griepvaccins

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
juffie
Berichten: 901
Lid geworden op: 11 mei 2009, 10:10

griepvaccins

Bericht door juffie » 10 november 2009, 12:08

Ik las in de krant dat als je met medische begeleiding bezig bent om zwanger te worden dat je je ook best laat inenten.

Laten jullie je vaccineren?
Degene die natuurlijk niet in wachtweken zitten.

Grtjs

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 10 november 2009, 12:20

Hey Juffie,

ik heb het gevraagd aan m'n gyn, zondag bij de TP.

Natuurlijk mag ik me nu niet laten inenten, maar als ik niet zwanger zou zijn, dan wel, en liefst voor een volgende TP.

Als deze poging lukt en ik dus zwanger ben, dan moet ik wachten tot ik 12 weken ben, maar hij zei wel dat het geen slecht idee was om m'n man dan te laten inenten, zodat hij zeker het virus niet binnenbrengt in huis...

Natuurlijk geven alle dokters hun eigen visie, maar ik zou me laten vaccineren, moest ik nu niet in de wachtweken zitten.

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 10 november 2009, 13:01

Bij ons gaan ze hier op't werk een vaccinatie-dag organiseren, en ik kan er dus ook niet onderuit (je moet eens proberen iets te weigeren tegen onze bazin :wink: ). En na navraag bij m'n gyn, maak ik me er niet té veel zorgen over.. Tja, de kans dat het bij ons na dik anderhalf jaar direkt prijs zou zijn met gewoon wat clomid :roll:

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 10 november 2009, 17:21

ik heb afgelopen vrijdag mijn vaccinatie voor de mex griep gehad, en vandaag mijn IUI...
Heb het op eigen initiatief gedaan, ik dacht: beter nu, want stel dat deze IUI lukt, dan mag het 3 maanden niet, en ik wil geen griep!
De gewone griepspuit kreeg ik een week vroeger

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 10 november 2009, 17:31

Ik vraag mij af of je gewoon een spuit krijgt. Vrouwen die een fertiliteitsbehandeling krijgen heb ik nog nergens op de lijst van risicopersonen zien staan? dus ook al wil ik er één, ik krijg er geen...

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 10 november 2009, 17:34

Ik zie toch overal vrouwen in een programma van kunstmatige bevruchting op de lijst staan hoor...

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 10 november 2009, 17:39

Even gebokkeld en je hebt gelijk Audrey. Op de officiële site (influenza.be) staan we er inderdaad bij (op TV en radio nog niet gezien/gehoord).
Misschien toch eens polsen bij onze huisarts.

MA
Berichten: 3552
Lid geworden op: 27 oktober 2008, 17:29

Bericht door MA » 10 november 2009, 17:46

Op de officiële communicatie van de gemeente staat het erop bij ons. Ook in de gemeente van mijn ouders....Onze huisarts had evenwel geen vaccins meer...voorraad uitgeput.

snolleke
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 augustus 2008, 11:16

Bericht door snolleke » 10 november 2009, 21:16

Ik deed navraag in GHB. Ik mocht geen inenting halen. Men weet immers niets over de risico's van het griepvaccin op een ongeboren kind. Vermits de eerste 3 maanden van een zwangerschap alle belangrijke organen gevormd worden, mocht ik nu, aan het begin van een ivf-behandeling, geen spuit meer gaan halen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten