'Je moet er zo niet mee bezig zijn' - mogelijke antwoorden

Algemeen Discussieforum
v
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 augustus 2009, 11:59

Bericht door v » 10 maart 2010, 14:57

Zooo herkenbaar... Toen ik destijds zwanger was van ons zoontje (na 2x clomid met IUI, kijkoperatie en 1x HRF-pomp met IUI) zat ik eens bij de kapper. De gebruikelijke vragen passeerden de revue (voor wanneer is het, en wat wordt het,...) En toen begon het meisje achter de wasbak te vertellen: haar vriend wou ook een kindje, en zo rap mogelijk, en het duurde toch zo lang, en ze had geen geduld meer,... Ik dacht al: aha, ik kan hier straks misschien iemand toch een beetje hoop geven...
Tot ze zei: "Ja, en die eerste maand duurt nu al zo lang, en ik moet binnen een week mijn regels krijgen, en ik houd dat echt niet meer!" :roll:

Op de vraag "En wanneer komen er kindjes?" heb ik een paar keer het volgende geantwoord: "Wel, degene die nu het hardst zagen, zullen het alleszins als laatste weten als het zover is!"

Mom to be
Berichten: 160
Lid geworden op: 20 mei 2008, 10:49

Bericht door Mom to be » 10 maart 2010, 16:31

Hehe die laatste zin vind ik ge-wel-dig..
ga ik onthouden :twisted:

babyd
Berichten: 167
Lid geworden op: 4 maart 2010, 9:03

Bericht door babyd » 10 maart 2010, 21:56

geweldig jullie tips hier om sommige mensen van repliek te voorzien :o
af en toe is t inderdaad nodig

wat antwoorden jullie dan op:
- jullie tijd komt nog wel!

hu wat welke tijd?!? :)

x

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 11 maart 2010, 12:38

Dan zeg ik meestal van 'onze tijd IS er al! al een tijdje zelfs!'

Hetzelfde als iemand zegt van 'allee, jullie zijn de volgende, zeker?' Dan zeg ik ook van 'neenee, wij moesten eigenlijk de eersten geweest zijn!'

Maar ja, zo'n antwoord kan je niet geven zonder bereid te zijn tot extra uitleg, want na zo'n antwoord gaan de meesten ook een beetje doorvragen hé :roll:

iske
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 maart 2010, 9:25

Bericht door iske » 15 maart 2010, 9:58

Weet je ik krijg ook vaak van die opmerkingen, maar op het moment zelf blokkeer ik vaak gewoon. Naderhand denk ik altijd van ik had die of dat moeten antwoorden, maar de emoties worden dan teveel.
Enkele dagen geleden (nav een collega die zwanger was) zei een andere collega van mij waar een hele klas bij stond:
C: Oh leuk deze juf komt ook vertellen dat ze terug zwanger is (hebben 1 kindje).
ik: Dat is helemaal het geval niet.
C: Hoezo ????
ik: Er zal eerst een mirakel moeten gebeuren om dat geluk nog te krijgen.
Die collega begreep het nog niet. Zegt ineens een leerling in die klas dat het misschien wel kon zijn dat ik geen kinderen meer kon krijgen. Dat was dus raak! Heb toen maar meteen gezegd dat ik mijn spullen moest gaan opruimen. In de auto naar huis kon ik mijn tranen niet meer bedwingen...
Hopelijk hebben ze het nu eens begrepen.

pink
Berichten: 414
Lid geworden op: 17 augustus 2009, 15:28

Bericht door pink » 20 april 2010, 9:59

Mijne chef die van de situatie weet.

Tzijn er hier die thuis zijn omdat ze zwanger zijn en andere zijn thuis omdat ze niet zwanger zijn.

Kon gewoon door de grond zakken. Hebben ze dan echt geen breins?

Wendel
Berichten: 1047
Lid geworden op: 9 maart 2009, 10:45

Bericht door Wendel » 20 april 2010, 20:47

Oh Pink.. Courage meiske, jouw chef is diegene die zich zou moeten schamen!!!

Maar ik heb het hier ook al gemerkt. Ik vertelde gister dat ik een kijkoperatie moet ondergaan en een week zal afwezig zijn.. En in 1 seconde veranderde de 'begripvolle bazin' in een 'moet je daar een ganse week voor hebben????? bazin'.

Knuff,
Wendy

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 20 april 2010, 20:53

Wendel,

Dan had je moeten zeggen "als je wil, ruilen we" --> zij wat in haren buik laten snijden en ploeteren, en jij een weekje baas spelen 8)

Pink, schandalig, zo 'en plein publique' :x Waar is de schandpaal :wink:

pink
Berichten: 414
Lid geworden op: 17 augustus 2009, 15:28

Bericht door pink » 20 april 2010, 21:04

Je hebt gelijk repelsteeltje, ik zou ook direct willen wisselen. Net of het zo plezant is om daarom thuis te zijn.

Trek het je maar niet aan wendel.

boterham
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 november 2009, 13:58

Bericht door boterham » 22 april 2010, 12:43

Ondertussen zijn er bij ons al veel mensen op de hoogte, maar als er nog eens enen DE VRAAG stelt, repliceert mijn ventje met "de machine is kapot!" Helpt ook altijd en geen ene die nadien nog durft stomme opmerkingen geven :)

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 25 april 2010, 13:35

Hier ook nog een goeie

Mijn baas na mijn laatste TP
Hij: wa is da nu me jouw (was een week thuis geweest)
ikke: heb opnieuw pu en tp had
Hij: je hebt me serieus in mijn gat gepakt, je blijft zomaar een week thuis!
ikke: heu?
Hij: en nu?
ikke: wat en nu?
Hij: ja, ben je nu zwanger?
ikke: das veel te vroeg weet dat pas na 10 dagen
Hij: je moet dat toch voelen of het gelukt is!
ikke: Ben jij al eens zwanger geweest?
Hij: euh, nee
ikke: ik ook niet dus ik weet niet wat ik zou moeten voelen na 2 dagen. (Daarna met krop in mijn keel bureau uitgelopen)

sammie
Berichten: 173
Lid geworden op: 19 april 2010, 15:32

Bericht door sammie » 26 april 2010, 9:49

Hoi iedereen,

geweldig topic!

De mooiste heb ik gekregen van een collega:
Ooh maar als je geen kinderen kan krijgen wil dat toch niet zeggen dat je daarom een zinloos leven moet leiden..........Je kan toch ook voor artsen zonder grenzen of zo in n oorlogsgebied gaan werken of zo........

En bedankt. Een maand later zei ze dan heel verwonderd hee je praat zo weinig tegen me de laatste tijd.............

Maar ik moet zeggen dat ik op dat moment ook ABSOLUUT geen antwoord kon verzinnen.
Nu is het de running gag tussen mij en een andere vriendin in de MM....gelukkig kunnen we nog naar n oorlogsgebied als t niet lukt.....


groetjes

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 27 april 2010, 20:37

OH sammie zo grof, het is toch soms echt niet te geloven hé. Hoe verzinnen ze het

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 26 mei 2010, 11:30

Vooraleer ik dit antwoord schrijf wezen jullie gewaarschuwd: 't is een beetje grof maar het werkt wel...

Toen ik voor de zoveelste keer moest aanhoren dat "ik er veel te veel mee bezig ben en dat de stress ervoor zorgt dat het niet lukt" had ik het volgende antwoord klaar: "dan zullen al de vrouwen die ooit zwanger zijn geraakt na een verkrachting dat waarschijnlijk ook wel stiekem leuk gevonden hebben, de gluiperds..."

En toen viel er een lange en geshockeerde stilte...

Foei Glenys... :oops:

loesje
Berichten: 568
Lid geworden op: 3 juni 2009, 9:41

Bericht door loesje » 27 mei 2010, 20:49

inderdaad grof maar wel goed gevonden. Doodse stilte achteraf waarschijnlijk :oops:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten