wie zwanger geworden met KOUDE BAARMOEDER?

Algemeen Discussieforum
L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 28 januari 2010, 9:03

hei véro,

waw, spannend, laatste weken! succes met de bevalling en ik wens je een pracht van een baby!
vraagje: waarom moest jij elke week naar acu gaan? was dat je eigen keuze? of raadden ze je dat aan?
ik ga nu en dan en niemand zegt me om regelmatiger te gaan. ik ga op 12/2 voor het eerst bij johan, maar als ik jouw verhaal lees, had ik die afspraak beter wat vroeger gelegd, zodat hij misschien al wat vaker kon behandelen tegen de volgende poging...
ben je spontaan of met behandelen zwanger geworden?

liefs

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 28 januari 2010, 9:17

Hoi L,

ze raadden me dat aan om iedere week te gaan. Ik heb het geluk gehad om spontaan zwanger te geraken, misschien daarmee dat ik wekelijks moest gaan, ik denk als je in een behandeling zit, ze dat meer afstemmen op de behandeling zelf.

Véro.
xx

suske
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 februari 2010, 13:51

Bericht door suske » 1 februari 2010, 14:12

:evil: Ik vind het echt triestig hoe jullie elkaar zitten op te hitsen. Ik geraak ook ni zo goed zwanger. Maar een te koude baarmoeder? Komaan seg, gaat er da ni een klein beetje over?! Ooit gehoord van het placebo effect. Tuurlijk geraken jullie zwanger na een paar bezoeken bij de acu. Jullie zijn dan ni meer zo gefocust op jezelf. Iemand helpt je. Dan vallen bij veel hun zorgen weg. En komt het automatisch goed.
Als er een te koude baarmoeder bestaat. Dan krijg ik volgend jaar ne 6-ling. Ik zie het nog ni gebeuren.
Mensen begint is te relativeren. Voor mij is het ook niet gemakkelijk. Maar ik kan men geld ni steken in zo'ne hoempapa.
Ik hoop voor jullie dat de zwangerschap ni meer te lang op zich laat wachten.
Veel moed.
Groetjes

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 1 februari 2010, 14:57

Ik vind het dan weer "triestig" hoe mensen uitspraken doen over anderen zonder zich eerst grondig te informeren. Je bericht is niet alleen denigrerend en paternaliserend tegenover veel lotgenoten hier die acu ondergaan, maar ook tegenover een manier van nadenken over het lichaam en het leven die al heel wat eeuwen langer haar nut heeft bewezen dan onze westerse "modern" wetenschap.
Bovendien is wat je schrijft wetenschappelijk onjuist, om van de spelfouten nog maar te zwijgen.
Zo is bewezen dat acupunctuur op de dag van ET de pregnancy rate verhoogt van 23% naar 31%. Acupunctuur hééft dus invloed: http://www.aborm.org/_research/acustimet.pdf en http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1884 ... rom=pubmed

Maar los van de wetenschappelijke bewijsbaarheid, die toegegeven contesteerbaar is: als het helpt, waarom zou iemand dat dan niet mogen doen? Als je 'tuurlijk' zou worden na een paar bezoekjes aan de acu, laten we dan met z'n allen gaan! Liever zwanger van een placebo-effect, dan niet zwanger, toch?
Want beweren dat je plots wél zwanger worden omdat "je dan niet meer zo gefocust bent", dat gaat er wel degelijk een beetje over, daar word ik inderdaad hitsig van.

truffel
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 oktober 2009, 18:11

Bericht door truffel » 1 februari 2010, 16:11

Suske,

Ik vind het bijzonder jammer dat je het hele acupunctuur-gedoe zo met één veeg van tafel veegt!!
Heb je ooit zelf acu geprobeert en was het niet jouw ding ...dan kan ik je begrijpen maar gelijk alles de dieperik induwen....dat hoeft echt niet. Het toont een weinig aan respect voor diegene die het wel doen. En wie heeft jou wijsgemaakt dat je na een paar keren acu zwanger bent??

