voorstellen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
marije
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 januari 2010, 20:38

voorstellen

Bericht door marije » 23 januari 2010, 23:55

hoi ik stel me even voor,ik ben marije 37 jaar en getrouwd,ik ben nu ongeveer een jaar bezig om zwanger te worden,sinds enkele maanden ben ik in behandeling bij de gyneacoloog,er is bloed afgenomen,een echo en heb hormoontabletjes gehad.1 feb moet ik een onderzoek doen waarbij ze kijken of mijn eierstokken goed doorlopen(HSG).Ik heb gehoord en gelezen dat het pijn doet.Zijn er vrouwen die ervaring hebben?
groetjes van marije

ICU22
Berichten: 99
Lid geworden op: 29 december 2009, 0:12

Bericht door ICU22 » 24 januari 2010, 11:07

Dag Marije,

welkom, hopelijk moet je hier niet lang blijven!
Dat HSG onderzoek is zeker niet prettig maar het duurt niet lang. Tijdens en erna kan je (zware) menstruatieachtige krampen hebben, bij mij tot 2 uur erna. Je neemt best iemand mee die je naar huis kan brengen, ik was erg duizelig door de krampen en had zeker niet alleen met de wagen kunnen rijden. Ik heb erna nog pijnstillers genomen en 2 uur op de zetel gelegen met een kersenpitje. Sommigen raden ook aan om van te voren pijnstillers te nemen.
Een voordeel is dat je na het onderzoek een verhoogde kans hebt op zwangerschap...

Veel succes!

ICU

Martha
Berichten: 199
Lid geworden op: 2 april 2009, 10:04

Bericht door Martha » 24 januari 2010, 13:28

Hey Marije

Bij een HSG-onderzoek wordt "kleurstof" via de vagina gespoten om te zien of de eileiders doorgankelijk zijn. Ik heb dit in maart laten doen. Het viel eigenlijk nog mee. Ik heb op voorhand een pijnstiller genomen, maar ik denk niet dat dat echt nodig was. Ik had achteraf eigenlijk amper pijn. Dus , je hoeft geen schrik te hebben. Het duurt ook niet lang.

Groetjes


Martha

Orchidee
Berichten: 425
Lid geworden op: 23 augustus 2007, 15:51

Bericht door Orchidee » 24 januari 2010, 13:44

Hallo allemaal, wat voor jullie blijkbaar niet zo erg was is voor mij een nachtmerrie geweest en ik kan alleen maar pijnstillers vooraf aanraden, was het niet nodig des te beter.
Ikzelf ben, niettegenstaande ik een heel hoge pijngrens heb, flauwgevallen van de pijn tijdens het onderzoek. Niemand had me pijnstillers voor en/of na aangeraden maar na mijn ervaring raad ik die aan iedereen aan :wink:
Ik wil je zeker geen schrik aanjagen maar liever goed voorbereid dan zo'n kater achteraf. En inderdaad beter niet alleen gaan. Ik heb mijn ouders moeten bellen nadien, die in paniek naar 't ziekenhuis gevlogen zijn....dus beter direct iemand bij je.
Veel succes en inderdaad hopelijk moet je hier niet al te lang blijven ... tenzij met goed nieuws :wink:

Sanjacky
Berichten: 819
Lid geworden op: 18 mei 2009, 14:52

Bericht door Sanjacky » 24 januari 2010, 13:58

Hey Marije...

San hier... je hebt je al voorgesteld zie ik en ook al antwoorden gehad :wink: ge ziet hoe rap dat gaat he... hopelijk heb je er iets aan gehad... ge ziet is voor iedereen anders dus het beste wat je kan doen is afwachten en het ondergaan... ik wens je alvast heel veel succes en hopelijk tot op de chat...xxx...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten