Wachttijd in LUFC (Gasthuisberg Leuven)

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Micki
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 december 2009, 9:27

Wachttijd in LUFC (Gasthuisberg Leuven)

Bericht door Micki » 24 december 2009, 9:36

Omwille van mijn erg onregelmatige cyclus en een verminderde zaadkwaliteit van mijn vriend zijn we doorgestuurd naar LUFC voor verdere onderzoeken en om daarna een behandeling te starten. Ik heb gisteren gebeld voor een eerste afspraak en we kunnen pas gaan voor een eerste gesprek begin maart 2010 :cry:
Na de eerste teleurstelling van "het waarschijnlijk niet alleen te kunnen doen" is deze wachttijd een tweede teleurstelling (alhoewel ik dat uiteraard begrijp want al die wachtende voor mij willen ook een kindje)
Heeft er iemand een idee van hoe lang er daar ongeveer zit tussen een eerste afspraak en de start van een eventuele behandeling?
Laatst gewijzigd door Micki op 26 december 2009, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

liezeke
Berichten: 2798
Lid geworden op: 14 juli 2009, 7:23

Bericht door liezeke » 24 december 2009, 9:47

heej micki,

de tijd hangt af van wat er allemaal al gedaan is van onderzoeken en wat ze nog allemaal moeten doen van onderzoeken.
ik ben ook onregelmatig en omdat het doen van een HSG op een bepaald moment in je cyclus moet is dat lastig om te plannen (die van mij werd dus nogal uitgesteld). ook moeten ze twee maal een spermastaal hebben met ongeveer een maand tussen.
misschien doen ze bij jou ook een laparo? heb je veel klachten bij je menstruatie?
als dat zo is kunnen ze een kijkoperatie doen om te zien of je endometriose hebt.
verder monitoren ze een cyclus met echo's en bloednames om te volgen hoe je bloedbeeld (hormonen) is tijdens je cyclus.
bij ons duurde het nogal lang (owv. onregelmatige cyclus en eindeloze wachttijden) en kreeg ik pas na een half jaar na maken van afspraak (het bellen dus) te horen dat het allemaal in orde was en we zouden kunnen beginnen met IUI en hormonen.
waar is LUFC?

liesje

Micki
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 december 2009, 9:27

Bericht door Micki » 24 december 2009, 15:22

@ Liesje: bedankt voor je reactie. sorry, ik was niet duidelijk... LUFC is Gasthuisberg Leuven. Het is een beetje beangstigend allemaal omdat ik totaal geen idee hebt van wat er ons nog te wachten staat :oops:

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 24 december 2009, 17:12

Hey Micki,

De eerste afspraak duurt het langst, vanaf dan gaat het allemaal wat sneller, door dat je telkens kan uitkijken naar een nieuw onderzoek.
Wat je ook kan doen is af en toe bellen om te kijken of er geen gaatje vrijkomt. Wij zouden normaal begin aug ons eerste gesprek hebben gehad, maar zijn uiteindelijk begin juli kunnen gaan...
En als alles in orde blijkt te zijn, kan het heel rap gaan: een vriendin van me is in maart naar het LUFC gegaan en was in mei al bezig met haar eerste cyclus.
Wat wel helpt is als je eerst naar gynecologie gaat en via hun al wat onderzoeken aanvraagt, zo kan je al een bloedanalyse en echo bij jou en een spermaonderzoek bij je partner laten doen. Dan sta je ook weer een stapje verder. (geen idee hoe lang het duurt om een afspraak bij gynecologie vast te krijgen, ik heb de mijne net voor een vakantie gepland, dus bij mij zat er zowiezo 1,5 maand tussen)

Veel succes!

Repelsteeltje

Micki
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 december 2009, 9:27

Bericht door Micki » 26 december 2009, 11:55

Ik had hier nog een vraagje. Ik vind veel meer info terug over LIFE in Leuven dan over Gasthuisberg. Is LIFE dan zoveel bekender of staat het beter aangeschreven? :?:

Micki
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 december 2009, 9:27

Bericht door Micki » 26 december 2009, 11:56

Repelsteeltje schreef:Hey Micki,

De eerste afspraak duurt het langst, vanaf dan gaat het allemaal wat sneller, door dat je telkens kan uitkijken naar een nieuw onderzoek.
Wat je ook kan doen is af en toe bellen om te kijken of er geen gaatje vrijkomt. Wij zouden normaal begin aug ons eerste gesprek hebben gehad, maar zijn uiteindelijk begin juli kunnen gaan...
En als alles in orde blijkt te zijn, kan het heel rap gaan: een vriendin van me is in maart naar het LUFC gegaan en was in mei al bezig met haar eerste cyclus.
Wat wel helpt is als je eerst naar gynecologie gaat en via hun al wat onderzoeken aanvraagt, zo kan je al een bloedanalyse en echo bij jou en een spermaonderzoek bij je partner laten doen. Dan sta je ook weer een stapje verder. (geen idee hoe lang het duurt om een afspraak bij gynecologie vast te krijgen, ik heb de mijne net voor een vakantie gepland, dus bij mij zat er zowiezo 1,5 maand tussen)

Veel succes!

Repelsteeltje
Bedankt voor de tip Repelsteeltje :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten