kijkoperatie

Algemeen Discussieforum
fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 26 december 2009, 18:51

hoi Repelsteeltje,

Ik ben echt niets meer beginnen voelen 7 dagen na de operatie. Het wondje aan de navel trok ook wel wat tegen, het was een naar gevoel. Voor de rest had ik eigenlijk enkel maar last aan mijn schouders van dat gas. Ik had de plakker al na 1 dag verwijderd, omdat ik denk dat dit dan sneller geneest.
Met die draadjes moet ge echt niet inzitten. Ik was ook bang dat dit pijn ging doen :oops:
Enkel het draadje in de navel was wat vervelend. (hoe ze dat vanbinnen hebben jullie naaien weet ik nog altijd niet) Maar de rest waren er uit voor ik het wist.

Ik dacht altijd dat ik van die clomid en pregnyl niet echt last had. Gewoon wat emotioneler dan anders. Maar nu ik geen clomid en pregnyl heb genomen kan ik precies alles aan (allé bijna alles :wink: ) Ik heb er terug moed in en ik geloof er terug in.

Groetjes

Soerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 9 oktober 2009, 19:42

Bericht door Soerke » 27 december 2009, 13:50

@ repelsteeltje: buiten wat last van de lucht had ik toch geen andere kwaaltjes. Mijn wondje in de lies is wel even aan het zweren geweest, maar dat was snel gekeerd. Als ik op de plek duw waar de snee was voel ik het wel, maar anders niks hoor. En de draadjes, dat is gebeurd voor je het doorhebt.
Ik was van Pregnyl bijzonder emo, beetje belachelijk zelfs. En nu, 2de cyclus na gebruik van hormonen voel ik (of clomid of pregnyl) nog altijd werken. Er moet maar een schoon liedje zijn op de radio of de tranen komen al te voorschijn en rond de eisprong gespannen borsten enzo... Ik zou toch graag mijn oude lijf terug hebben.
Ik ben einde november meter geworden van het kindje van mijn broer. Ik heb haar gisterenavond heel de tijd vast gehouden. Het kan een ienieminibeetje tegemoet komen aan mijn stille verdriet. Nog efkes geduld...

x

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 3 januari 2010, 15:42

@ Soerke en Repelsteeltje,

Hoe is het met jullie gemoedstoestand?

@Repelsteeltje, nog pijn aan je navel?

@Soerke,
Blij te horen dat je je nog wat kan optrekken aan je metekindje. Is jouw broer op de hoogte?
Volgende week vrijdag zit de decapeptyl 1 maand in mijn lijf. Dus nog 2 te gaan. Allé als die ook zo vlug zullen gaan als de eerste maand dan zal het goed zijn. Nog 3 weekjes wachten en ik mag naar de gyn om te zien of de medicatie hun werk heeft gedaan. Ik ben benieuwd. Ik kijk er al naar uit!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 3 januari 2010, 16:28

Hey Fee,

Ik was net zelf van plan om hier nog eens iets te komen schrijven.
Jij zit precies met hetzelfde aftelschema als ik. Hier ook nog exact 2 maand te gaan (dan kunnen we na 9mnd mmm eindelijk nog eens een kans wagen). Met de gemoedstoestand is het OK. Over een kleine maand gaan we ook nog een weekje op reis dus ik denk dat ik zo de wachttijd wel kan overbruggen.
Ik zie wel super hard op tegen morgen: opnieuw gaan werken; al 2,5 weken thuis; mijn collega's hebben te horen gekregen dat ik griep had toen ik laparo onderging en voor de weken voor de laparo heb ik mezelf echt wel door de dagen moeten slepen, ben bang me terug zo te voelen.
Maandag zijn de draadjes verwijderd, dat deed even serius pijn, vooral aan de navel, maar sindsdien geen pijn meer. Ik moet wel bekennen dat ik nog steeds een plakker op die plaats plak omdat het toch nog altijd heel gevoelig is.

Soerke, echt goed dat je metekindje je pijn een beetje kan verlichten. Ik hoop ook dat de onderzoeken die je moet ondergaan niet te onaangenaam zijn, zodat je ze als ankerpunten kan zien om het komende jaar door te komen.

Veel moed voor 2010 aan jullie beiden!

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 3 januari 2010, 16:35

hoi Repelsteeltje,

Fijn dan kunnen we samen wat gaan aftellen.

Ik zie er ook fel tegen op om morgen, na 14dagen vakantie, terug te gaan werken. Voor mij zit er jammergenoeg geen reisje meer in. Waar gaan jullie heen? Gaan skiën?
Voor mij worden het drukke tijden wat ik moet zien dat ik met een bepaald werk klaar ben tegen de volgende kijkoperatie. Pfff ik heb al stress en 'k ben nog niet begonnen. :?

We gaan er voor é dit jaar!!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 3 januari 2010, 17:30

He Fee,

Niet naar de sneeuw nee, we gaan naar de zon. Een weekje de baterijtjes opladen. Vakantieke gepland toen ik er in nov echt compleet doorzat.
Bij mij op het werk al een deadline voor de eerste week (had ik eigenlijk moeten afhebben voor Kerst, maar laparo maakte dat onmogelijk). Maar spijtig genoeg is het daarna niet beter... Dus ja, doorbijten zeker. :roll:

Succes morgen!

Repelsteeltje

Soerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 9 oktober 2009, 19:42

Bericht door Soerke » 3 januari 2010, 22:39

met mij alles bon ondertussen. Tot de 28ste nog wel veel gehuild, maar daarna is het gekeerd. Voel me terug sterker. Ben alleen nu wel wat zenuwachtig voor volgende week dat darmonderzoek. Ik heb schrik dat dat zo genant gaat worden! Ook al weet ik wat me te wachten staat, ik blijf het spannend vinden.

@fee, ja, mijn familie is op de hoogte, ik denk dat ze daarom altijd zo genereus zijn met het mogen vasthouden van haar. Ik profiteer er dan maar van. 't is het enige wat een beetje in de richting van tegemoet komt.

liefs

Soerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 9 oktober 2009, 19:42

Bericht door Soerke » 13 januari 2010, 18:35

hey dames,

hoe vergaat het jullie?

Ben ondertussen naar ziekenhuis geweest voor rx ivp en rx colon. Die ivp stelt niet veel voor. Ik had alleen wel graag een schortje voorgekregen, want zo in mijn nakie :? , maar bon, die vloeistof die ze inspuiten voelt best ok, wordt warm op sommige plekken, je beweegt wat op die tafel en klaar is kees. Nieren, blaas en urineleiders zijn dan vastgelegd op de foto.
De dag nadien ikke terug voor de colon. Tja, ik moet het jullie niet vertellen van die prepacol... een uur heb ik er voor gestaan eer ik het binnen kreeg. Heb er niet aan geroken, heb het niet proberen te proeven, heb het in 2 slokken binnen gekapt en 't is een aanrader om het zo te doen.
Het onderzoek zelf was niet echt aangenaam. Het moment dat ze die vloeistof opspuiten met lucht erbij doet u naar het toilet willen spurten en geeft vervelende krampen. 't Is toch 20 minuten op de tanden bijten. Heel blij dat het achter de rug is!
Maandagochtend weet ik het resultaat,

x

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 14 januari 2010, 15:14

Hey Soerke,

goed om nog iets van je te horen.
Hier alles bon. Mijn zen-gevoel van na mijn vakantie ben ik wel volledig kwijt, door een opdoffer op het werk en de geboorte van de kleine van mijn beste vriendin. Maar de diepe afgrond ben ik toch niet ingetuimeld (zoals ik gevreesd had). Dus ik denk dat ik het wel overleef tot we ergens in maart kunnen starten met KID.
Na een kwazi-normale cyclus zonder hormonen, laat mijn PCO laat zich ondertussen weer goed voelen, dat belooft weer een laaange cyclus te worden. Nu ja dat ze maar wegblijven want weldra heb ik een weekje verlof gepland.
Hehe, dat van dat schortje komt me bekend voor. Ik had bij mijn HSG een heel lange trui (met knopjes) mee, zodat ik niet in mijn blote kont moest dralen voor ik de tafel op mocht, en dan kon ik dat ophoog doen eens ik op de tafel mocht. Yeah right. Ik mocht het dus niet aanhouden.
Tja, die prepacol, viezige troep. Mijn ventje was mij nog aan het uitlachen toen ik het goedje naar binnen werkte omdat ik zo'n grimassen trok... Ik hoop dat je het niet te vaak meer naar binnen moet werken.

Maar bovenal: dat je maandag goed nieuws krijgt te horen. Dat al die orgaantjes er uitzien zoals in de anatomie boekskes en niet zoals in de pathologie boekeskes :-) Duim duim duim duim....

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 19 januari 2010, 20:49

hoi dames,

Blij om jullie nog eens te horen.
Soerke, en hoe was het resultaat vanmorgen? Hopelijk heb je goed nieuws gekregen. Bij de volgende kijkoperatie zal ik ook dat goedje moeten slikken, dat beloofd als ik dat hier zo allemaal lees. Wat is nu het volgende dat op het programma staat?

Repelsteeltje, hopelijk gaat het al wat beter op je werk en vind je voldoende afleiding om die wachttijd te overbruggen. Het zou kunnen dat het in maart nu allemaal snel gaat. Ik gun het je in ieder geval van harte!

volgende week mag ik naar de gyn, ik weet dan de datum van mijn kijkoperatie. Ik hoop maar dat die decapeptyl zijn werk al gedaan heeft. Ik wist niet dat ik dit ooit ging schrijven, maar die 3 maanden rust lijken mij goed te doen. Het was eigenlijk wel wat nodig want de week voor mijn kijkoperatie stond ik aan de rand van de afgrond.

Greetz

Soerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 9 oktober 2009, 19:42

Bericht door Soerke » 19 januari 2010, 21:10

Joepie!!
Alles dik in orde, schonen darm en prima leidertjes. Dat is alvast gunstig voor de datum van de operatie in Leuven. Op 2 februari ga ik meer info krijgen (een datum is nog wat vroeg, maar is waarschijnlijk rond november schat ik zelf). De gyne wist me wel te zeggen dat ik die prepacol dan nog eens opnieuw moet binnen slikken :shock:

Fee: ik duim mee dat die decatoestand zijn huiswerk heeft gemaakt

liefs
Soerke

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 19 januari 2010, 21:21

joehoeee Soerke, eindelijk eens goed nieuws! Allé nu wordt het aftellen naar 2februari.
Anders alles goed met je gemoedstoestand?

Soerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 9 oktober 2009, 19:42

Bericht door Soerke » 23 januari 2010, 19:22

ja, in feite wel. Ik heb de draad terug opgepikt van voor we probeerden zwanger te worden. Geeft best wel een rustig gevoel, terug meer energie, geen gepieker meer... Net terug ongesteld geworden, doet wel pijn, maar al bij al nog verdraagzaam. Ben goed op tijd apranax beginnen nemen en dat helpt.
Toi toi voor goed nieuws ook van jouw kant!

liefs

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 26 januari 2010, 22:13

Hey Soerke en Repelsteeltje,

Ik heb heel goed nieuws gekregen, ik word geen 2de x geopereerd. Ik heb nog steeds ernstige endometriose met veel verklevingen maar mijn eierstokken zijn endo vrij. Een operatie zouden mijn kansen op zwangerschap niet vergroten, enkel de klachten zouden verdwijnen. Maar aangezien ik enkel klachten heb bij mijn ms, geeft ze de voorrang aan een zwangerschap. Ik dien wel over te gaan tot IVF. Volgende maand krijgen we hier wat meer uitleg over. Mijn aanvraag is ondertussen al ingediend. Nooit gedacht dat ik dat soort nieuws ging krijgen.

Soerke, ik ervaar het net hetzelfde als jij. Ik voel me veel relaxter, energieker en ben er niet meer zo geobsedeerd mee bezig.
Als ik apranax neem voordat ik pijn heb, dan voel ik niet zo veel.

@ Repelsteeltje, hoe gaat het met jou. Het begint ook in te korten é voor jou.

Soerke
Berichten: 53
Lid geworden op: 9 oktober 2009, 19:42

Bericht door Soerke » 28 januari 2010, 21:53

super! veel succes met de ivf!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten