wie zwanger geworden met KOUDE BAARMOEDER?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

wie zwanger geworden met KOUDE BAARMOEDER?

Bericht door sunshine » 14 december 2009, 17:17

Hey dames,

Ik heb onlangs van de acupuncturist te horen gekregen dat ik een koude baarmoeder heb en zonder behandeling nog VEEL teleurstellingen zal te verwerken krijgen. Ik ben nog maar 2 keer bij hem geweest en volg nu wel zijn speciaal voedingsadvies.

Ik ben echter als de dood dat mijn baarmoeder niet opgewarmd zal geraken en ik nooit een vruchtje bij me zal kunnen houden! Ik heb in okt op 5 weken een miskraam gehad (vruchtje wou dus idd niet in mijn baarmoeder blijven).

Ik ga voor acu bij Johan Roose. Iemand (pos of neg) ervaring met die koude baarmoeder?
Wie is er toch zwanger geworden en zwanger gebleven?

Sunny

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 14 december 2009, 18:29

heej sunshine,

ben vorige week ook bij johan geweest en dezelfde diagnose gekregen. probleem met de innesteling heb zalige accu gekregen en chinese kruiden om mijn yang op te krikken. ik krijg vrijdag de uitslag van mijn eerste IUI. maar mede omwille van die diagnose van johan heb ik niet veel hoop meer voor die IUI.
ik volg (met uitzondering van als ik heel veel dorst heb dan drink ik nog wel mineraalwater en ik eet nog wel chocolade) ook wel een beetje het voedingsadvies en ik vind het zowaar leuk om kippebouillonnekes te drinken en ben fervent aanhangster van theetjes geworden;)
voor de rest hoop ik stiekum dat zijn accu me een beetje ontspannener krijgt en wanhoop niet dat ik zonder behandeling nooit van mijn koude baarmoeder afraak. zo een gedreven accuster ben ik nog niet. na deze IUI nemen we een winterbreak, hopelijk ontdooit de warmte van de zon in de lente mijn baarmoeder een beetje.

oh ja, de reaktie van ventje (zelf arts) op de diagnose was leuk en relativeerde het een beetje; ' dus mijn spermacelletjes vriezen dood nog voor ze aankomen?' tja, 't is maar hoe je het bekijkt...

liesje

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 14 december 2009, 23:07

Dag dames,

Ik ga ook bij Johan... al 1.5j. Ik ben heel tevreden van Johan. Mijn baarmoeder was ook te koud, maar nu zou ondertussen alles in orde moeten zijn. Helaas ben ik nog steeds niet zwanger geworden. Maar acupunctuur is op dit moment écht het enige waar ik me nog aan optrek. Hij geeft me nog moed om verder te gaan in onze behandelingen. Hopelijk dus binnenkort wél eens met een positieve afloop!!

groetjes babske

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 15 december 2009, 8:18

Hey,

Wat zijn zo de voedingsadviezen die jullie krijgen?

miffy
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 december 2009, 9:36

Bericht door miffy » 15 december 2009, 9:59

Hallo dames,

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik reageer op dit forum. Wij hebben een zoontje van 4 en hopen al bijna 3 jaar op een brusje voor hem. Vorig jaar was ik zwanger maar dat is helaas een miskraam geworden.

De gyné vindt geen echte reden waarom ik niet zwanger word. We hebben nu 3 iui's achter de rug, zonder resultaat. Op aanraden van een collega ben ik ook naar een acupuncturist gegaan (bij Peter Jonckheere uit Brugge). En volgens hem heb ik zoals zoveel vrouwen blijkbaar ook een koude baarmoeder. Ik vind het toch moeilijk om te geloven, maar ja, op de duur wil je alles proberen hé. Voorlopig wacht ik even met verdere iui's en laat ik de acupunctuur even z'n werk doen (en ondertussen hoef ik lekker geen hormonen te nemen want die haat ik echt :? )

Echt veel voedingsadvies heb ik niet gekregen behalve geen citrusvruchten, geen kiwi en geen banaan, geen ijsjes en geen rauwkost. Ik doe dit nu al 2 weken, vrijdag moet ik terug naar hem. Maar ik heb niet de indruk dat er iets veranderd is hoor, integendeel: hoe meer ik er op let, hoe vaker ik merk dat ik koud aanvoel :wink: Kruiden heb ik niet gekregen.

Zijn er eigenlijk dames bij wie het echt geholpen heeft??

Groetjes,

Miffy

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 15 december 2009, 10:09

Miffy bedankt om je voedingsadvies te delen.
Ik verdenk me ervan dat ik ook een 'koude baarmoeder' heb maar mijn man verbied me om naar een accupuncturist te gaan omdat hij als de dood is dat ik zou besmet worden door een geinfecteerde naald... Enfin ja het is zoals Miffy zegt dat je op den duur alles zou proberen om toch maar een kindje te krijgen. Ik drink alleen nog warme dranken, mijdt zoveel mogelijk koude dranken en gewoon plat water en zal dus nu ook rekening houden met die citrusvruchten... Ik at net heel veel appelsienen omdat ik dacht dat dat zo gezond was. Beter laten dus.
Als er nog mensen zijn met meer adviezen: je zou me er een groot plezier meedoen

miffy
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 december 2009, 9:36

Bericht door miffy » 15 december 2009, 10:40

Dat van de citrusvruchten vond ik ook wel vreemd, die lijken zo gezond hé. Maar zijn uitleg was: vruchten die groeien in warme landen zijn bedoeld om de mensen daar af te koelen. En bij banaan was er iets met de kaliumverhouding ofzo, maar dat heb ik maar half begrepen :wink:

Het schiet me net te binnen dat de acu me nog een tip gegeven heeft: zorgen dat je voeten en je hoofd altijd warm blijven. Dus niet op blote voeten rondlopen en altijd je haar drogen na het wassen.

Over drank heeft hij eigenlijk niets gezegd, ik drink nog steeds water, maar ik lees hier dat dat niet ideaal is?? Ik lust geen koffie of thee en fruitsap mag dus ook niet, dan weet ik niet wat ik nog moet drinken hoor...

Groetjes,

Miffy

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 15 december 2009, 11:15

Dames,

Ik heb mijn blad van de acupunctuur er eens bijgenomen.

Hier komt het:

Vermijden:
Drank uit de frigo (water en dranken op kamertemperatuur mag WEL)
Fruitsappen van tropisch fruit (appelsap, druivensap mag wel, appelsiensap beter niet)
banaan (zeer slecht)
kiwi
veel rauwkost vermijden
te veel youghurt vermijden (ik maak nu dagelijks warme pudding)
te veel suikers vermijden (dat doe ik dus niet en dat is niet zo erg was als je op de rest al wat let)


Goed:
alle vis (zowel gebakken, gekookt als uit blik)
Vis is verwarmend en energieopbouwend
warme dranken (thee, soep, melk ...)
alle warme groenten
alle vormen van koken, bakken, frituren
inlands fruit (appel, peer, kers, druif, aardbei, pruimen, rozijnen ...)
wildsoorten van vlees (ree hart, fazant)
ui look sjalot (warmt het lichaam op)

Voila, dat is het volledig voedingsadvies.

Verder niet stilstaan in de kou en vochtigheid. Maar hierbij vraag ik me af of je dat constant moet vermijden of enkel in de periode na de TP
Niet met natte haren buiten

Hij zei verder dat het geen obsessie mag worden. Je probeert gewoon wat op te letten dat je warm eet en niet te koud drinkt en geen trpisch fruit neemt en eens extra een keertje vis. Verder eet je gewoon normaal.


Succes!

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 15 december 2009, 11:18

en die naaldjes komen recht uit een verpakking die hij openscheurt, dus besmettingsgevaar is er niet :-)

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 15 december 2009, 11:19

Sunshine: bedankt bedankt bedankt!!!

Eigenlijk doe ik al veel hiervan (gelukkig) en nu ben ik wel blij dat water op kamertemperatuur wel mag.
Het stomme is dat ik net veel yoghurt eet en koude melk drink omdat dat zo gezond is... Vanaf nu dus warme melk en de chauffage een graadje hoger. Laten we hopen dat het nu goed komt met ons :)

miffy
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 december 2009, 9:36

Bericht door miffy » 15 december 2009, 14:06

Bedankt voor het voedingsadvies! :D

Het ziet er naar uit dat het nog zal meevallen om me er aan te houden. Alleen mis ik mijn mandarijntjes en sinaasappelsap :wink:

Groetjes,

Miffy

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 15 december 2009, 15:49

Mij hebben ze al lang overtuigd om toch eens naar een accapuncturist te gaan en dan vooral naar die Johan. Maar die mannen toch he...(schrik schrik schrik)

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 15 december 2009, 17:15

Logost, volg je gevoel, niet je ventje :lol: . Zowel Johan (ben ik eerst geweest, is 2u rijden voor mij) als Peter (is maar 15 min rijden :wink: ) gebruiken inderdaad steriele naaldjes én ontsmetten eerst de plekjes waar ze prikken. 't zijn zo'n kleine naaldjes dat een prik van een denneboom volgens mij veel ergere gevolgen kan hebben dan dat.
Voedingsadvies is zoals omschreven door sunshine, kreeg ik ook. Ik kreeg ook extra kruidenmengeling. En zoals al veel gezegd, geen koude voeten, handen of hoofd. Na de TP zeker geen kersepitje op je buik (zou té warm zijn). Zowel Johan als Peter geven les in acup. dus 't zullen geen 'beginners' zijn hé. Ik ben in sept begonnen met acup. en nu mijn allerlaatste TP gehad op 4 dec. Ik heb telkens een heel rustgevend gevoel als ik van de acup. kom. De reden waarom ik nu voor de acup naar Peter ga is ook omdat je binnen de 24u voor of na de TP een acup.sessie moet hebben, en ik zag het dus niet zitten om op de dag vd tp naar Heusden te rijden (te veel stress in het verkeer)

Heel veel succes en allen die twijfelen, 'k heb het nagevraagd in het CRG en daar zeiden ze dat het zeker geen kwaad kan!!! :!:

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 17 december 2009, 10:27

Waar ik net aan denk. Het zwanger worden hoeft geen probleem te zijn bij een koude baarmoeder, maar wel het zwanger blijven. Maar als je al die dingen doet die de eccupuncturist zegt zal dat wel goed komen.

sunshine
Berichten: 828
Lid geworden op: 12 december 2007, 19:52

Bericht door sunshine » 18 december 2009, 14:08

Logost,

Daar zit net mijn schrik. Ik was in okt zwanger, maar op 5 weken heb ik al een miskraam gehad. Zal ik ooit een vruchtje bij me kunnen houden? Naast het moeilijk zwanger worden is het 'zwanger blijven' een tweede grote angst geworden....

Ik heb bij een ander onderwerp jouw gevoelens ook gelezen. Ik vind me er helemaal in terug. Ik heb soms het gevoel dat ik op het randje van een depressie zit. Ik voel me soms echt ongelukkig (terwijl ik het liefste ventje heb dat er bestaat, een mooi huisje, lieve ouders, een toffe job...). Het is een gevoel dat ik heel moeilijk kan verwoorden. Ik voel veel angst (dat ik niet zwanger word of niet zwanger blijf), ik voel me verloren, verdrietig, eenzaam, wanhopig. Ik voel me ook alleen met mijn verdriet. Ik kan heel goed met mijn man praten. Maar naar de buitenwereld toe moet ik precies steeds een masker opzetten. Niemand begrijpt wat er op me weegt. Als ik er over zou beginnen (wat ik dus niet doe) zeggen de mensen dat ik het moet proberen uit mijn hoofd te zetten, er niet te veel mee bezig zijn, dat het wel zal lukken dan. Van zulke opmerkingen gaan mijn haren recht omhoog staan. Ik moet elke dag 4 keer mijn wekker zetten om te puffen, mag niet vergeten te spuiten, moet al mijn werk regelen IVF mogelijke pick-ups, terugplaatsingen, rust die ik dan nodig heb. We durven geen vakantie boeken omdat we dan mss een poging missen. In sex heb je ofwel geen zin ofwel mag het net niet als je wel eens zin hebt. Mensen, vertel mij eens hoe ik er dan 'niet mee bezig kan zijn'???? Mijn hele leven draait errond!

En niemand ziet dan eh...dat is iets wat je alleen draagt met je partner.

Ik heb helemaal geen zin in vrolijke kerstdagen want ik voel me niet vrolijk. Ik heb helemaal geen zin in de vraag wat ze me voor 2010 mogen wensen! Ik heb helemaal geen zin in veel eten waar ik nog dikker van word want ben al zoveel aan gekomen door die rotte hormonen. Ik heb helemaal geen zin meer om een gemaakte lach op te moeten zetten...

Ik wil gewoon thuis zijn, alleen, of met mijn ventje.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten