Onvervulde kinderwens in Zwitserland

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Onvervulde kinderwens in Zwitserland

Bericht door LittleBean » 8 februari 2010, 23:29

Hallo Iedereen,

Mijn man en ik zijn al 3 jaar vruchteloos(letterlijk :( ) aan het proberen om onze kinderwens in vervulling te laten gaan.

Ik ben 34 en woon al geruime tijd in het buitenland, op dit moment in Zwitserland en ik vroeg me af of er nog andere mensen op dit forum in Zwitserland wonen want het zou plezant zijn om ervaringen uit te wisselen met vrouwen die hier onderzoeken en behandelingen laten doen.

Twee jaar geleden heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en twee maand geleden een miskraam op 6 weken. Tussen die twee hebben we een hele reeks onderzoeken laten doen (HSG, laparoscopie en hysteroscopie, etc.) en het resultaat is dat mijn eileiders en eierstokken in orde zijn, dat ik een poliep en milde endometriose heb laten weghalen maar nu zou alles met mij in orde moeten zijn.

De morphologie van het sperma van mijn man is nogal laag maar omdat zijn 'volume' 10 maal hoger is dan 'normaal' zijn er volgens de gynaecoloog genoeg goede zwemmers. Maar toch lukt het niet om zwanger te worden en te blijven!

Infertiliteit is een moeilijk onderwerp en zeker als je er in een andere taal in een vreemd land over moet spreken dus het zou helpen om er met andere lotgenoten in Zwitserland over te praten en ervaringen uit te wisselen.

Groetjes,

LittleBean

Cassyke
Berichten: 2048
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:19

Bericht door Cassyke » 9 februari 2010, 11:26

Hey,

Ik heb totaal geen ervaring met de technieken in Zwitserland maar ik wou je wel even zeggen dat ik hard voor jou duim! Het is al moeilijk om vruchtbaarheidsproblemen te hebben maar als je dan nog eens in het buitenland bent... Het moet niet gemakkelijk zijn voor jullie maar ik hoop dat alles in orde komt en dat jullie een gezond en schattig kindje mogen ontvangen!

Greetz
Cassyke :D

http://onvervuldewens.blogspot.com/

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 9 februari 2010, 12:19

Dag littlebean,

Spijtig om te horen dat het allemaal niet zo vlot gaat. Het moet ook hard zijn om in het buitenland tweemaal een kindje te verliezen. Ik vond het al hard in België, maar ik kan me voorstellen dat de andere taal het nog harder maakt.

Ik weet niet of je hier veel mensen gaat vinden uit Zwitserland, al hoop ik voor jou van wel natuurlijk.

Ik wou je een beetje hoop geven. Bij mijn man is exact hetzelfde gevonden. Zeer goede beweeglijkheid en aantal maar slechte morfologie. Wij zijn tweemaal zwanger geraakt. éénmaal met hormonen (miskraam) en éénmaal spontaan (nu zwanger 14 weken). Dus ik hoop dat ik je zo wat steun kan geven.
Veel succes!

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 9 februari 2010, 13:42

Hi alletwee,

Bedankt voor jullie antwoord, het doet altijd goed om ervaringen uit te wisselen met lotgenoten.

Het is inderdaad extra moeilijk om over medische problemen en behandelingen te praten in een vreemde taal. Bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap was het in het Engels te doen en bij de fertiliteitsonderzoeken en de miskraam was het in het Frans te doen. Zo krijg je na verloop van tijd natuurlijk wel een uitgebreidere woordenschat maar het zijn niet echt woorden die je kan gebruiken als je een brood bij de bakker gaat kopen. :wink:

Het zou vooral plezant zijn om lotgenoten in Zwitserland te leren kennen om te weten wat er kan en niet kan op het gebied van bahandelingen.
Als mijn regels deze maand er eindelijk zijn (na mijn miskraam staat mijn cyclus nogal op zijn kop, ik zit nu al op dag 37) heeft de dr. ons een kuur Utrogestan voorgeschreven voor 3 maanden, maar las dat niet helpt zullen we de weg van Inseminatie of IVF op moeten. Ik heb ergens gelezen (maar het was een oud artikel) dat ze in CH alleen maar inseminatie terugbetalen en geen IVF en dat ze geen embryo's invriezen om ze daarna in te planten.

Heb die vregen nog niet aan onze dr. gesteld omdat ik nog altijd hoop dat het niet nodig zal zijn, maar een lotgenoot in CH zou misschien wel al een antwoord hebben.

Ik hoop nog altijd op de 'normale' wijze zwanger te geraken, eens te meer omday ik na mijn laparoscopie/hysteroscopie dadelijk zwanger geraakt ben, maar spijtig genoeg is het op een miskraam uitgedraaid.

Sorry dat mijn bericht zo lang is, maar het doet goed om erover te praten!

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 9 februari 2010, 14:13

Praat maar gerust verder hoor. Ik kan me voorstellen dat het best wel deugd doet. Dat deed het voor mij ook toen ik DVO vond.
Heb/had je een gyn in België? Zo ja, misschien kan je eens bellen naar hem/haar met je vragen?

Ook bij de andere topics kan je misschien meer info vinden over bepaalde behandelingen. Ik heb nog nooit gehoord dat je 3 maanden utro zou moeten nemen, maar ik heb dan ook nog geen IVF moeten ondergaan.

Volgens mij moeten er wel fora zijn in CH waar je op terecht kan met je vragen. Op die manier kan je daar misschien eens de vraag stellen of er belgen tussen hen zitten? Of via Facebook eens kijken (ik gebruik dat zelf niet maar is blijkbaar toch handig om bepaalde contacten te vinden).

Ben jij nog aangesloten bij een Belgische mutualiteit? Zo ja, dan kan je daar ook steeds eens informeren om zij het niet terugbetalen. Ik weet idd dat ieder land daar andere regels rond heeft. Zo moeten Nederlanders de eerste IVF zelf betalen en de volgende worden terugbetaald. In Iran geloof ik worden dan alle pogingen terugbetaald (zoveel je maar wilt dus). Ik weet ook dat België een koploper is op gebied van fertiliteit.

Woon je definitief in zwitserland of ben je daar voor je werk gestationeerd?

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 9 februari 2010, 15:00

Hey Logost,

Ik woon momenteel in CH door het werk van mijn man en daarvoor in het Verenigd Koninkrijk.

We wonen hier nu al een jaar en we zouden hier graag blijven wonen, maar met het werk van mijn man kan het zijn dat we nog eens moeten verhuizen.

Ik heb wel af en toe nog contact met mijn oude gynaecologe in Belgie maar ik wil haar ook niet al te vaak lastig vallen met vragen en vermits ze mijn dossier niet kan inkijken is het voor haar ook moeilijk om een duidelijk antwoord te geven.

Die Utrogestan is blijkbaar(nog)niet als voorbereiding op IVF maar dient om, als ik terug natuurlijk zwanger zou geraken (fingers crossed!), het implanten van de bevruchte eicel te ondersteunen door een extra dosis progesteron.

Ik kijk soms wel op Zwitserse fora voor informatie maar ik heb eigenlijk nog nooit de vraag gesteld of er Belgen tussen zitten. Goed idee! Hopelijk zitten er Nederlandstaligen tussen want, hoe goed je een vreemde taal ook spreekt, het is veel gemakkelijker om over dit onderwerp in je eigen taal te praten.

Spijtig genoeg ben ik niet meer aangesloten bij een Belgische mutualitieit omdat ik al meer dan 5 jaar in het buitenland woon.

Groetjes, LB

logost
Berichten: 981
Lid geworden op: 18 november 2009, 10:49

Bericht door logost » 12 februari 2010, 10:58

Ik ben benieuwd en hopelijk vind je snel iemand die ook Nederlands praat.

Ik heb ook utro moeten nemen maar telkens pas de laatste 14 dagen van mijn cyclus. Na de eisprong dus. Ook om de innesteling te verbeteren.
Misschien zijn hier anderen die dezelfde ervaring hebben als jou, maar als je de bijsluiter van de utro goed leest zorgt het er ook voor dat je minder vruchtbaar bent omdat het je slijmvlies minder doorlaatbaar zou maken voor de spermacellen. Dus als je dat nu 3 maand neemt en ondertussen je eisprong hebt, zou je je kans net verkleinen.
Ik moest dus mijn eisprong afwachten, klussen en dan pas utro beginnen nemen.
Bij deze zwangerschap ben ik pas gestart met de utro toen ik 5 weken zwanger was.

LittleBean
Berichten: 1715
Lid geworden op: 8 februari 2010, 22:55

Bericht door LittleBean » 12 februari 2010, 11:44

Ik moet de Utrogestan nemen vanaf dag 15 tot dag 25 van mijn cyclus en dit 3 cycli lang. 200 mg 1 maal per dag 's avonds.

En de dr had het mij ook voorgeschreven bij mijn vorige zwangershap maar omdat die is uitgedraaid op een miskraam op 6 weken een paar dagen later ben ik zelfs niet begonnen de pillen te nemen.

Ik heb een ander onderwerp gestart op het forum om te vragen wie er ervaring had met het oraal innnemen van Utrogestan en over eventuele bijwerkingen.

Heb jij bijwerkingen gekend?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten