wie zwanger geworden met KOUDE BAARMOEDER?

Algemeen Discussieforum
liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 18 december 2009, 14:22

lieve sunshine,

ik begrijp je helemaal. ook ik wil alleen zijn met kerst en nieuw. en eerlijk gezegd met oog op deze (mislukte) poging had ik dat ook zo gepland. mijn schoonfamilie had ik al lang ingelicht dat ik niet zou komen op kerstavond omdat het te zwaar weegt. dus wordt het een kerstavond voor de teevee met een leuk filmpje en een pak chips, zaliger kan ik het mij nu niet voorstellen nu. kerstdag wordt een dagje met ventje alleen. en oudejaar zitten we in de auto richting zwitserland voor een shortski, de wensen ontlopen we zo ook een beetje...
ondertussen blijf ik theetjes en bouillonnetjes drinken en alles lekker warm te houden om mijn energiestroompjes een beetje in goede banen te leiden...
begin januari terug nr Johan, heb er al goesting in... want nu is het ook een beetje koud in mijn hart

liesje

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 10 januari 2010, 18:34

Hier een succesverhaal. Ook ik ben naar Johan geweest. Mijn energie was laag en mijn baarmoeder was koud. Na 8 maanden prikken, hield ik in september tot onze grote verbazing een positieve test in handen. Na 6,5 jaar, 5 verse IVF's en 3 cryo's, ben ik spontaan zwanger geraakt. Bijna had ik het prikken opgegeven, dacht dat het bij mij niet meer zou helpen. Ik geloof helemaal in die man. Het is geduld hebben, maar hij weet echt wel wat die doet. Ikzelf heb ook kruiden moeten innemen.
Onnodig te zeggen hoe gelukkig we zijn?

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 10 januari 2010, 20:08

Flower, wat geef jij mij goeie moed !!! Woensdag ga ik ook terug naar Johan .. ik zit al in de fase van eiceldonatie maar ik voel me ook heel goed bij hem. Gezien de grote afstand ben ik de vorige keer na de TP bij iemand 'dichter bij huis' geweest en had er een veel minder goed gevoel bij. Ook al is het ver (2u rijden) voor mij, volgende keer ga ik naar Johan, niemand houdt me tegen :wink:
Maar vooral wil ik je feliciteren. Spontaan .... moet nog eens zoveel deugd doen en ik denk ook voor jezelf dat het een veel 'natuurlijker' gevoel geeft.
Geniet van je zwangerschap met volle teugen
dikke knuffel
orchidee xxx

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 10 januari 2010, 20:24

Ik heb ook verschillende acupuncturisten gehad en ik merkte wel het verschil dat mijn gezondheid beter werd, af en toe een lichte zwangerschapstest maar dat was het dan ook. Ten eidne raad ben ik bij Johan geweest, een uurtje rijden van bij ons, en wat ben ik blij. Hij zei dat het eventjes kon duren maar dat het wel zou lukken. Hij is eerlijk, moet ik teogeven, als hij denkt dat het geen kans maakt, dan zegt hij het ook. Het moeilijke is het doorzetten, het erin blijven geloven, dat is het allermoeilijkste. Ik haat die prikken, het ontspant me echt niet, maar ja, alles voor het goede doel en wat ben ik blij. Ik ben de eerste maanden nog bij hem gegaan, hij prikte tegen miskramen, omdat ik toch al veel miskramen had gehad. Ik ga nu in Aarschot, bij een leerling bij hem, meer om mijn zwangerschap te ondersteunen. Maar ik raad hem echt aan iedereen aan, zijn gastboek staat ook vol met succesverhalen. Een collega van mij gaat ook, zij hebben jammer genoeg geen kans op een natuurlijke zwangerschap, maar ik duim ook voor haar dat het wel lukt.
Ook voor jullie staan mijn duimen omhoog, blijven volhouden, die man is echt goed in zijn job.

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 10 januari 2010, 20:29

Oh ja, we zijn superblij en we blijven het een wonder vinden dat het spontaan gebeurd is. Ik ben overtuigd dat het door de acupunctuur en de kruiden is, mijn man die er heel sceptisch tegenover stond, en eigenlijk vond dat ik ermee moest stoppen, praat nu wel heel anders. Ook hij, is overtuigd dat het enorm geholpen heeft.
Bij de laatste IVF'en begonnen de eicelletjes al te minderen. Zo had ik bij de eerste 3 IVF's bijv 14 eicellen zo bleven er bij de laatste 2, max 8 over, dus je merkte al dat het aantal begon te slinken. Ik was enorm bang dat ik nooit meer een kans zou krijgen om zwanger te worden.
Wat wel niet helpt is prikken tegen zwangerschapskwalen. Ik was en ben nog ontzettend misselijk, na het prikken voelde ik me beter en de dag erna ook, maar jammer genoeg was het dat. Maar wat is het me dit allemaal waard geweest. Ik zou het zo overdoen.

Veel succes meid, wanneer heb je de tp? Hoeveel ga je er tp?

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 10 januari 2010, 21:11

Mijn TP is nog niet voor direct ... ik heb mijn allerlaaste hoop gelegd op Jette. Na bijna 4j behandeling in Brugge kon ik me niet neerleggen bij het feit dat het weer niet gelukt was. Nu ga ik voor een allerlaatst poging (met eiceldonatie) naar Jette, maar ik mag maar de 5e febr gaan naar de psychologe en dan de 25e naar de dokter ... en dan pas kan ik 'misschien' starten. Ik gok op maart-april ...
en hoeveel ik er laat terugplaatsen ... mocht ik deze keer een grote hoeveelheid embryo'tjes hebben dan vraag ik om er zeker 2 (misschien 3) terug te plaatsten ... tot nog toe heb ik nog nooit meer dan 3 embryo's gehad en die keer hadden ze ze alle 3 teruggeplaatst.

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 10 januari 2010, 22:14

flower, wat een wonderbaarlijk verhaal!! heel veel succes met je zwangerschap verder!
ook ik ben een tweetal maand bezig met acupunctuur. wel niet bij johan... ik twijfelde heel erg om bij hem te gaan, maar voor mij is het echt heel ver. maar je doet me wel weer twijfelen, nu je de vergelijking met andere acupuncturisten maakt. zou het echt kunnen dat anderen niet kunnen helpen?
nu, wij zitten nog niet zo ver in de MMM, over enkele dagen 5de iui. goh, maar ik zou er zoooooooooveel voor over hebben om geen ivf te moeten doen! hoewel ik er gewoon voor zal gaan hoor, no doubt, het verlangen is te groot. maar als je blok zit zonder medische aanwijzing, zal die blokkade misschien ook wel ivf niet doen slagen. met acu bezig zijn stelde me hierin gerust. maar misschien is acu met johan roose niet hetzelfde als andere acu?
nu, ik blijf proberen en misschien moet ik mijn acupuncturist (bruno braeckman) echt eerst zijn kans geven, zo is er achteraf altijd nog johan roose.
mijn diagnose is "te weinig bloed en ergie". ik neem ook kruiden, maar de acupuncturist vindt dat mijn enrgie niet snel genoeg opbouwt... tijd nodig zeker?
bedankt om je verhaal te delen!!

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 10 januari 2010, 22:32

@Orchidee, ik ben heel tevreden over Jette. Ik vond ze vriendelijk en wat ik ook leuk vond was dat je bijv bloed kon trekken tot 19 u of rond zeven uur s morgens kon gaan en ook op zaterdags en zondags. Dus voor mij ideaal, zo moest ik niet de hele tijd verlof nemen op het werk. De echo's deed ik buiten het ziekenhuis bij een gyn die met Jette werkt. Er kwamen mensen uit Duitsland, Italie, Arabie en zelfs 2 uit Afrika Dus echt vanuit dat land, niet dat ze hier woonden. Ze deden de pickup hier en de transfer zou hierook plaatsvinden en bij sommigen in hun thuisland. Ik heb het geluk gehad da tik altijd leuke mensen bij me op de kamer had. Praten helpt bij mij enorm als ik zenuwachtig ben. Ik was superbang voor de pickup, die bij mij echt wel pijnlijk waren. Goh, als ik dit opschrijf ben ik zooo blij dat ik dit niet meer moet doormaken.
Succes meid

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 10 januari 2010, 22:41

L, ik zou blij zijn geweest als de IVF gelukt was, maar eerlijk? Het feit dat het spontaan gebeurd is, dat gevoel is onbeschrijflijk, dus begrijp je heel goed als je zegt dat je zooo graag zou willen dat je niet IVF meot gaan doen. Het is zwaar, het is het waard als het resultaat boekt, maar het is lichamelijk en emotioneel niet te onderschatten. Ik heb er een burnout van overgehouden, waarik tot nu toe nog altijd de gevolgen van draag: chronische vermoeidheid, hartkloppingen en paniekaanvallen. Gelukkig heeft acupunctuur heel goed effect hierop en is het nu heel wat leefbaarder. Ik durfde dus geen IVF meer te doen, vooral omdat ik bij de laatste IVF enorm last had van hartkloppingen en paniekaanvallen en toch, kon ik gewoon niet accepteren dat ik zonder kinderen zou blijven, want adoptie was geen bespreekbaar odnerwerp niet meer tussen mij en mijn man.
Goh, ik heb heel goede acupuncturisten gehad, die wat mijn klachten betrof enorm goed geholpen hebben, maar ikdenk dat JOhan, 20 jaar ervaring heeft en dat het daarom zo veel succes heeft. Hij gaat ook ieder jaar 6 weken naar China voor bijtraining of nieuwe dingen op te doen. Hij geeft ook les aan een hogeschool. Ik denk dat anderen ook wel goed zijn hoor,ik merkte wel bij hem dat hij ander punten prikte die anderen nooit prikten. Je moet er 1x in de maand gaan en kruiden innemen dus dat viel uiteindelijk goed mee voor mij; Al zag ik ook tegen die afstand op hoor. Wat kruiden nemen jullie? Ik nam goh, hoeheette het ook weer, survival of revival of zoiets, ik ben die naam vergeten. het lijkt er op, die heb ik een aantal maanden moeten slikken en de laatste twee maanden niet meer.

Veel succes meiden en L, volg je gevoel, als deze acupuncturist goed aanvoelt, moet je inderdaad hem een kans geven, maar ik weet dat het niet gemakkelijk is om er vertrouwen in te blijven hebben en soms is het gemakkelijker om er gewoon mee te stopppen, maar ik zou het toch zeker even volhuden of op zoek gaan naar een ander.

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 11 januari 2010, 8:32

heej flower,

leuk om je verhaal te lezen. ik denk dat ik exact hetzelfde probleem (koude baarmoeder) heb, alles zou moeten werken en buiten mijn korte luteale fase is er 'geen probleem'. ik zit nu aan het einde van mijn ww voor mijn tweede IUI maar denk dat als ik jouw verhaal lees ik nog een aantal maanden moet wachten op positief resultaat dat geeft me moed om door de bleitweek die eraan komt te geraken zonder echt diep te gaan.
ik ben vorige week woensdag nog eens bij johan geweest en die vond dat mijn pols al veel beter was, dat was leuk nieuws natuurlijk. mijn eisprong was deze keer heel vroeg (al op dag 12) dat ik het zelf nog steeds niet geloof. volgens johan kan dat heel goed door de accu (en door de kruidenpilletjes, revival) zijn.
jammergenoeg ben ik een evidence based therapy gevormd mens en vraag ik me natuurlijk af waar de 'wetenschappelijkheid' van de accu zit maar omdat het geen fortuinen kost en ik er ook echt van geniet en me wel meestal rustiger voel vind ik het gewoon heel leuk. en ik vind johan een leuke man, die altijd grappend en fluitend door zijn praktijk loopt...
zelfs ventje (arts) vindt het die 'alternatieve' therapie niet zo slecht (zolang hij maar verse naalden gebruikt;)) omdat het me een gevoel geeft 'zelf' iets te doen en niet 'afhankelijk' te zijn van dokters en spuiten en medicatie... we spreken er meestal over als 'mijn tovenaar'.
L***: je vertrouwen in de therapeut is heel belangrijk en het is echt niet erg om eens één keertje naar Johan te gaan voor een 'second opinion', je kan het eventueel eens bespreken met Bruno zelf?

liesje

Flower
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 augustus 2008, 18:15

Bericht door Flower » 11 januari 2010, 16:46

liezeke, bij mij heeft het naar het schijnt nog lang geduurd. Velen worden veel sneller zwanger, maar het hangt af van je energie enzo. Alhoewel mijn energie heel laag was, merkte je na een paar x prikken en kruiden dat die omhoog ging. Johan merkte echt wel verschil en hij zei dat het niet lang meer zou duren. Ik zat op dat moment al in een dieptepunt en eerlijk, ik geloofde hem niet meer en dan ineens, boem raak. Ik gun jullie echt hetzelfde wondertje toe, want wat is dit intens. Ik moet zeggen dat ik niet durf stoppen met acupunctuur uit angst dat het toch nog misgaat, maar 1 x per maand is wel te doen, vind ik
Heel veel succes allemaal en als jullie eventjes de moed kwijt zijn, denk aan mijn verhaal en jullie mogen me best contacteren. Ik vond mijn steun op het internet, maar in mijn omgeving was die op een gegeven ogenblik ver te zoeken, want ze begrepen niet waarom ik maar bleef doorgaan Tja, ikzelf vroeg me soms ook wel eens af, tot welke grens wil ik gaan. Nu ben ik enorm blij, datik heb volgehouden.

Succes, ik duim in ieder geval voor jullie

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 11 januari 2010, 17:46

Heeft iemand van jullie acupunctuurervaring met Herman Duchesne ?
Want nu lijkt 't wel alsof er slechts 1 goeie acupuncturist in gans België is (?).
Ik twijfel zelf al sinds 1 jaar om eens een afspraak te maken bij Johan Roose, maar vooral de lange afstand houd me tegen. Meer dan 2 uur in de wagen (met grote kans op file en bijhorende stress) om dan een half uurtje op een tafel te liggen ....
En ok, ik heb al meerdere keren het gastenboek gelezen. Maar dan komt dat kritisch duiveltje in me naar boven en denk ik: 'tja, de minder positieve verhalen worden gewoon niet gepubliceerd' :twisted: .
Kan iemand me overtuigen ?

Groetjes,

Anneleen

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 11 januari 2010, 21:13

Hewel, Anneleen, bij Johan is het in ieder geval anders dan bij mij andere acup. uit Brugge. Ik ben 2 keer bij Johan geweest (eind sept, midd nov), dan had ik 4 dec mijn TP ben dan 2 keer bij die in Brugge geweest en wàt een verschil. Bij Johan: geen Zensfeer (je verstaat wel hé :lol: ) maar radio MNM; ik heb daar 2 keer anderhalf uur op die tafel gelegen (bij die in Brugge klokslag een half uur; Johan prikte naaldjes aan voor en achterkant op alle mogelijk punten (die in Brugge enkel voorkant en max 8), zette zuignapjes op mijn rug, deed dan Waox of zoeits (net een gloeiende sigaar :) ) ter hoogte van mijn enkels, gaf me voedingsadvies, kruidenpillekes ... maar vooral hij gaf mee een goed gevoel. 'k weet niet van waar je bent, ik van Brugge ... Johan in ook een Bruggeling en geeft dus een 'Westvlaams thuisgevoel' :wink: . Dus je ziet hé, ik ben een 'Johanbeliever' :P . Hij heeft meer dan 30j ervaring en gaat inderdaad heel veel naar China voor bijkomende studies en met zijn leerlingen uit Roeselare (daar geeft hij les)
Nu heb ik beslist om naar hem te blijven gaan, woensdag ga ik terug, 'k zie dan wat hij zegt.
Heel veel succes in je behandelingen !!!
Ik heb er echt àlles voor over want dit zal nu mijn allerlaatste behandeling zijn in Jette, dus 't moet goed zijn!!

Anneleen
Berichten: 203
Lid geworden op: 14 juni 2007, 22:52

Bericht door Anneleen » 11 januari 2010, 21:41

Orchidee,

Bedankt voor je antwoord. Maar mij moet je geen succes meer toewensen want ben helaas gestopt met behandelen (na talloze IUI en IVF, 2 miskramen en doodgeboorte tweeling).
Euh, Johan van Brugge ? Hebben we 't nu over dezelfde want ik had begrepen dat hij in Zolder zit (Limburg dus totaal andere kant van het land :wink: ).

Ik wens jou alvast héél veel succes en voldoende goeie moed toe ! Hopelijk heb jij wel succes en is dit je laatste behandeling mét mooi resultaat !

Groetjes

Anneleen

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 11 januari 2010, 21:50

Anneleen,
neeneen Johan van Heusden Zolder maar dan ben ik 2 keer naar Peter Jonckheere geweest in Brugge (voor de afstand) maar 'k voelde met echt niet zo goed bij Peter ... dus ga ik nu, ook al is het 2u rijden, naar Johan, tot het hopelijk happy eind

'k wens je toch veel moed in het verwerken van je verdriet en wie weet komt er toch nog een wonder dit jaar!!!

liefs
orchidee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten