waarom??

Algemeen Discussieforum
Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 22 oktober 2009, 19:13

hey meisjes,

@ bokje: dat vind ik zeker, je leert iets uit heel deze situatie en inderdaad misschien zijn we wel voorbestemd om dit mee te maken voor de een of andere reden. Het is wel zo dat ik er veel kalmer op ben geworden, meer geduldig en begripvol t.o.v. probleemsituaties bij kennissen/vrienden/familie/patiënten.

@ pink: ik kan dat verstaan dat je je slecht voelt door die zinnetjes die je mama zegt. De mijn kan dat ook (en zij niet alleen trouwens). Het doet zo'n zeer he dat je moeder je gevoelens niet kan verstaan. De mijn die zegt altijd dat ik positief moet blijven denken maar hoe kan dat nu? Soms denk je positief maar negatief denken komt regelmatig voor in zo'n situatie. Het zijn gewoon momenten dat je het even niet ziet zitten. Maar volgens haar moet je dan juist zeggen: het zal wel lukken! Ik weet niet bij jullie maar ik kan dat niet hoor. Zij kan dat allemaal niet verstaan. Ook zegt ze vaak dat ik er teveel aan denk... Mja hoe kan je anders dan er aan te denken???????????? Het maakt deel uit van je leven dat veeg je niet zomaar weg he. En zo zijn er natuurlijk nog tal van voorbeelden. Ik vind het spijtig want mijn mama is, zoals bij jou, mijn beste vriendin. En ja je kan er niet boos voor zijn, ze weten inderdaad niet hoe het voelt en als je het probeert uit te leggen kunnen ze zich de situatie niet inbeelden. Dat maakt het allemaal moeilijk. Al een geluk dat deze site bestaat, het heeft me al enorm geholpen!!!

@ Wendel: ik vind het super erg voor jou! Ik vind het ook zo'n vreselijk gevoel. Dat heb ik wel nog niet meegemaakt. Wel dat ze na mij begonnen en zwanger waren maar niet voor een volgend kindje erbij. Gewoon keierg!!! Ewel jij verdient nu een dikke hughug!!!!!!! Ik hoop echt voor jou dat je ze kan bezoeken met een zwangerschapsbuikje hoor. Hoe lang ben je al bezig? (als ik dat mag vragen he :oops: )

@ K'tje: het is inderdaad niet echt mooi dat ze je een ander kindje toewensen. alle het is wel lief maar ze zouden het anders moeten verwoorden he. Jouw kindje heeft (misschien niet voor lang maar toch) deel uitgemaakt van jullie leven, Laura heeft geleefd en het is en blijft een mensje, Laura verdient respect van iedereen zoals iedereen!!!! Weet je wat ik je wens? Een zusje of broertje voor Laura dat wens ik jullie toe!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 22 oktober 2009, 19:20

Hey Cassyke,

Dat mag je gerust vragen hoor! Ik ben gestopt met de pil in maart 2008. We zijn eind juli in pauze gegaan, omdat we trouwen in juni 2010. Binnenkort (van zodra ik ongesteld word) gaan we terug van start, voor het eerst met behandelingen. Stap 1 daarvan zijnde wat hormoontjes (clomid) en echo's om precies te zien wanneer het allemaal moet gebeuren :wink: Dat voor een maand of vier.. Daarna dan kijkoperatie en afhankelijk daarvan gaan we dan verder.

Dus eigenlijk nog niet zo lang bezig.. Da's te zien met wie je vergelijkt hé :wink:

ingetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 april 2009, 14:27

Bericht door ingetje » 22 oktober 2009, 19:49

oeps wist niet dat er zoveel reactie op ging komen

ja zat efkes in een dipje

het zal ons wel een keer lukken he , altijd blijven hopen en er niet te veel aandenken :-)

Prins22
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 augustus 2009, 14:43

Bericht door Prins22 » 22 oktober 2009, 19:54

Balen en wenen vandaag... Zopas gehoord dat een studievriendin alweer in verwachting is, nummer 3 op komst. Eén van de koppels dat nog maar moet dénken aan een kind en al zwanger is. Leuk voor hen, maar voor mij weer een harde realiteit dat het geluk van een ander soms serieus steekt.
Deze week al een babybezoek gedaan bij schoonzus, baby van 3 weken, zo lief en schattig. Achteraf, als ik thuiskom, heb ik het er toch altijd erg moeilijk mee. Dan doet het deugd om hier effe mee te lezen en te beseffen dat ik niet de enige ben bij wie er soms tranen vloeien.
Mijn vriend begrijpt het allemaal niet, hij doet het af als jaloezie en praat dan gewoon verder. Tuurlijk ben ik jaloers, da's toch normaal? Ik vind 't gewoon schijt dat anderen in 1-2-3 zwanger geraken en dat wij er zo lang op moeten wachten!
En iedereen blijft maar zwanger worden rondom mij, soms wil ik ze gewoon allemaal niet meer zien, die dikke buiken en dat irritante gewrijf erover!

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 22 oktober 2009, 19:54

Hey wendy,

Wij zijn bezig van juli 2008, een maand voor onze trouw. Ik dacht dat we onze eerste huwelijksverjaardag zouden vieren met een boeleke maar in plaats daarvan konden we het "vieren" met een miskraam (op de exacte datum he) :cry: super leuk he! :twisted:
Heb jij ook PCO dan?
Ik heb Clomid al 4 maanden gebruikt maar dat was bij mijn gynaecoloog (dus zonder controles)dat heeft niet geholpen. Ik moet in november naar het UZ Brussel gaan om te zien welke behandeling ik kan starten. Bloedtesten, spermatest en echo is al gebeurd.
Ik zal met je meeduimen (en met al de rest in deze situatie natuurlijk he :wink:)!

Alvast een dikke proficiat voor jullie huwelijk! :D

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 22 oktober 2009, 20:00

Hey prins22,

Ik begrijp volledig hoe je je voelt! Bij mij is het ook zo:
zus zwanger
schoonzus zwanger
collega zwanger
collega moet bijna bevallen
collega juist bevallen
2 collega's worden papa binnenkort
nicht zwanger
buurvrouw onlangs bevallen
...
Ik denk dat ik niemand vergeten ben....
Ik heb steeds schrik als ik mijn zus of schoonzus onder ogen moet komen, de buik begint zichtbaar te worden :cry: Wees gerust ik ben ook enorm jaloers op hen en men gevoelens hier verwoorden doet me enorm goed. Je weet dat je niet alleen bent!

Dikke knuf!!!!!!

Greetz
Cassyke :D

Prins22
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 augustus 2009, 14:43

Bericht door Prins22 » 22 oktober 2009, 20:21

ohjee, ziehier mijn lijst, geen haar beter:
2 collega's zwanger
2 collega's net bevallen
1 schoonzus net bevallen
2 vriendinnen zwanger
2 vriendinnen van m'n moeder die oma worden (moet ik ook allemaal meebeleven ad telefoon met m'n moeder)
2 vrienden van m'n lief die een kind krijgen (waarvan 1 zelfs pas in februari bevallen was van 1ste, nu al weer 4 mnd ver!!!)
1 neef van m'n lief wordt vader
baas van m'n lief ook zwanger

It sucks! :evil: Jaloezie is een rotgevoel maar is sterker dan jezelf. Cassy'ke, laten we mekaar steunen, onze tijd komt nog! En wij zullen het goed beseffen wat een groot geschenk een kind wel is. Gelukkig staat de geneeskunde ver, ik reken op het kunnen van de artsen. Knuffel uit Brussel!

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 22 oktober 2009, 21:50

Het ergste aan al die zwangeren vind ik niet die zwangerschap op zich maar het feit dat het me op één of andere manier onder druk zet. Het maakt me gewoon extra zenuwachtig terwijl ik kalm moet zijn. Ondervinden jullie dat ook?

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 23 oktober 2009, 10:13

He Dames,

weet je wat ik schitterend vind: toen ik de titel las "waarom?" dacht ik een topic te lezen met veel wanhoop en verdriet maar ik lees hier alleen maar positieve dingen! Echt super!

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 23 oktober 2009, 13:04

Cassyke,
Ik heb geen PCO.. Op't eerste zicht heb ik niets.. Ben redelijk regelmatig, ventje is ook goedgekeurd (een tijdje geleden hebben we dit via de huisarts laten testen), alle eerste onderzoeken hebben niets uitgewezen. Ik denk, als er een aanwijsbare oorzaak is, dat deze zal moeten uitkomen tijdens verdere behandelingen.

We gaan nu starten met behandelingen bij Dr Decleer in Aalter/Jan Palfijn Gent. Bij hem hebben we ventje nog eens laten testen, maar daarvan krijgen we pas de resultaten bij de volgende consultatie, maar gezien de vorige keer goed was, zal't nu wel ook goed zijn hé.. Dus ja, nu wachten tot midden november, is niet lang meer :D Een belangrijke maand voor ons beiden!

Merci voor de feliciatie! Amai, uw eerste huwelijksverjaardag :( :( Dikke knuffel daarvoor..

Wendy

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 23 oktober 2009, 13:41

Hey meisjes,

@ Prins22: idd jou lijstje is niet beter :( pff dat is zo typisch he dat je omsingeld word door zwangere vrouwen op dat moment. Maar je hebt gelijk, onze tijd komt nog en dan he... :D We zullen elkaar zeker ondersteunen! Ga jij dan ook naar het UZ in Brussel?

@ Lisa Simpson: idd ik had dat ook eerst en dan is het wel dat je positieve dingen leest. Dat is omdat we elkaar begrijpen en ondersteunen he :wink:

@ Glenys: same hier, ik heb ook dat gevoel van onder druk gezet te worden. Elke keer ik weet dat iemand probeert/zwanger is dan zeg ik onbewust in men eigen: ik MOET nu de volgende zijn. Hierdoor jaag ik mij dan op en ja dat maakt het alleen maar erger. Ik kan het gewoon niet tegenhouden!

@ Wendy: ai neen dat is nog erger, niet weten wat het is... Ik leef met je mee hoor! Ik hoop voor jou dat de testen van je ventje opnieuw goed zijn, ik zal met je mee duimen en ik zal zeker aan je denken wij moeten ook midden november gaan! Is graag gedaan, thx voor de knuffel jij krijgt er ook eentje hoor!!!! :D

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Prins22
Berichten: 181
Lid geworden op: 19 augustus 2009, 14:43

Bericht door Prins22 » 23 oktober 2009, 20:07

@ Cassyke: ja, binnen enkele weken onze eerste afspraak in Jette (met Dr Camus)... Bang afwachten maar ook wel goed, zo komt er mss wel wat schot in de zaak.

Vandaag een echte klotebaaldag gehad, ben gaan shoppen want had een dagje vrij. Als we geen kinderen krijgen dan mogen we onszelf toch wel es verwennen met wat nieuwe kleren he. 8)

Dames, moed houden hoor... Binnenkort wordt het winter en dan zie je sowieso een pak minder bolle buiken. Alles zit dan lekker verstopt onder ne winterfrak. :!:

Dikke kus voor iedereen die 't nodig heeft!

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 24 oktober 2009, 16:51

Ah zo, alle wie weet zien we elkaar daar (al gaan we elkaar niet herkennen) :wink:
Ik ga bij Dr. Blockeel die is super lief had het echt niet verwacht. Meestal zijn dokters een beetje onaangenaam maar deze vind ik echt leuk!
Ja je gaat zien, je gaat je veel lichter en beter voelen als je weet wat er gaande is en dat de dingen vooruit gaan.

Oei baaldag, hoe komt het? (als ik vragen mag he :oops:)
Je hebt gelijk je te verwennen, dan voel je je ietsje beter he...

Ja dat is wel dan worden we minder met de neus op de feiten gedrukt :D

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Soerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 9 oktober 2009, 19:42

Bericht door Soerke » 24 oktober 2009, 19:44

hallo

ik val wat in herhaling, maar ik herken mezelf heel hard in wat jullie vertellen. Ik probeer het altijd zo te bekijken dat ik al blij mag zijn dat ik mijn lief ben tegen gekomen. Er zijn nog altijd vrienden van mij die (bijna wanhopig) op zoek zijn naar een partner. Het heeft mij en mijn lief wel veel dichter bij elkaar gebracht. 't Is iets waar we samen voor gaan en misschien wel een beetje wij tegen de wereld. Ik heb het op zich niet zo moeilijk met het zien van baby'tjes, maar zwangere buiken, daar kan ik echt niet tegen. Soms vraag ik me ook af hoe we ons huis gevuld gaan krijgen als er geen kinderen zouden komen. Wat moeten we dan met die slaapkamers? En geen kinderen, ik kan het me ook nog niet voorstellen. Dat is dan precies of ik niet volwassen word. Ik vind me nu al een laatbloeier, want jongere vriendinnen beginnen reeds aan hun 2de ronde.
Ach ja, momenteel ben ik weer zeer hoopvol, elke maand opnieuw blijf ik denken, deze keer zal het raak zijn, dus ook weer deze keer. Rond 5 november weten we het, dus weer 2 zeer ongeduldige weken tegemoet te gaan. Ondertussen weet een zeer besloten kring van onze plannen en duimen deze mensen vurig voor ons mee,
sinds ik het heb verteld aan de meest close vrienden voel ik me gesterkt door hen, zoveel positieve energie, dat kan niet misgaan,

toi toi toi voor iedereen!

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 24 oktober 2009, 21:01

wat een mooie en zééééér herkenbare berichten hier allemaal!
succes meiden.
het komt én we worden sterker, no doubt!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 gasten