En over het feit dat je na een terugplaatsing met je kont omhoog moet liggen??? Dat zou dan ook dikke zever zijn hé?!!

Ieder heeft zo zijn eigen manier om, om te gaan met onze ferti-problemen en jaa wij gaan misschien wat ver hierin maar eerlijk gezegd.....wij doen dit voor onszelf en berokkenen hier niemand kwaad mee zoals die acu-naaldjes ook geen kwaad kunnen!!

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 1 februari 2010, 18:47

Amaai, van een gefrustreerd iemand gesproken !!
Als wij ons nu goed voelen bij Johan of eender welke acup. laat ons dan. Hij is geen goeroe of hoe je het ook wilt noemen maar hij boezemt ons vertrouwen in en zijn uitleg én méér dan liefdevolle en integere uitleg en behandelingen zijn voor de meeste van ons ook onze laatste strohalm. Neem die nu toch niet van ons af :!:

sorry hoor 't moest er echt uit. Dank je Marb en Truffel voor de steun. Die vinden we zeker verder bij elkaar :wink:

groetjes
orchidee

DVO webmaster
Webmaster
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 september 2006, 18:54

Bericht door DVO webmaster » 1 februari 2010, 19:01

Voor- en tegenstanders,met al hun respectievelijke argumenten, van acupunctuur zullen er altijd bestaan.

Wat DVO echter niet kan dulden, zijn verwijten over en weer. We stellen dan ook voor dat hiermee deze discussie gesloten is.

Dank u.

Vriendelijke groeten,

DVO webmaster

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 4 februari 2010, 21:24

Tja suske, het is niet omdat jij er niet in gelooft, dat je ook gelijk hebt.Ik ben iemand die honderd procent zeker is dat acupunctuur heeft geholpen, want ben na 6,5 jaar spontaan zwanger geworden. Wij hebben alles geprobeerd, geen reden gevonden waarom het maar niet lukte. Is het een wondermiddel? Nee, als er iets structureels mis is, kan acupunctuur ook niet helpen, maar ik had wel een koude baarmoeder en de acupunctuur kon me veel beschrijven, wat helemaal klopte. IVF heeft bij ons niet geholpen, hormonen hebben hun werk niet gedaan, de pauzes tussen in, het lekker loslaten en op vakantie gaan hebben hun werk niet gedaan. Ik heb een pauze gehad van 2 jaar dat we gewoon de natuur zijn werk wouden laten gaan, we hebben lekker genoten van elkaar en het even losgelaten maar daar kwam geen zwangerschap uit hoor; Ik krijg echt zenuwen als anderen zeggen dat als je het loslaat je zwanger wordt, we hebben het losgelaten en bij ons kwam er niets. Ik ben uiteindelijk acupunctuur gaan doen omdat ik door bijna al mijn pogingen heen was en ik mijn lichaam ook even er weer bovenop wou krikken en wonderlijk, ik ben spontaan zwanger geraakt. Nu zou iik zeggen als ik de enige was, dat dit toeval was, maar ik kan je zeggen dat ik echt niet de enige ben. Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat IVF en acupunctuur goede resultaten heeft, er is een universitair ziekenhuis, weet de naam niet meer, die dit heeft getest. dHet is wel zo dat het misschien niet voor iedereen werkt maar voor heel velen dus wel. Terloops ik kan je verzekeren dat acupunctuur mij ook geholpen heeft met andere klachten, waar de medische wereld niets mee kon doen. Dus jij kunt dat flauwekul noemen, ik ben blij dat ik dit gevonden heb, want mijn leven was niet gemakkelijk door heel wat klachten, waar ze niets tegen vonden en die het gewone leven enorm moeilijk maakte. Je kunt gerust je mening uiten, maar een beetje respect mag wel getoond worden. Het is jouw goed recht om ergens niet in te geloven maar het is ons goed recht om dit uit te proberen en onze mening en ervaringen te verkondigen. Ikzelf win niet door reclame te maken voor acupunctuur, maar ik ben helemaal pro...

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 4 februari 2010, 21:25

oops sorry webmaster, had je bericht niet gelezen

Liesel
Berichten: 103
Lid geworden op: 27 januari 2010, 10:31

Bericht door Liesel » 5 februari 2010, 12:35

Flower schreef:oops sorry webmaster, had je bericht niet gelezen
Hallo dames,
Ik ben net an mijn eerste berichtje op dit forum toe. Ook ik ben een adept van acupunctuur geworden ondertussen. Na 3 miskramen in 2009, telkens voor de eerste 8 weken en steeds korter, had ik me in de loop van oktober aangemeld in Jette. Wachten tot januari duurde me te lang. Ik wou iets doen, en niet passief gaan zitten wachten en dan nog eens al die odnerzoeken gaan uitzitten. Bovendien wou ik iets lichaamsvriendelijks. Dus op die manier ben ik bij Tom Verhaeghe uitgekomen. Een fantastiche man, die me voor het eerst in maanden het gevoel gaf dat iemand iets voor mij kon doen. Ik hoorde het in Keulen donderen toen hij begon over mijn koude baarmoeder. Mijn sceptisme was groot. Maar tegelijk was ik gefascineerd over hoe hij aan de hand van mijn klachten, zelf over andere klachten begond die ikzelf het noemen niet waard vond. Blijkbaar vormden ze samen een coherent beeld.

Enfin, vanaf dan was ik dus een "believer". (Zéér zeldzaam terug te vinden in mijn omgeving...)
En nu, ik zeg dit nog héél stilletjes en echt wel voor het eerst (buiten mijn man uiteraard). Ik ben terug zwanger en het lijkt erop dat hij of zij het daar best wel gezellig warm vindt. Ik begin nu aan week 7. Mijn vorige 2 zwangerschappen waren allang afgebroken tegen dit moment.

pink
Berichten: 414
Lid geworden op: 17 augustus 2009, 15:28

Bericht door pink » 5 februari 2010, 15:24

Proficiat liesel, ik ben heel blij voor je.
Ik geloof ook sterk in acupunctuur, ben er volop mee bezeg nu. Ik ben er zeker van dat je kindje zich daar heel goed voelt en dat je binnen een kleine acht maand mag bevallen van je wondertje.

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 5 februari 2010, 15:35

Liesel, heerlijk nieuws he. Ik herken die angst, ook wij hadden die, dat was ook de reden dat ik bleef naar de acupunctuur gaan, om toch mijn lichaam de kans te geven het te proberen vol te houden. Voor de kwalen hielp het helemaal niet, maar ik denk wel dat het ondersteunend werkt tijdens de zwangerschap.
Hoe voel je je? Heb je je echo al gehad?
Ik ben zo gelukkig, het straalt zelfs met mijn misselijkheid helemaal van me af. Ik weet zeker dat het deze keer ook goed bij jou zal gaan.
Rust maar goed en geniet van het klein prutsje dat in je groeit.

suske
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 februari 2010, 13:51

oprechte excuses

Bericht door suske » 5 februari 2010, 16:20

Hoi allemaal,
Ik heb juist alle reacties gelezen. Ook mijn bericht heb ik nog is doorgenomen. Ik ben inderdaad wa grof geweest. Ik heb nooit de bedoeling gehad om iemand te kwetsen. Misschien een zwak excuus maar was juist ongesteld geworden na een aantal dagen overtijd te zijn. Dus heb me ff laten gaan.
Idd mensen die daar moed uit putten, moet ik niet veroordelen. Maar er zijn mensen die andere mensen iets aanpraten dat vind ik minder.
Dus mensen die ik tegen de borst heb gestoten sorry, men oprechte excuses hiervoor.
Oh en Marb, ik wist niet dat het hier ging om een spellingswedstrijd. Ik dacht niet jou persoonlijk had aangevallen. Doe dat dan ook niet bij mij.
Vriendelijke groeten

Liesel
Berichten: 103
Lid geworden op: 27 januari 2010, 10:31

Bericht door Liesel » 8 februari 2010, 11:50

pink schreef:Proficiat liesel, ik ben heel blij voor je.
Ik geloof ook sterk in acupunctuur, ben er volop mee bezeg nu. Ik ben er zeker van dat je kindje zich daar heel goed voelt en dat je binnen een kleine acht maand mag bevallen van je wondertje.
Hallo Flower, hallo Pink,

Dank je wel voor de lieve moedgevende woorden. Het doet wel deugd dit eens te kunnen zéggen, want de rest van de wereld weet niets af van al mijn hoop en vertwijfeling.
Nog éen week en dan krijg ik mijn eerste echo. Zenuwswlopend allemaal. Elke piep in mijn lijf meet ik af op mijn eigen uitgevonden weegschaal: betekent dit een miskraam of niet? Zijn mijn borsten nog wel pijnlijk genoeg? Ben ik wel misselijk genoeg? .. Wat een mens zichzelf allemaal niet aan kan doen!!
Elke gelaten boer brengt nu euforie. Het is wel grappig eigenlijk, zelfs mijn man zit nu vertederd te kijken naar zijn langs alle kanten lucht aflatende madam. Zou vroeger niet waar geweest zijn..
De momenten waarop ik zeker ben dat het allemaal weer mis loopt, kan ik nu terug grijpen naar de thee die Tom me heeft voorgechreven. Hij laat die maken bij een bedrijfje tegen Gent en stelt het pakketje chinese kruisen samen op jouw indivuele maat. Ik heb dit allemaal eens gegoogeld en de meeste kruiden werken energieversterkend of zijn specifiek bedoeld om miskramen tegen te houden. Ik stel mijzelf nog steeds de vraag : Heb ik hier nu een placebo gevonden die "verkoopbaar" genoeg klinkt om mij over te halen? Of werkt het écht?
Veel liefs allemaal, Liesel

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 8 februari 2010, 13:33

Liesel, ik begrijp je zooo goed. Ook hier, nu wat minder, maar toch, was die onzekerheid groot.
Ik was gelukkig vaak misselijk dus dan werd ik al geruster maar als ik een dag had dat ik minder misselijk was, kon ik huilen van paniek. Als ik buikpijn had (bandenpijn), kon ik aan niets anders denken en sloeg de paniek in. Al werd ik gerustgesteld, ik werd gek van onzekerheid. Elke echo, was zenuwslopend, elke keer weer werd ik bang om weer eens slecht nieuws te krijgen. Het feit dat je je ergens aan kunt optrekken, is al heel wat. Is het een placeboeffect, wel dan is het maar zo, het is verschrikkelijk als je niets hebt dat je een soort zekerheid kan aanbieden. Nu voel ik hem vaak trappen en begint de onzekerheid weg te vallen al ben ik soms nog bang hoor,als ik buikpijn krijg. Ik ben dan doodsbang. Maar hoe meer je hem voelt trappelen, hoe minder je onzekerheid. Je gevoel is heel normaal hoor, velen zeggen geniet van je zwangerschap en dat doe je ook natuurlijk, ik heb maanden overgegeven, hoofdpijn, heb 2 maanden niet kunnen werken, maar ik kloeg niet, al werd he tsoms wel teveel, ik was al blij dat ik symptomen had. Het genieten komt als je hem voelt trappen en de echo's goed zijn, dan begin je langzamerhand te beseffen dat het toch wel goed komt, maar de onzekerheid blijf je ergens wel meedragen, misschien niet meer in grote mate maar toch. Ik ben blij, als ik hem in mijn armen heb en zie dat hij gezond is, zodat hij niet meer afhankelijk is van mijn lichaam, die het al eerder vaak genoeg liet afweten.
Heel veel succes en een gezonde pruts in je buikje toegewenst

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten