Zit het bij jullie in de famillie..??

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
ingridve
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 november 2009, 15:20

Zit het bij jullie in de famillie..??

Bericht door ingridve » 12 november 2009, 18:17

Om moeilijk zwanger te worden???

gr ingrid

Lisa Simpson
Berichten: 213
Lid geworden op: 17 november 2008, 16:43

Bericht door Lisa Simpson » 12 november 2009, 19:10

hier niet; integendeel. Mijn zussen hebben elk zonder problemen 3 kinderen, de ene zus heeft één miskraam gehad.
Mijn moeder komt uit een grote familie, mijn oma had 15 :shock: kinderen, mijn tantes en nonkels hebben allemaal 3-4 kinderen, mijn neven en nichten (véééééél, reken maar uit :wink: ) hebben ook allemaal kinderen. Alleen van één nicht weet ik dat het een mirakel is dat ze 2 kinderen heeft.

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 12 november 2009, 19:27

Hier ook niet (of toch niet dat ik weet) Bij mijn ene broer heeft het iets langer geduurd (tussen 6 maand en 1 jaar denk ik ongeveer), maar het is toch vanzelf in orde gekomen.

Véro.
xx

prutske14
Berichten: 303
Lid geworden op: 22 mei 2009, 21:03

Bericht door prutske14 » 12 november 2009, 20:31

Bij ons ook niet hoor, wij zijn de enige (tot nu toe) en de eerste.

berlin
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 juni 2009, 10:00

Bericht door berlin » 12 november 2009, 20:45

een interessante vraag!

bij mij zou het wel eens kunnen. bij mijn broer ging het ook niet zonder icsi (heeft nu wel een schattig dochtertje van 1 week oud, ik ben tante!!!)

ik heb 1 nicht die pas op haar 40ste en dan nog wel spontaan zwanger werd (na misschien wel 20 jaar zonder de pil).

bij mijn tientallen andere familieleden geen problemen denk ik

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 13 november 2009, 8:26

hier supervruchtbare familie!

mijn moeder werd zelfs zwanger MET een spiraal!!! mijn zus was drie maand na haar eerste kindje weer zwanger door haar borstvoeding heen...
ben benieuwd hoe mijn kleine zus het zal doen:) misschien door haar prikpil heen, tja ik zou er niet van verschieten.


heb wel twee nichten die IVF moeten doen;

liesje

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 13 november 2009, 12:57

Eigenlijk weet ik het niet..

Aan mijn mam haar kant heb ik wel 1 neef bij wie het niet gelukt is, en dan nog 3 nichten die kinderloos zijn, gewenst of ongewenst weet ik niet. Dan 1 nicht die 1 kindje heeft. (eigenlijk sta ik er van versteld hoe weinig 'nieuwe generatie'-kindjes er maar zijn aan die kant..)
Aan mijn pa zijn kant, zijn alle neven en nichten ongeveer mijn leeftijd, dus dat moet waarschijnlijk allemaal nog komen.
Aan mijn vriend zijn kant, heeft zijn mam 4 kindjes, waarvan er één levensloos ter wereld gekomen is. Mijn ene schoonzus heeft 3 kindjes, telkens precies 6 maand tussen bevalling en weer zwanger, mijn andere schoonzus is nu zwanger van haar 4e :shock:

Katleentje
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 augustus 2009, 19:00

Bericht door Katleentje » 13 november 2009, 13:06

Bij ons zit het probleem niet aan mijn kant van de familie, wij doen icsi ivm de zaadkwaliteit van mijn man. Hij heeft verder geen broers of zussen, en zelfs geen neven of nichten.

Langs mijn kant heb ik wel een nichtje die aangewezen was op IUI. Zij had hele lange cyclussen en heeft een hele tijd geprobeerd met clomid, alvorens tot IUI over te gaan. En na de tweede was ze zwanger!

Verder niet echt problemen in de familie denk ik, toch geen waar over gepraat worden. Misschien dat het bij de vorige generaties nog meer taboe was...

Groetjes,
Katleen

Jo'tje

Bericht door Jo'tje » 13 november 2009, 13:22

Bij ons nergens gekende problemen, overal snel kinderen. De zussen de schoonzussen, de nichten, al diegenen die kinderen willen, hebben er vlot gekregen.

ingridve
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 november 2009, 15:20

Bericht door ingridve » 13 november 2009, 14:49

Hier ook niet,ze hebben allen vrij snel kinderen gekregen,zonder problemen,dat maakt het soms ook wel moeilijk vind ik..

gr ingrid

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 13 november 2009, 15:07

Ik heb een nicht die op het moment ook op fertiliteit zit (nota bene bij dezelfde dokter), maar we hebben het aan die dokter dus expliciet gevraagd of het iets erfelijk of zo was en zij wees dat resoluut van de hand. Mijn moeder en haar twee zussen zijn snel en vlot zwanger geraakt, mijn grootmoeder aan die kant heeft wel een miskraam gehad bij haar eerste en heel moeilijke bevallingen (waarschijnlijk door de ligging van haar baarmoeder). Mijn vader was enig kind en zelf een 'ongelukje'.
Aan mijn man zijn kant heeft hij een nicht die erg vlot (iets te vlot soms) drie kinderen heeft gekregen. Voor de rest zijn zijn broers er nog niet aan toe om al aan kinderen te beginnen. Zijn broers zijn wel een tweeeiige tweeling.

Loeki
Berichten: 12951
Lid geworden op: 8 mei 2008, 9:30

Bericht door Loeki » 13 november 2009, 15:20

Wij deden IVF hoofdzakelijk wegens zaadkwaliteit (enkel slechte morfologie dus volgens androloog aangeboren "afwijking").

M'n zus heeft vlotjes haar kinderen gehad, ventje heeft twee broers, waarvan één broer één kindje heeft. Dus onduidelijk.

Ik heb wel expliciet gevraagd aan de androloog of, indien wij een jongen zouden krijgen, of die dan die aangeboren "afwijking" zou erven, en het antwoord was zeer duidelijk "neen".

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 13 november 2009, 17:49

of het erfelijk is, weet ik niet, zal wel niet als de dokters het zeggen, maar bij ons toch opvallend:
mijn zus kan geen kinderen krijgen op de natuurlijke manier (door chronische apendicitis als kind, die vergroeiingen in haar buik gaf) en kiest ervoor om niet in de MMM te stappen.
bij mijn broer geen probleem.
mijn moeder is vlot zwanger geworden van 1ste, heel moeilijk van 2de (ikke!), nl via hormonen en na meer dan 2 jaar en bijna een adoptiekindje rijker ben ik er toch gekomen, en opnieuw minder lang wachten voor 3de.
haar zus (mijn tante), werd ook moeilijk zwanger en heeft 2 miskramen gehad, maar heeft wel 3 'natuurlijke' kinderen.
dus tja, toeval???

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 14 november 2009, 17:54

Bij ons raakt iedereen vlot zwanger, zowel langs mijn kant als de kant van mijn man.
Alleen bij mijn broer lukt het ook niet, maar daar weet ik niet of het probleem bij hem ligt of bij zijn vriendin.
Tot nu toe ben ik de enige in de familie bij wie het zoveel moeite kostte.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten