Wat als..

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Wat als..

Bericht door Wendel » 14 december 2009, 12:44

Wat als..

Wat als ik direkt zwanger was geweest, dan had ik nu een eerste verjaardagsfeestje te regelen..

Wat als ik vrijdag een ander telefoontje had gekregen, hoe leuk zou het dan geweest zijn als ventje een half uur later thuis kwam van zijn werk, welk mooi weekend hadden we dan nu niet achter de rug gehad, met welke geheime glimlach zat ik dan nu niet op mijn werk, hoe zouden we dan ons plan aan het bekokstoven zijn voor hoe we onze Grote Aankondiging konden doen, welk berichtje zou ik posten hier, wat zou ik in mijn dagboek mogen/kunnen schrijven..

Soms is dat 'wat als'-gevoel zooo overweldigend, en kan ik mij daar niet van losmaken. Het is net een parallel universum waar ik in mijn hoofd in leef..

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 14 december 2009, 13:34

Hey Wendel,

Net als jij stel ik mij eveneens al deze vragen.
Dit weekend waren we uitgenodigd op de eerste verjaardag van het kindje van onze vriendin. Uiteindelijk zijn we niet geweest en ik ben er, eerlijk gezegd, niet kwaad voor :oops: want zoals je zegt: "wat als ik direct zwanger was geweest, dan had ik nu een eerste verjaardagsfeest te regelen".
Exact een jaar geleden (met de geboorte van dat kindje) waren we nog vol hoop en als ik er nu aan terug denk voel ik me gewoon super slecht! :cry: Onze grote droom is gewoon als een kaartenhuisje in elkaar gezakt en dat doet pijn als je er aan herinnerd wordt... Dus ik begrijp je volledig!

Ik vind het erg dat je negatief nieuws hebt gekregen meisje, dikke knuf!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 14 december 2009, 15:54

Hey allebei,

Ik denk ook heel de tijd: "Wat als..." soms wil ik dromen in fictie en gewoon een apart leven leiden in mijn dromen. Een leven met kinderen en mijn man en... Soms wou ik dat ik dromen kon beïnvloeden, dat ik overdag gewoon ging werken om thuis te eten en meteen te gaan slapen en een zalig geluksgevoel te ervaren.

Met "wat als" ben je echter niet veel. Maar als je dreigt negatief te beginnen denken en je in zelfmedelijden te wikkelen is het handig om nog andere "wat als" te zoeken die je wel een positief gevoel geven.

"Wat als ik geen geld had gehad om een huis te kopen?"
"Wat als ik geen man/partner had gevonden?"
"Wat als er geen fertilietitsbehandelingen bestonden?"
Ik probeer met zo'n vragen voorlopig gelukkig te zijn en de andere wat als vragen te vermijden. Bewust niet aan denken. Je wordt er heel moe van om die steeds terugkerende vraag telkens te vermijden maar op termijn lukt het echt beter om er minder aan te denken.

Welke positieve "wat als" gedachten hebben jullie nog?

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 14 december 2009, 16:47

:oops: De enige andere 'wat als' bij mij is momenteel 'wat als het nooit lukt?'..

Niet direkt zo positief hé? :roll:

Maar ik doe mijn best:
Wat als mijn oude auto niet kapot gegaan was? (was ook slecht nieuws, maar...) Dan had ik nu geen flitsende nieuwe car :D
Wat als euhm.. eens diep nadenken.. Wat als we geen centjes hadden? Dan konden we in 2010 geen trouwfeest geven, nu wel :D Dan konden we geen huis hebben, nu wel :D Dan moest ik weer een oude auto kopen, nu niet :D

Dank je voor de tip! :D :D :D

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 15 december 2009, 8:21

Goed dat ik dit gisteren heb geantwoord want vandaag heb ik een dag zoals jij er gisteren een had.

Wat als ik nog een miskraam krijg?
Wat als ik binnen een jaar nog geen kindje heb?...

Enfin ik moet mijn truckje dringend opnieuw oprakelen. Je bracht me alleszins aan het lachen met jouw positieve "wat als"en.

Klopt ook wel he van dat geld en die auto enzo...

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 15 december 2009, 14:06

Hey meisjes,

Het is inderdaad wel een goede tip!

Mijn "wat als"-en:
- Wat als we elkaar niet hadden leren kennen?Dan waren we gewoon niet gelukkig geweest!
- Wat als we geen geld hadden? Geen huis, geen auto, geen eten, geen drank, geen gezondheidszorg!
- Wat als we Mickey (onze hond) niet hadden? Dan zat ik nu alleen in de zetel terwijl men ventje weg was. Dan had ik geen troost in de momenten waar men ventje me niet kan troosten.
- Wat als ICSI niet bestond? Dan moesten wij de hoop nu al opgeven!
- Wat als DVO niet bestond? Dan bleef ik hier zitten met al mijn problemen en kon ik er alleen maar depressief van worden!

Voila se nu voel ik me al beter! thx logost :D

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 15 december 2009, 15:47

:D

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 15 december 2009, 15:55

Da's een goeie, wat als DVO niet bestond..

Dan gingen we elkaar leren kennen hebben in een kamer met allemaal matrassen aan de muur, en een speciaal soort van vestje aan :lol:

(want daar zou ik wel al gezeten hebben tegen nu...)

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 15 december 2009, 16:51

:lol: ja ik denk ook dat ik daar nu al zou zitten :lol:

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 15 december 2009, 17:53

Wendel,
inderdaad een prachtig item .... maar ik weiger die wat-als voorlopig toe te laten want .... mijn allerlaatste poging. Het moet gewoon de goeie zijn.
Morgenavond die ik een testje (Clearblue) en donderdag op controle in CRG. Wat-als het goed is, daar heb ik al veel aan gedacht, hoe zeg ik het aan mijn ouders (ben dus alleenstaand) en ze weten niet dat ik NU een TP gehad heb en donderdag het resultaat weet. Omdat ik hen wil verrassen met GOED nieuws. Weet je hoe? Ik ga vragen als ze thuis zijn, als ik mag komen ... en als ik iemand mag meebrengen (ze zullen denken dat ik iemand leren kennen heb, en daar zouden ze ook heel erg gelukkig mee zijn, ik uiteraard ook :wink: maar eerlijk gezegd, nu zal ik veel gelukkiger zijn met een "je bent zwanger"-telefoontje !!!
Wat-als we mekaar niet hadden via DVO .... inderdaad, veel te verwerken innerlijk verdriet en verdriet die NIEMAND anders dan wij hier begrijpen.
KOP OP iedereen, je moet denken WAT ALS het gelukt is ...
ik wil nu gewoon geen rekening houden met het andere :oops:

lynn1209
Berichten: 477
Lid geworden op: 4 mei 2009, 22:55

Bericht door lynn1209 » 15 december 2009, 20:21

Goh, goed gevonden! Dat noemen ze nu eens negatieve gedachten omvormen naar positieve.

De negatieve: wat als het direct gelukt was; dan waren we misschien al voor een tweede bezig! Heel confronterend.

Maar langs de positieve zijde:
Wat als onze kinderwens van een leien dakje was gelopen; dan hadden we waarschijnlijk (nog) niet geweten hoe sterk onze relatie was of kon worden. Want zolang alles op rolletjes loopt, heeft iedereen de perfecte relatie.

En de volgende: Wat als van de eerste ronde zwanger was, dan was ik waarschijnlijk een van die mensen met heel 'tactvolle' raad die het allemaal beter weten hoe je zwanger moet worden.
Hoewel het niet slecht bedoelt is, zie ik die houding toch vaak bij vriendinnen die heel snel zwanger zijn geworden. Vooral het 'er niet teveel mee bezig zijn' is heel gemakkelijk als je na 1 ronde (of 2 of 3) zwanger bent.

Groetjes

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 16 december 2009, 10:28

inderdaad ...

Wat als ik direct zwanger was geweest ... dan had ik nooit beseft wat voor een enorm groot wonder een kindje wel mag wezen ...

Wat als ik direct zwanger was geweest ... dan had ik nooit geweten dat mijn vriend en ik voor lief en groot leed bij elkaar terecht kunnen...

Wat als ik direct zwanger was geweest ... dan had ik nooit geweten hoeveel sommige vrienden echte vrienden zijn die ons door dik en dun steunen...

Wat als ik direct zwanger was geweest ... dan had ik nooit beseft dat ik eigenlijk wel een sterke vrouw ben ...

Wat als ik direct zwanger was geweest ... dan had ik nooit beseft dat "geluk hebben" zo een bepalende factor is ...

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 16 december 2009, 11:32

Wat een mooie reacties allemaal, echt!
Gelukkig kunnen we het allemaal zo positief bekijken, ik denk eerlijk gezegd dat het belangrijk is in zo'n situatie. Ik heb soms wel dipjes maar het is wel zo dat als je eventjes stilstaat bij zo'n dingen dat je het positieve er ook kunt uithalen en dat maakt het wel iets gemakkelijker om mee te leven!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten