Ervaringen St Augustinus

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
mieke s
Berichten: 61
Lid geworden op: 6 oktober 2009, 19:41

Ervaringen St Augustinus

Bericht door mieke s » 1 november 2009, 12:16

Wie heeft ervaring met dr Segal? Of met zijn procedures?
Korte schets: 1 jaar geprobeerd, geen zwangerschap, dus toch maar laten onderzoeken. Bij mij vrij snel bloednames, echo's en een HSG gebeurd, alles ok. Pas daarna zaadonderzoek gedaan: geen cellen gevonden. Uit bloedonderzoek blijkt er een probleem te zijn met de zaadaanmaak. De dr zei ons dat een TESE waarschijnlijk niets zou opleveren. Wat hij wel niet heeft verteld is wat nu de oorzaak zou zijn?! Normaalgezien stel ik veel vragen, maar als je slecht nieuws krijgt, ben je toch even van je melk. Hij heeft ons verteld over de volgende keuzes (donor, adoptie of kinderloos blijven) maar is blijkbaar niet van plan verdere onderzoeken te doen.
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken...

Graag jullie ervaringen of tips!!!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 1 november 2009, 14:37

Mieke,

Op basis van welke indicaties hebben ze jullie gezegd dat een TESE zinloos is? Ik heb nog nergens gelezen (en ik heb al veel gelezen over azoöspermie) dat ze geen TESE plannen. Zelfs niet met hoge FSH-waarden.
Misschien toch nog naar een ander ziekenhuis gaan voor een second opinion? Want ik heb de indruk dat je er precies niet mee kan leven dat ze niet alle middelen uit de kast halen?

Veel liefs,

Repelsteeltje

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 2 november 2009, 11:00

Hoi Mieke,
Dr. Segal is ook mijn gyn en in het begin had ik bij hem ook het gevoel dat ik geen vragen kon stellen. Mijn vertrouwen in hem is nu wel volledig terug. Hij is een beetje een no-nonsense gyn maar hij staat toch wel open voor suggesties.
Wat bij ons voor een ommekeer heeft gezorgd is dat ik mijn man al het vragenwerk laat voorbereiden. Op de één of andere manier reageert hij daar beter op. Moest ik jou zijn dan zou ik je man een nieuwe afspraak laten maken waarbij hij al zijn (en jouw) vragen stelt. Ik ben er zeker van dat je dan veel meer duidelijkheid gaat krijgen. Segal is immers niet zo'n "prater" maar als je de juiste vragen stelt dan neemt hij wel de tijd om een degelijk antwoord te geven.
Ik zou ook benadrukken dat je echt wel open staat om TESE te proberen. Indien hij dan geen overtuigende argumenten kan geven waarom dat in jullie geval geen nut heeft, dan zou ik ook gaan voor een second opinion.

Ik wens je alvast heel veel sterkte voor het verwerken van het slechte nieuws. Dat moet bijzonder zwaar zijn voor jullie. Hierbij alvast een virtuele knuffel.

mieke s
Berichten: 61
Lid geworden op: 6 oktober 2009, 19:41

Bericht door mieke s » 3 november 2009, 18:00

Ik heb het er wat moeilijk mee dat de procedure bij hem toch vrij anders is dan in andere centra: slechts 1 zaadstaal getest, geen TESE, en ik heb alle onderzoeken doorlopen nog voor de zaadstaal werd onderzocht... ik heb de indruk dat het onderzoek niet volledig is gedaan. Uiteindelijk zouden we nu al moeten beslissen voor KID of adoptie, zonder dat we een oorzaak hebben voor ons probleem.
Het is nu niet zo dat ik nog geloof in een mirakel, en dat er toch cellen worden gevonden, maar ik zou het toch graag 100% zeker weten.

Glenys, bedankt voor je tip, ik ben echt blij dat het voor jullie helpt. Ik vrees er alleen voor dat die oplossing voor ons niet gaat lukken: ik ben namelijk de vragensteller van ons tweetjes, en mijn man is de stille luisteraar...

Bedankt voor jullie reacties alvast!
Knuffel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 gasten