consult. tja, juist gebeld naar crg omdat de chinezen er nog niet zijn en die hsg dus ook niet voor volgende week zal zijn en ik dus mijn afspraak met crg zal moeten verzetten. ten vroegste begin december zeg!!
ikke gevraagd of ik dan bij volgende regels niet al kan starten met bloednames maar dat moest ik met de dokter bespreken, hel-lo-how! dus pas begin december bespreken wann bloedname... en als ik dan nog eens weken moet wachten op mijn volgende regels...
nee dus, ons liezeke assertief geweest en volgende week dus wel op consultatie om die bloednames maar al te laten doen in volgende cyclus... samen met de hsg
soms toch frustrerend hoe je met zo'n log systeem wordt geconfronteerd.

liesje

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 14 oktober 2009, 10:41

@juffie en pink: kijken jullie maar lekker uit naar dat emmieke dat weldra in jullie buik zal zitten. Juffie, hopelijk kan je snel beginnen aan je cryocyclus. En Pink, die ms komen wanneer je het niet wil, maar als ze dan eens moeten komen, komen ze maar niet. De :twisted: zijn gewoon niet af te richten, spijtig genoeg.

@Wendel: t is inderdaad een mooie vooruitzicht, waardoor jullie even op de wachtbank zitten, maar toch. Eigenlijk was het helemaal niet de bedoeling dat jullie nu een pauze moesten inlassen. Het plan was gewoon al lekker met een beebje te zitten tegen jullie trouw. Ik hoop heel hard met je mee, dat je een mooi buikje hebt, tegen juni :) . Maar ook zonder zal het de mooiste dag van jullie leven zijn (tot dan natuurlijk). (voor mij zijn de herinneringen aan mijn trouwdag, de dingen waar ik mij aan optrek als het moeilijk gaat)

@Liesje: ik ken dat dat log systeem van fertiliteitscentra. Eerst een afspraak voor maken en tegen dat je dan op afspraak bent geweest zijn (want dat duurt dan weer 3 weken), je ms gepasseerd en moet je weer een hele cyclus wachten. En dan komen ze zagen dat de vrouwen te laat beginnen met zw :roll: . Bij ons wouden ze in het begin enkel mijn man onderzoeken en wouden ze niets, maar dan ook niets bij mij doen. Gelukkig wist ik van hier veel rond te neuzen dat een bn op d3 van de cyclus standaard is, dus heb ik begin sept gebeld en gezegd dat er zich een unicum voordeed, namelijk dat ik mijn ms had en dan kon ik toch snel gaan voor bn. Ik heb bij het laatste consult ook ineens gevraagd voor een testcylus met clomid, want als we dan eindelijk met de KID mogen starten en ik zou nog meoten liggen klooien met medicatie om mijn cyclus op gang te trekken, dan zou ik pas helemaal :evil: worden. Ik merk wel dat die vroedvrouwen wel willen helpen om alles snel vooruit te laten gaan, maar schrik hebben dat de dokters hun gepasseerd gaan voelen, als ze zelf initiatief nemen.
Kan je die bloenames toch niet bij je eigen gyn laten doen? Als je uitlegt waarom, zal hij dat waarschijnlijk niet afkeuren. Dan heb je toch 2 vliegen in 1 cylus.

Dikke knuf voor alle wachtende!

Repelsteeltje, nog steeds op zoek naar de fast forward knop :?

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 18 oktober 2009, 9:59

heej wachten-op-wachten-ladies,

hier dus nog steeds wacht-op-de russen.
zou beter een spoedcursus russsisch doen :wink: .
gisteren al ongi-krampen gehad, ze zijn er dus aan het aankomen, samen met het bleitmonster dat komt zo altijd wel samen met mijn regels, weer eens geconfronteerd worden met mijn 'falen' is altijd pijnlijk vind ik. en daar staan de russen in deze periode van mijn leven gelijk aan!

ondertussen dag 50, we schrijven een historische dag voor mijn russen guiness book of records...

liesje

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 18 oktober 2009, 11:53

Ma aller jong, Liezeke, zo lang dat dat duurt... Heb je dat nogal gehad? Of problemen met eisprong of zo?
't Is misschien van je te stressen? Hoewel... Kan dat ook soms hebben zenne, dat ik per dag overtijd opgefokter word, maar verder dan op dag 33 overtijd ben ik nooit gegaan (enkel bij mijn 2 prille miskramen: dag 46 en dag 40)

En dat wachten, sjah, hier is't ook huilen met de pet op... Ik wil starten met IVF, maar ik kan zelfs nog geen afspraak vastleggen in Jette. Alles is volzet t/m december en de afsprakenkalender voor januari hebben de secretaresses nog geeneens. Ik bel dus al 3 weken elke maandag en 't is geen avance :cry: :cry: :cry:

Als ik ooit een afspraak te pakken heb, dan moet ik nog minstens 3 maand wachten om te mogen starten. 't Zal dus nog minstens een halfjaar duren vooraleer wij hier een deftige poging mogen wagen. Ik begin al bijna te janken bij het idee op zich: een mens wil vooruit en ik voel me met m'n rug tegen de muur gezet.
Ik kan enkel hopen dat (aangezien er tot hiertoe gèèn aanwijsbare reden gevonden is voor het uitblijven van een goede zwangerschap) we die IVF niet meer nodig hebben.

De dokter had wel bij onze laatste afspraak (begin september) iets laten vallen over eventuele lichte stimulatie, maar we zijn daar toen om één of andere reden niet verder op ingegaan. Ik heb 'm nog een mail gezonden met de vraag of ik dàt in tussentijd kan doen of zo: iets innemen om m'n kansen te vergroten... We zijn nu 3/4 weken later en nog steeds geen reactie, 'k denk ook niet dat die nog zal komen.

Ik voel me dus ook nog een beetje ontgoocheld in m'n dokter: 'k had daar een zeer goed gevoel bij, maar soms denk ik dat ie niet genoeg moeite doet. Hij blijft maar herhalen dat ie denkt dat we alleen maar pech hebben en dat er wsl niks aan de hand is met mij of m'n mannetje, terwijl ik me niet kàn voorstellen dat er helemaal niks mis is: een mens kan toch geen 2,5 jaar aan een stuk gewoon pech hebben?

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 18 oktober 2009, 12:49

Hoi wachtende meiden,

Liesje, ik hoop dat je ongitekens echt de voorbode zijn van de russen. Dat ze morgen komen, dan kan je deze rotcyclus eindelijk afsluiten en ineens de bloednames laten doen in het CRG! Liesje, stuur je de russen nadien naar mij!!
Lie, is dat echt zo? Krijg je geen enkele afspraak meer vast? Kan je ook niet op priveraadpleging gaan? Ik heb begin september gebeld naar Jette en kon 2 weken nadien al op consultatie gaan, dat was wel privé, kost iets meer. Maar in mijn ogen was het dat waard, zodat we snel wisten waaraan en waaraf. Pfft, ik begrijp je helemaal dat je niet zo lang meer wil/kan wachten op een stapje vooruit. Wat dat ook mogen zijn. Wel vreemd dat je nog geen gestimuleerde cyclus hebt gehad. het zou ook kunnen dat ze dat in Jette eerst willen proberen he en dan zul je zeker geen 3 maand moeten wachten.

Ik heb gisteren de meest botte reactie gekregen, sinds lang.
Mijn ouders vonden dat ik 'veel te ongeduldig ben'. Djeezus, t is toch niet normaal dat je 2 jaar na de stop met anticonceptie pas een KANS maakt om zwanger te worden :!: . Neen hoor, dat was normaal volgens hun, want zij hadden ook wel eventjes moeten proberen. Maar zij maakten wel elke maand een kans. Onze kans ligt volledig in handen van het fertiliteitscentrum...
Grrrrr, ik was zo boos! Hoe weinig begrip kunnen mensen tonen, en dan nog van mijn eigen ouders!!!! :twisted: :!: En zou hou ik meer en meer mijn gevoelens voor mezelf. De buitenwereld begrijpt er toch geen zier van...

Deze week eerste gesprek met fertipsycholoog. k Ben vooral benieuwd wat ze allemaal gaat vragen/zeggen en hoe ik en mijn man gaan reageren.

Veel sterkte wachtertjes!

Knuf,

Repelsteeltje

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 18 oktober 2009, 13:05

manman, repelsteeltje,

zo'n reactie, ik zou ook ontploffen.
heb vorige week in heel emotionele mail geschreven aan schoonmoeder dat ik kerstmis niet zag zitten wegens mijn pas bevallen schoonzus die over alles en nog wat zal zitten zeuren en zo....
kwam ze met antwoord dat twee nichtjes van ventje ook behandeld zijn geweest en nu toch maar elk twee kinderen hadden....
allemaal goedbedoeld zunnu, maar dat helpt me geen centimeter vooruit en geeft me eigenlijk geen steun. alsof het maar ff behandeling ondergaan is en floep daar is het kindje!
tja, sommige mensen voelen niet echt goed mee!

lie, rot zeg, zo lang wachten! mijn volgende afspraak is (buiten die van deze woensdag, gewoon om toestemming voor bloedname te vragen) pas op 3 december. en dat te bedenken dat ik midden juli gebeld heb voor mijn eerste afspraak...
mijn cyclus is nog nooit zo lang geweest, dit is het absolute record (mijn langste staat op 38 dagen) maar ik ben ook ziek geweest in september, volgens ventje kan het zijn dat het daardoor is dat die cyclus zo lang is.
wachten dus!

liesje

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 19 oktober 2009, 13:00

Amai, Repelsteeltje, wat een reactie zeg! En dan nog van je eigen ouders.. Dikke knuffel, meid.

Liezeke, je schoonmam.. Tja.. Dat hoor je dan veel hé, als je je probleem vertelt. Dan beginnen ze je te wijzen op allerlei koppels die ook behandelingen hebben ondergaan en nu kindjes hebben, maar daar wordt jijzelf natuurlijk niet zwanger van hé.. Die nonchalance van 'het zal wel lukken' is zooo hatelijk, maar die gaat denk ik (vrees ik) nooit helemaal de wereld uit gaan..

Lie, pff, wie heeft er nu nog geen kalender voor volgend jaar! En dan nog, ne keer dat je er op staat, nog zo lang wachten.. :(

Dikke knuffel aan allemaal!
Wendy

Beesje
Berichten: 273
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 16:03

Bericht door Beesje » 19 oktober 2009, 15:45

Hoi allemaal,

Hier nog een wachter-op-het-wachten ...

Ons verhaal loopt vrij gelijk met dat van Repelsteeltje. Bij mijn man hebben ze begin oktober een TESE gedaan, maar zonder resultaat ... :cry: Onze enige optie is dus ook KID of adoptie. Aangezien mijn man adoptie niet ziet zitten en ik ook liever voor KID wil gaan, gaan we nu in het KID traject stappen. Morgen hebben we onze eerste afspraak bij de psycholoog (ben benieuwd hoe het bij jullie gegaan is Repelsteeltje!) en gaan we ook de definitieve diagnose van de TESE horen. Begin december moet ik naar de gynaecoloog voor de HSG. Sinds de azoospermie bij mijn man werd vastgesteld, hebben we niks anders dan wachten achter de rug. Eerst wachten op het resultaat van de chromosomen. Na 2 maand wachten komen we bij de uroloog voor het resultaat.Zegt die doodleuk dat hij niks heeft aangehad!! :shock: Uiteindelijk door zelf assertief te zijn bleek dat ons eigen ziekenhuis de resultaten nog niet doorgegeven had, en dat ze die eigenlijk al van de maand ervoor wisten! :evil: Dan wilden we een TESE inplannen, maar dat mocht nog niet. Ze moesten nog meer duidelijkheid hebben over een eventuele Y-deletie. 3 weken later terug een afspraak. Ze hadden de resultaten nog niet binnen, maar toen waren ze ineens wel akkoord met TESE! :shock: Dus 3 weken alweer voor niks gewacht ... pfft. Gelukkig ging er toen eindelijk wel eens iets snel en kon de TESE 3 weken later doorgaan. Af en toe zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Gelukkig! En nu is het dus wachten om op een wachtlijst te komen (stel je voor ...). En dan net als Repelsteeltje wachten op een donor. Als je geen donor zelf aanbiedt, is het 6 maanden wachten. Dus als er mannen zijn die donor willen zijn (niet voor ons natuurlijk he! Maar gewoon voor de spermabank op zich), mag je je altijd aanmelden :) Dan wordt de wachttijd blijkbaar verkort, aangezien er een groot tekort aan spermadonoren is. Maar ik vrees dat zo'n oproep op een forum als dit een beetje ironisch is he :wink:

Lie, dat begrijp ik ook niet hoor, dat ze voor 2010 nog niks kunnen inplannen. Ze moeten dat ondertussen toch begrijpen dat juist dat wachten het zwaar maakt.

Liesje, hopelijk komen ze er snel door! Dat bleitmonster passeert hier bij mij trouwens ook geregeld ...

Wendel, veel plezier met het regelen he. Geniet er van! Bij ons helpt werken aan ons huisje, dat verzet onze gedachten!

En juffie, voor jou is de week al bijna om! Veel succes!

Oh ja, nog een aanrader: Het boekje 'Open Zenuw': http://www.openzenuw.web-log.nl/. Veertig heeeeel herkenbare verhalen! Over hoe je met vruchtbaarheidsproblemen omgaat, hoe mensen soms reageren, enz..

juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

Bericht door juffie » 19 oktober 2009, 16:54

Hier eindelijk positief nieuws het wachten loopt ten einde.
Ik ben vandaag naar de gyn geweest en als het goed gaat met de cryo's gaan ze volgende week dinsdag of woensdag 1 terugplaatsen.

Ik hoop dat er velen onder jullie ook snel een einde komt aan deze vreselijke periode.

En ook hier weinig begrip voor het feit dat ze voor 2010 niets kunnen plannen bij mij staat er al heel wat in de agenda.

Veel sterkte allemaal!!

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 19 oktober 2009, 21:34

en we wachten en we wachten en we wachten...

als het zo verder gaat zullen de russen nog komen volgende week in normandië. om dan even de geschiedenis in te gaan als; 'de russen die landenin normandië.ipv de amerikanen..'
tkan verkeren...

liesje

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten