'Je moet er zo niet mee bezig zijn' - mogelijke antwoorden

Algemeen Discussieforum
Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

'Je moet er zo niet mee bezig zijn' - mogelijke antwoorden

Bericht door Wendel » 8 maart 2010, 12:57

Hoi meisjes (en mannetjes),

Daarnet alweer een leuke conversatie gehad met mijn bazin:

B: Hoe gaat het nu met jou, Wendy?
W: Goed..
B: Weer afwachten nu zeker?
(tja, ik ben vorige week dinsdag afwezig geweest)
W: Ja hé, we zijn het al wat gewoon..
B: Maar je mag er niet te veel mee bezig zijn hé? Als je er constant mee bezig bent, da's niet goed. Je mag er niet constant aan denken.. enzovoort enzoverder

:twisted: :twisted:

En ik wist natuurlijk niet wat geantwoord.. Allee, als je mij vraagt hoe het met mij gaat, mij niet eens laat antwoorden op die vraag, maar dan wel VIJF KEER zeggen dat ik er niet mag mee bezig zijn???? Wat doet dat dan met mij??

1: FRUSTRATIE!!!! Grr, alweer dat stomme zelfde gezever
2: SCHULDGEVOEL Tja, er teveel mee bezig zijn is niet goed, en ik ben er soms wel mee bezig, dus misschien is dat écht wel de reden waarom het niet lukt.. (as if, maar kom, dat schuldgevoel komt soms toch wel de kop opsteken)
3: en vooral MACHTELOOSHEID Wat moet ik daar op gaan antwoorden???

Vandaar mijn oproep: Kennen jullie mogelijke antwoorden hierop? Zowel respectvolle, zoals voor deze situatie met mijn bazin, als meer gevatte in-your-face, voor soortgelijke situaties met kennissen?

Ik begin alvast:
- Bedankt voor de tip, ik had daar nog niet aan gedacht.
- ...
Veel verder kom ik niet.. Sommige antwoorden die direkt in mij opkomen, zijn niet voor publicatie vatbaar :wink:

Groetje,
Wendy

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 8 maart 2010, 13:24

Oooh Wendel, dat zinnetje kan mij ook razend maken! Je voelt jezelf dan zo machteloos en belachelijk! Blijkbaar is het een "volkse wijsheid" die niet weg te krijgen is uit die domme breinen.

Meestal heb ik de volgende conversatie met mensen:
Zij: "En, hoe gaat het met je? Nog steeds niet zwanger?"
Ik: "Neen, ik heb het er wel moeilijk mee dat het allemaal zolang duurt (dit is dan nog een understatement)
Zij: "Je mag er wel niet teveel mee bezig zijn hé, anders lukt het nooit!"
Ik: "Ik doe mijn best maar met die behandelingen is het echt wel noodzakelijk om er dagelijks 3x aan te denken (suprefact snuiven, ik overdrijf een beetje, maar toch)
Zij: "Oei, 3 maal? Tja, je bent er echt wel te veel mee bezig...Je moet oppassen dat het geen obsessie wordt"
Ik: stilte...
Zij: "Ik ken een koppel dat meteen zwanger werd nadat ze het hadden losgelaten"
Ik: "Ik laat het best wel los hoor, alleen lukt dat niet altijd..."(mijn ergernis is inmiddels al torenhoog, wat is immers "loslaten" en hoe doe je dat in godsnaam?)
Zij: "Tja, ga eens op vakantie, dan ben je er niet zoveel mee bezig. ik ken trouwens ook een koppel dat pas zwanger werd nadat ze adopteerden..."
Ik: stilte (rotwijf!)

Wendel, ik herken het. Ik zou eigenlijk ook graag een goeie oneliner kennen om te antwoorden maar ik heb al vanalles geprobeerd! Ik probeer me nu gewoon niet meer te ergeren en het gesprek naar een ander onderwerp te leiden.

bbfc
Berichten: 188
Lid geworden op: 25 februari 2009, 21:51

Bericht door bbfc » 8 maart 2010, 13:35

Ik ben ook wel geïnteresseerd in antwoorden die we kunnen geven.
Ikzelf sta ook altijd met mijn mond vol tanden.
Ik weet van zaterdag dat er alweer een poging mislukt is. Aan de mensen die het weten moet ik dan een berichtje sturen met het resultaat. Weet je wat een vriendin (die zelf zwanger is) antwoordt: 'geven de dokters jullie nog hoop?'
Ik denk niet dat ze beseft hoe hard dat bij mij is aangekomen!!!! Ik moet nog iets terug antwoorden. Suggesties?

tanja

Bericht door tanja » 8 maart 2010, 15:08

antwoord aan B in gesprek Wendel:

Awel ja, dat is nu net het probleem. Ik dacht er net niet aan en dat deed me deugd maar nu lig ik weer even te dubben...


en "loslaten" ...wat loslaten? Ik heb/had niets vast?
Op vakantie gaan? Ah ja, direct. Sponsor je mij dan wel? dan beloof ik dat ik er niet meer mee bezig ben want dan ga ik een wereldreisje maken voor een paar maanden :)

Geven de dokters jullie nog hoop? euh...ja..bij mijn weten wel. Waarom? Zeiden ze tegen jullie misschien iets anders ?

Beesje
Berichten: 273
Lid geworden op: 5 oktober 2009, 16:03

Bericht door Beesje » 8 maart 2010, 15:13

Ken je het verhaal van het roze nijlpaard? Ik ken het precieze verhaal ook niet meer, maar het komt erop neer dat er een cowboy gevangen was door Indianen. Hij werd boven de hete soep gehangen om nadien lekker mee gekookt te worden. Maaaar, hij kon nog aan de soepdood ontsnappen als hij erin slaagde een uur niet aan een roos nijlpaard te denken. En wat denk je dat er gebeurde? Die cowboy had van heel zijn leven nog nooit zoveel aan een roos nijlpaard gedacht, en belandde een uur nadien tussen de bollekes in de soep ...

Misschien dat die mensen het dan wat beter begrijpen ... Allemaal gemakkelijk gezegd, er niet mee bezig zijn ... Maar niet iedereen heeft het geluk om zwanger te worden door gewoon eventjes een nachtje van bil te gaan. :twisted:

en als zij nog eens problemen hebben, zeg je ook, misschien moet je er niet teveel mee bezig zijn??

bbfc, dat is wel straf van je vriendin! Wat de mensen toch allemaal durven zeggen he ...

DVO pixi
DVO Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 29 november 2008, 14:18

Bericht door DVO pixi » 8 maart 2010, 18:59

hey beesje,

heel herkenbaar verhaal dat roze nijlpaard.

De vele 'tips' die mijn man en ik door de jaren kregen, ik kan er een boek mee vullen. Van 'ga ne keer op reis' tot ' leg een kussen onder u gat als ge vrijet' ongelooflijk! of ' aan wie ligt het eigenlijk?' nog erger!

toen we voor adoptie kozen was de eerste reactie altijd : wow super, met onmiddellijk daar achter ' ge zult zien, binnen een maand af zo zijt ge zwanger, want ik ken die of die en daar is da ook zo gegaan' hatelijk gewoon! Alsof onze keuze voor adoptie een wanhoopsdaad was om toch nog bio kindjes te kunnen krijgen, terwijl het een heel bewuste weloverwogen keuze was!
Tegenwoordig zeg ik gewoon 'mijn man en ik kunnen zeer moeilijk eigen kindjes maken' wanneer er weer eens iemand zich niet kan inhouden en vraagt 'en, nog niet zwanger,' de uitdrukking die ge dan op zo iemand zijn gezicht ziet verschijnen: kostelijk eigenlijk: volledig rood en beschaamd stamelen ze dan oh ...euh.. sorry. Wie denk je dan dat er het meest op zijn ongemak zit?

grts, gumi

dromer
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2009, 14:25

Bericht door dromer » 9 maart 2010, 8:49

"kindje maken begint met aan kindje te denken... (tenzij de accidentjes enzo...) dat was bij jou toch ook zo?" (als je snel zw bent valt het gewoon minder op - de trutten - sorry - maar als ik zo lees wat een mens allemaal niet te horen krijgt - hoe zouden zij in ons plaats zijn, mss nog 100 keer erger)

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 9 maart 2010, 12:38

Hihi, daar zitten toch al een aantal bruikbare antwoorden in! Dank je allemaal!

Had ook al gedacht om te antwoorden dat ik het eens met mijn fertiliteitsarts zou bespreken.. Misschien kunnen we wel de inseminaties laten voor wat ze zijn en eerst eens een tijdje die strategie proberen :wink:

Maar ja, krijg dat dan maar over je lippen hé :oops:

Maar een antwoord zoals van Tanja, dat ik er nog niet aan gedacht had tot zij er over begon, dat ga ik misschien de volgende keer wel eens proberen!

x

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 9 maart 2010, 14:00

Mijn reeds gebruikte antwoorden, telkens met een kwinkslag vaneigen, op de 'wees er zo niet mee bezig'-opmerking. De horror! De horror!

* Och gij, ik wist niet dat je naast leerkracht ook nog amateur-psycholoog was?
* Anders moet jij eens 2x per dag spuiten en een nest pillen in allerlei in - en uitgangen proppen én er niet mee bezig zijn. Toi toi hoor!
* Vraag er dan niet altijd naar telkens je mijn kop ziet, dat zal dan al een pak schelen
:D

A: Je mag er niet zo mee bezig zijn.
Ik: Waarmee?
A: Ah, met de kinderwens.
Ik: Pardon?
A: Ah, dat je er niet zo veel aan mag denken!
Ik: Aan?
A: Aaaa, aller Lie, aan je kinderwens.
Ik: Ja, ik probeer, maar je doet er me dus op 30 seconden tijd al 3x aan denken. Bedankt hoor!

(beetje met de mensen hun voeten rammelen en dan beetje mekkeren, altijd fijn *gnagna*)



Onlangs vroeg collega X me of 'ik het wel op de goeie moment deed'...

Maar neen gij! Ik heb nog maar 13 maanden mijn bloed laten nemen en hopen echo's laten doen en perfect getimed alle handelingen gedaan, maar goh, die artsen de dag van vandaag... Die zullen er wel faliekant naast zitten eh!

Soms kan ik er nogal lol in scheppen met lekker sarcastisch te doen. 't Lucht op :P

Sommige mensen, tsk, do-o-o-om!

Mom to be
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 mei 2008, 10:49

Bericht door Mom to be » 9 maart 2010, 14:12

"Wat zeg je? Er niet meer aan denken?"
"Verdorie, ik denk dat je hèt medisch probleem van de eeuw hebt opgelost. Ze kunnen direct alle fertiliteitscentra sluiten."


Ook een goeike over het 'loslaten'. Echt gehoord hoor deze: 'ik had me voorgenomen als het nu niet lukt, dan begin ik terug te roken' (madam heeft 6 maanden moeten 'proberen' dus ze wist helemaal hoe ik me voelde..uiteraard dat valt heeeeeeelemaal te vergelijken met al 2.5 jaar in mm te zitten)
Ikke daarop: "Serieus? Amai en dat zeg je nu pas? En mijn dokter altijd maar beweren dat roken niet mag. Ik ga direct mijn geld terug vragen, zie"

Of nog eentje "ik denk toch echt dat het van de stress is hoor, dat het niet gaat bij jullie"

Waarop ik: ten eerste er zijn studies die aantonen dat stress GEEN invloed heeft op zwanger raken. Ten tweede ik heb wel degelijk een probleem: IK HEB TE weinig EICELLEN. En neen, die kan je NIET bij aanmaken. Ten derde, je doet er mij enorm pijn mee door zoiets te zeggen, want dan lijkt het alsof het mijn eigen schuld is dat ik niet zwanger raak ook nog'

kleinke
Berichten: 89
Lid geworden op: 5 juli 2009, 22:26

Bericht door kleinke » 9 maart 2010, 21:44

hier zijn zeker antwoorden bij die ik de volgende keer ook ga gebruiken :D
iedereen weet het altijd beter, zeker als ze zelf NIET in de MMM hebben gezeten...
zot word ik nog van al die "goede raad"

Seattle
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 juni 2007, 11:38

Bericht door Seattle » 10 maart 2010, 10:54

xxx
Laatst gewijzigd door Seattle op 30 maart 2010, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Stefi
Berichten: 653
Lid geworden op: 27 augustus 2009, 15:02

Bericht door Stefi » 10 maart 2010, 11:30

Lieve Wendel,

Bedankt om dit topic op te starten. Ik denk dat we allemaal al geconfronteerd zijn geweest en nog steeds helaas met zulke domme, onnozele, irritante, kwetsende... uitspraken van een hoop domme, onnozele, irritante.. mensen.

Ik ga Lie haar strategie eens toepassen. In plaats van me te excuseren of ze te "bedanken" ga ik eens de sarcastische tour op gaan. Ik wil hun gezicht inderdaad eens zien verkleuren of met de mond vol tanden zien staan. Dat zou echt eens deugd doen.

Ik moet volgende week naar het verjaardagsfeestje van mijn metekindje (die ik doodgraag zie) maar mijn broer (de papa) heeft zijn gezin 6 maanden terug verlaten voor een jong meisje en haar familie zal op dit feestje aanwezig zijn en haar zus heeft net een kindje gekregen. Dus ik kan me de dwaze vragen die ik ga krijgen alweer levendig inbeelden. En de week erop trouwt mijn nicht en ik moet die bitcherige zussen van mijn moeder onder ogen komen. Mijn moeder kon het niet laten om ons probleem aan de familie te vertellen (ook al heb ik gesmeekt dat ze dit voor haar zou houden) en die gaan het niet kunnen laten om hierover te beginnen.

Ik ga een aantal antwoorden in mijn hoofd prenten van hoe ik hierop kan reageren.

Wendel : ik ben al halfweg het 3e boek :? en het 4e is nog niet uit. Ben je opnieuw begonnen met ze te lezen?

Veel liefs,
Stefi

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 10 maart 2010, 12:42

Hihi Stefi,

Graag gedaan :wink:

Wat onze droomwereld betreft:
Ik heb al gelezen:
het 1e boek in het nederlands
het 1e boek in het nederlands (in afwachting van de levering van mijn box)
het 1e boek in het engels (kwestie van in de andere taal te geraken)
het 2e boek in het engels
het 3e boek in het engels
het 4e boek in het engels

En nu bezig in:
het 2e boek in het engels :roll:

Ik kan het gelijk niet loslaten.. Heb geen last van het zwarte gat, want met mijn hoofd zit ik nog altijd constant in die wereld, dus ben ik maar opnieuw beginnen lezen :D
Het is ook leuk om alles eens opnieuw te lezen, want als je weet wat er komt, snap je bepaalde dingen veel vlugger dan de 1e keer dat je het leest.. Of heb je bepaalde dingen door, die de 1e keer volledig aan je voorbijgingen..
Ik kan herlezen alleen maar aanraden :wink: :wink: :wink: En zo overbrug je de tijd naar de release van het 4e boek hé!
En ook, nu lees ik het op mijn gemak. Niet meer 4 boeken in 11 dagen, ik heb nu tijd om een beetje te lezen, en ook nog andere dingen te doen, want.. na 11 dagen.. lag alles er hier een beetje verloederd bij :oops: Geen kleren meer in de kast en zo :oops:
Ik weet dat ik een beetje obsessief bezig ben, maar foert, I like it! :mrgreen:

Mijn mam is bezig in het 1e (nederlands) en ze is ook helemaal verkocht :wink: Mijn 1e engelse versie ligt klaar te wachten bij mijn zus!

En straks komt de film uit! Alweer iets om naar uit te kijken!

Groetjes,
Wendy

L***
Berichten: 2172
Lid geworden op: 27 december 2008, 16:51

Bericht door L*** » 10 maart 2010, 13:47

wendel en stefi,
ik zit nog in boek 2. sinds de krokusvakantie heel druk geweest. maar gisteren ben ik er eindelijk nog es toe gekomen en ik kon weer niet stoppen. gelukkig is er nog boek 3 en tegen dat ik dat uit heb komt het 4de er al aan :D

ik ben eigenlijk vree braaf in situaties zoals hierboven beschreven.
"willen jullie geen kinderen?"
meestal probeer ik dan van onderwerp te veranderen, wat ook goed lukt (ben psycholoog, ben getraind :lol: ), of ik antwoord gewoon: ja, wij willen kindjes, gevolgd door stilte. dan voelen zij zich ambetant. of ik ben heel eerlijk: het gaat allemaal niet zo makkelijk. ook dan vallen ze stil.
als de opmerking komt "er niet te veel mee bezig zijn",
dan antwoord ik gewoon jaja, en draai met mijn ogen of ik antwoord gewoon niet, doe alsof ik het niet hoor, dan kijken ze maar een beetje raar...
tja, mensen, je hebt ze van alle soorten é!?
gellukkig hebben wij elkaar :) woe-hoew

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten