Wachten op het wachten-clubje

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 7 december 2009, 13:02

Hey girls :D

Lang geleden he... Het was hier druk :roll:
Er is hier precies al veel getetterd :D

Hey Fee, welkom in ons clubje. Heb je al nieuws over je tweede kijkoperatie? We zullen je wel door die drie maanden helpen. Het is gewoon erg dat er zoveel tijd tussen moet zijn pfff je moet zeker de moed niet laten zakken en er blijven in geloven. Weet je het is emotioneel heel zwaar en misschien heb je die maanden wel nodig om te leren hoe je er mee kunt omgaan? Het is natuurlijk niet gemakkelijk en je voelt je hopeloos als je ziet hoeveel tijd je moet wachten en dan ben je nog niet zeker of je direct na die drie maanden een behandeling kunt beginnen. Dat is gewoon het ergste aan heel de zaak, je moet wachten maar je weet niet exact hoe lang want alles hangt af van die tweede kijkoperatie. Je hebt geen datum wanneer je er echt kunt aan beginnen, je hebt niets om naar uit te kijken (behalve dan die kijkoperatie maar dat is niet echt een leuk vooruitzicht) en dan gaan de dagen dubbel zo traag voorbij. Zo heb je inderdaad de indruk dat je ter plaatse blijft trappelen. Ik hoop met je mee dat je zo snel mogelijk voorruit kunt gaan, je hebt al genoeg meegemaakt en lang genoeg mogen wachten!

Hier is er niets nieuws behalve dat ik gisteren besefte dat ik al in de helft van mijn strip zit :D nu nog de andere helft en het is zover... Ik begin wel nerveus te worden!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 8 december 2009, 20:08

hoi Cassyke,

bedankt voor de bemoedigende woorden.
De exacte datum van mijn 2de kijkoperatie weet ik nog niet. Ik zal dit pas weten eind januari, dan zal er ook geëvalueerd worden of de inspuiting zijn werk doet. Gisteren heb ik inspuiting gekregen en dit moet nu 3 maand zijn werk doen, daarna kijkoperatie en daarna 2à3weken herstel, dan pas kunnen we terug starten met IUI. Dus nog een lange weg te gaan.

wanneer mag jij nu starten ISCI? Nog dit jaar?

Groetjes

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 9 december 2009, 11:25

Hey fee,

Dat is spijtig genoeg nog lang wachten zeg! Heel de tijd weer met die onzekerheid :twisted: Ik hoop mee voor jou dat je weer zo snel mogelijk kunt beginnen.

Ik start met de inspuitingen van zodra ik mijn MS heb in december. Dat zal rond de 24e/25e moeten zijn (ik neem de pil zodat men MS regelmatiger zouden zijn). De PU en TP zal dan voor januari zijn.

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Beesje
Berichten: 273
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 16:03

Bericht door Beesje » 9 december 2009, 12:10

Hoi,

Hier kunnen we ook weer wat maandjes wachten erbij tellen. Gisteren bij de gynaecoloog geweest, en we zijn goedgekeurd voor kid! Als we een donor aanbrengen, zou het dan maar 2 maanden wachten zijn. Nu zijn er nog 2 onderzoeken ingepland (HSG voor vrijdag en baarmoederslijmvlies voor eind januari). Nadien moet er dan nog een intakegesprek volgen, maar nu heeft die gynaecologe geen één uurtje vrij tussen eind januari of februari! Nu mogen we pas 16 maart voor het intakegesprek komen, en kijkende naar mijn cyclus wil dit zeggen dat we waarschijnlijk pas in april met kid kunnen beginnen! :shock: Echt verschrikkelijk frusterend. Dat we moeten wachten op onderzoeken kan ik nog begrijpen, maar meer dan anderhalve maand omdat ze geen uurtje tijd hebben?? :evil: Echt kwaad word ik er van ... en moedeloos. Pfff! Moest dit echt eventjes kwijt.

Maar ik zie dat het bij Fee ook niet van een leien dakje loopt ...

Allemaal veel sterkte en een dikke knuffel! Hopelijk gaat de tijd met de feestdagen en het verlof in het vooruitzicht was sneller voorbij ...

sahra
Berichten: 342
Lid geworden op: 23 mei 2008, 13:49

Bericht door sahra » 9 december 2009, 13:48

Dag Beesje,

wat is een baarmoederslijmvlies-onderzoek eigenlijk?

Wij zijn ook bezig met KID, maar hebben geen enkele onderzoek op voorhand gehad. Pas na drie pogingen moet ik morgen HSG onderzoek laten uitvoeren en 'k heb daar zelf expliciet om moeten vragen.

Succes met het wachten. Jammer genoeg ervaar ik dat in de fase erna weer zoveel moet gewacht worden.
Pff is niet leuk, maar 'no pain no game' blijkbaar!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 9 december 2009, 14:40

Hoi wachtertjes,

Beesje, dikke knuffel meid. Man, ik zou me der ook mega kwaad in maken. Nu ja, wij hebben hetzelfde voorgehad na de TESE. We mochten niet naar de psy voor we langs de gyn waren gepasseerd en de gyn zat al redelijk volgeboekt, waardoor we pas een maand na de TESE naar de gyn konden. Frustrerend.
Na jouw berichtje wou ik alvast een nieuwe afspraak boeken voor in feb, maar mag niet van het ventje :( . Wachten tot volgende week als we op consultatie gaan. Waarvoor dient dat intake gesprek eigenlijk? Ik zou niet weten waarom we nu na volgende week nog eens langs de gyn moeten :roll: Is dat om jullie resultaten van de HSG enzo te bespreken?

Ik heb hier nog een leuke bezigheid gekregen voor tijdens de wachtmaanden: een laparoscopie. Beeeeuh, wat kijk ik er tegenop. Ik heb heel de nacht aan endometriose liggen denken.

Mijn gesprek bij de psy heeft me deugd gedaan. Stap 1: aan mijn baas vertellen hoe slecht ik me erbij voel dat ik hier de laatste weken maar wat aanmodder. :oops:

Sahra, dat is toch niet normaal dat je om die HSG moet vragen? Nu ja het ene centrum is daar sneller mee dan het andere. Op dat vlak mag ik niet klagen... Maar met die laparo had ik precies nog wat willen wachten.

Sterkte iedereen!

Beesje
Berichten: 273
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 16:03

Bericht door Beesje » 10 december 2009, 12:09

Na nog eens bellen hebben we toch een nieuwe datum gekregen, nu is het half februari ipv half maart! Dus toch weer een maandje en een cyclus gewonnen! :) Toch wel erg dat we dat weer zelf allemaal moesten regelen he. De dag ervoor kon het niet eerder, en met iemand anders aan de lijn ging het ineens wel.

Maar gisteren werd het me toch allemaal serieus te veel hoor. Een van mijn beste vriendinnen kwam op bezoek en kondigde aan dat ze zwanger is. Ik wist wel dat ze er ongeveer mee gingen starten, maar ze is nooit echt een 'ik wil zeker een kindje'-iemand geweest. En nu, hupla, van de eerste keer zwanger ... (de zoveelste al die ik ken). Ze vond het wel heel erg om het mij te vertellen terwijl wij zoveel problemen hebben. Ik gun het hen echt, omdat ze ook heel hard meeleeft met ons, maar ik vind het ZOOOO oneerlijk! Ik moest normaal de eerste zijn die over zwangerschapskwaaltjes moest zagen, over hoe we ons kindje gaan noemen enzo. En nu zijn we, nog maar eens, voorbij gestoken. Op de moment zelf kon ik me goed houden, maar heb nadien echt heel de avond liggen wenen en wenen, gewoon door de confrontatie met onze eigen problemen. Wat een rotdag seg.

Dat onderzoek van het baarmoederslijmvlies houdt in dat ze een biopt nemen van het slijmvlies, meer niet. Als er aanwijzingen zijn op grotere problemen, wordt er meestal een kijkoperatie gedaan, maar bij mij is er momenteel nog geen reden om dit te doen. Hopelijk blijft dat zo! Morgen HSG, brrr! Hoe is het bij jou gegaan Sahra? Na die twee onderzoeken moeten we inderdaad langs de gyn om dit te bepreken en dan pas volgt het intakegesprek (wel alletwee op dezelfde dag). Verliep het bij jullie ook zo, Sahra? Zijn jullie direct de eerste cyclus na het intakegesprek kunnen beginnen?

Liefs,
Beesje

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 10 december 2009, 18:28

hallo dames,

Ik heb ook zelf om mijn HSG EN kijkoperatie moeten vragen hoor. Ik heb er een beetje druk achter gestoken omdat ik vermoedde dat er iets niet pluis wat met mij. Gelukkig hebben ze geluisterd naar mijn wijze raad. :D

@Beesje, eigenlijk is het schandalig dat een mens daar zolang moet voor wachten. Zeker in ons geval, zelf ne dag wachten is er soms al teveel aan. In ieder geval we zullen het (wachten) ooit kunnen. Alhoewel ...
Met die HSG moet je echt niet inzitten, eens je beseft dat het pijn doet is het al voorbij.
Tja zwangere vriendinnen, ken ik alles van. En het zijn dan nog degene die er zich zouden kunnen bij neerleggen dat ze kinderloos blijven die het snelst zwanger worden. Allemaal zo frustrerend en vermoeiend.

@Repelsteeltje, waarom denk je aan endometriose? Heb je bepaalde klachten? Nu ja ik had ook een vermoeden hoor en mijn vermoeden werd jammergenoeg vorige week bevestigd.

sahra
Berichten: 342
Lid geworden op: 23 mei 2008, 13:49

Bericht door sahra » 10 december 2009, 19:29

Hallo, HSG viel goed mee, maar 'k heb op voorhand op advies toch 2 dafalgans tegelijkertijd geslikt.
Beide eileiders lijken goed doorgankelijk, dus op naar de volgende poging.

Beesje, wij hebben eigenlijk nooit moeten wachten op afspraken enz. We hebben vorig jaar in januari een eerste verkennend gesprek gehad en konden in principe meteen beginnen, maar we wilden wachten tot september. Ik heb op voorhand enkel een bloedonderzoek ondergaan, that's it. Nu pas een HSG na 3 mislukte pogingen.

Wat die zwangeren betreft: niet leuk voor ons maar da's de realiteit waar we mee moeten leven. Hopelijk staan we zelf eens aan de andere kant (hoewel ik me toch niet kan voorstellen dat ik na deze miserie uitbundig kan verkondigen dat ik zwanger ben).

Succes met het wachten hé!!!!

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 10 december 2009, 22:02

Tcho Repelsteeltje, ik had/heb ook altijd veel pijn bij mijn regels. Soms lag ik een hele dag op de zetel met een aantal ibuprofens in m'n lijf omdat het niet te houden was.
Ik was zo zèker dat ik endo had dat mijn verbazing groot was toen de arts me zei dat alles er picobello uit zag...

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 11 december 2009, 8:23

heej wachtladies,

ben nu al een weekje officieel niet meer aan het wachten op het wachten maar gewoon aan het 'wachten'. maar mijn stemming is zo beneden peil (utro) dat ik gisteren zelfs begon te smachten om volgende week weer lid te worden van het 'wachten-op-het-wachten-clubje' , raar voor jullie maar echt vrijwillig. want zoals het nu gaat ben ik binnen dit een een paar weken lid van het 'depressief-na-behandelingen-clubje'.
dus ik wacht om te kunnen wachten-op-het-wachten...

liesje

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 12 december 2009, 23:13

Hoi ladies,

Ik ben hier nog eens geraakt zie.

Fee, tja, die laparo zou mijn gyn niet doen als ze geen schrik had voor endo hé :? Tja, klachten, een heel lijstje, maar zijn die te wijten aan endo? Goeie vraag. Tijdens ms enkel eerste avond pijn, krampen, maar een paar maand geleden wel moeten overgeven. Verder nog wat vage klachten: pijn tijdens eisprong, tussentijdse bloedingen (zou evengoed door PCO kunnen veroorzaakt worden, volgens mij) en soms 'diepe pijn', bv tijdens inwendige echo. Ach ja, ik ga ervanuit dat als het endo is, het een lichte vorm is die tijdens de laparo vrijdag al weggenomen kan worden. Maar natuurlijk hoop ik dat het gewoon niets is, zoals bij jou he Lie.

Hehe Liesje, dikke knuffel meid. Ik kom uit een aantal weken waarin ik niet anders deed dan wenen, of denken 'niet wenen, niet hier'. Geniet van de weekjes 'niet-behandelen', niet teveel hier komen neuzen (dat helpt bij mij om mijn hoofd even wat rust te geven) en dan kan je er in de lente weer volledig tegenaan!

Liefs aan iedereen hier in het clubje,

Repelsteeltje

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 14 december 2009, 12:21

Hey iedereen,

Ik weet het, het is al super lang geleden! Maar hier ben ik dan opnieuw. Ik weet dat ik eigenlijk niet meer in dit clubje pas maar ik hoor nog graag nieuws van jullie allemaal :D

Bij mij nemen de zenuwen de overhand maar ik probeer me zoveel mogelijk bezig te houden. We zien wel zeker :roll:

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 14 december 2009, 13:50

:cry: :cry: :cry:

Eeen uurtje geleden telefoon gekregen van de dierenarts dat onze poes is gestorven...

Onze lieve poes, die ons zo hard getroost heeft bij al dat slecht nieuws dat we kregen...
Onze lieve poes, waarvan ik zo vaak zei dat ik gerust met haar zou willen wisselen, want zij kon niet tobben over wat ze niet had...
Onze lieve poes, die me aan het lachen kreeg door mijn tranen door.
Onze lieve poes, waar ik over fantaseerde hoe graag onze kindjes met haar zouden spelen...
... is weg. Zaterdag trippelde ze nog door de tuin, zondagavond deed ze wat vreemd, vandaag is ze er niet meer

Ik voelde me net wat beter, terug naar af. En vanavond zal er geen poes zijn om lekker spinnend op mijn schoot te kruipen en me te troosten.

2009 is een rotjaar!!!!

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 14 december 2009, 16:32

Oei repelsteeltje,

ik vind het keierg voor je meisje :cry: ik kan me voorstellen dat het zo'n pijn doet. Een huisdier kan veel liefde en steun brengen in slechte tijden!
Weet je wat ze juist had?
Het is gewoon allemaal niet eerlijk. Ik vind 2009 ook een rotjaar! Ik had al een voorgevoel bij klokslag 12 vorig jaar en dat voorgevoel bleek dus juist te zijn he...

Dikke knuffel meid!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten