Clomid

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Clomid

Bericht door loesje » 22 oktober 2009, 16:39

hoi iedereen,

Ik kom hier een vraagje stellen voor mijn vriendin. Deze is gestopt met haar pil maar omdat haar menstruatie niet doorkomt is ze naar haar gyne geweest en deze heeft haar verteld dat ze tijdelijk onvruchtbaar is door het gebruik van de pil. Nu heeft ze Clomid voorgeschreven die ze 1 x daags moest nemen gedurende vijf dagen. Nu vraagt ze zich af: wat doet die clomid juist en waarvoor dient het? Ik heb eigenlijk ook geen idee, heb nog nooit clomid moeten krijgen.
Kan iemand mij hier een antwoord op geven??

Groetjes
Annelies

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 22 oktober 2009, 17:07

hallo!

clomid stimuleert de follikelvorming, in die follikel zit dan een eicel.
Ze zal dit moeten nemen om te kijken of dit de eicel ontwikkeling weer in gang zet.
Kan geen kwaad hoor.

ingetje
Berichten: 40
Lid geworden op: 20 april 2009, 14:27

Bericht door ingetje » 22 oktober 2009, 21:07

Jo'tje schreef:hallo!

clomid stimuleert de follikelvorming, in die follikel zit dan een eicel.
Ze zal dit moeten nemen om te kijken of dit de eicel ontwikkeling weer in gang zet.
Kan geen kwaad hoor.
ja en je krijgt ook je maandstonden ( alleja zijn geen echte maandstonden , maar je krijgt er toch he)

bij mij pakt het helemaal niet want zat er aan 3 op een dag

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 23 oktober 2009, 9:55

Annelies, hier vind je meer uitleg over clomifeencitraat: http://www.deverdwaaldeooievaar.be/medi ... et-clomid/

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 23 oktober 2009, 12:51

Clomid wordt ook gegeven aan mensen bij wie op het eerste zicht schijnbaar niets mis is, maar bij wie het zwanger worden toch niet lukt.

Ik ben bijvoorbeeld redelijk regelmatig, m'n ventje is ook goedgekeurd :wink: en dus is voor ons de eerste stap in de wereld van de fertiliteitsbehandelingen 'cyclusoptimalisatie'. Dit wil zeggen dat ik ook 5 dagen clomid moet innemen, dan wordt via echo's mijn eisprong in het oog gehouden, eigenlijk voor ons zodat we op een halve dag precies weten wanneer het 'de moment' is. En dan moeten we er verder zelf voor zorgen :wink:

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 23 oktober 2009, 17:30

zeg bedankt hoor iedereen, weet nu weer iets meer hé. Zal het haar vertellen. ze zal content zijn
groetjes, en voor iedereen nog veel succes hé :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten