Samenlevingstest?

Algemeen Discussieforum
Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 28 november 2009, 11:08

Ik snap perfect wat je bedoelt, Jo'tje. Ik heb ook zo'n Darwiniaans gevoel bij dit alles. Survival of the fittest en al... 't Is een beetje voor god spelen eh... Wij willen heel graag een baby'tje en hebben daar eigenlijk alles voor over. We hopen enkel dat het niet in ons gezicht ontploft later.... Je mag daar eigenlijk niet over denken en gewoon doèn, maar dat gepieker ligt in mijn aard, helaas. :(
Voorlopig wil ik die IVF wel laten uitvoeren om mijn eicelkwaliteit te controleren. Dàt is het enige wat nog mis kan zijn...

Een chromosomentest is een bloedtest waarbij ze controleren of je genetische afwijkingen hebt. In de meeste fertiliteitscentra vragen ze om dat te laten doen. Proberen eh Jo'tje; 't is maar wat bloed nemen.
't Duurt wel lang om dat te controleren: ik heb 10 september mijn bloed laten nemen en kreeg de resultaten ergens begin november.
Alles was ok, dus dat kunnen we dan ook al schrappen.

Wanneer start jij op, Kimzie?

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 28 november 2009, 14:02

Hoi Lie, Jo'tje en Kimzie,

Same story here. Ook bij ons is alles perfect. De gevoelens die jullie zo goed omschrijven, heb ik ook. Ik wil de oorzaak van de ellende zo graag weten.
Deze maand krijgen we de resultaten van de genetische test. Ik heb al een voorgevoel dat die ook weer in orde gaan zijn. :o
Om een indicatie te krijgen over de kwaliteit van je eitjes kan je in het begin van de cylcus (dag 3-4) een bloedname laten doen om de FSH waarde te meten. (je mag dan wel geen clomid slikken of menopur spuiten)Een hoge FSH (hoger dan 15) kan wijzen op een slechte eicelkwaliteit en een lage eicelreserve. De reden is simpel, hoe meer FSH (follikelstimulerend hormoon) je lichaam moet aanmaken, hoe meer moeite je lichaam moet doen om een eitje te laten rijpen en dat kan erop wijzen dat er nog maar weinig eitjes zijn. Weinig eitjes duidt meestal ook op een lage kwaliteit. Anderzijds zijn er al heel wat zwangerschangerschappen geweest bij vrouwen met een hoog FSH. Jullie kunnen waarschijnlijk al raden dat ook het FSH bij mij in orde was, tja...

Volgend jaar gaan mijn ventje en ik aan IVF beginnen, ook omdat we zo graag een diagnose weten. Ik ga ook 50% IVF-ICSI vragen. Dan kunnen we meteen vaststellen of polyspermie of een te dikke eicelwand niet de oorzaak zijn. Ach, het is gokken in het wildeweg maar wat moet je anders?

Kimzie
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 september 2009, 17:36

Bericht door Kimzie » 29 november 2009, 17:28

Lie, Glenys en Jo'tje,
het is wel 'leuk' om mensen tegen te komen die met hetzelfde zitten, nl geen probleem hebben :?
Het maakt het erg frustrerend.
Ik start met IVF in januari. Concreet wil dat zeggen dat ik rond de 16de december met de pil start (want mijn NOD is 13/12 en mijn lichaam is erg stipt, ja ook dat loopt voorbeeldig :? ) en als ik het dan wat uitreken, zou dat willen zeggen dat ik rond 6 januari met de medicatie start voor IVF. Ik hoop dat wij ook 50/50 IVF/ICSI kunnen doen, maar dat hangt af van de hoeveelheid eitjes.
Op 17/12 hebben wij een afspraak met de gyn om alles te overlopen (en bloed te laten trekken voor het chromosomenonderzoek).

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 30 november 2009, 10:45

Jo'tje schreef:Lie, ik zit met exact dezelfde muizenissen...

Het niet weten waarom is toch wel echt het vervelendste vind ik. Het is ook de enige reden waarom ik bijna uitkijk naar IVF... :oops:
Dag Lie, Kimzie, Glenys en Jo'tje,
klinkt zooooo bekend: alles lijkt in orde maar toch gebeurt er niets... Dus ik begrijp zeker dat je zegt dat je bijna uitkijkt naar de IVF. Het niet weten vind ik ook erger dan weten wat er scheelt en er dan iets aan doen (als het mogelijk is, natuurlijk).

Ikzelf zou eigenlijk nog niet mogen klagen, want we zitten "nog maar" aan cyclusoptimalisatie met Clomid en Pregnyl, maar als het over een cyclus of 2 niet goed is, wordt het (wellicht) IUI.

Maar ik reageer zo erg emotioneel op die Clomid, pff... Ik weet niet of ik (en mijn ventje :wink: ) dat nog lang uithouden. Hij krijgt er gratis mijn stronthumeur en huilbuien bij. Ocharme. Want dat ben ik niet. Maar gelukkig zijn er ook nog de wachtweken. Dan voel ik me altijd veel beter (behalve mijn maag).

Ik had ooit eens aan de huisarts gevraagd of ze iets kende van samenlevingstest, maar dat zei haar niets (wat ik wel bizar vind, maar kom) en de gyn/fertiarts houdt er zich ook niet mee bezig.

Grtjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten