'Je moet er zo niet mee bezig zijn' - mogelijke antwoorden

Algemeen Discussieforum
sylver29
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 mei 2010, 21:29

Bericht door sylver29 » 30 mei 2010, 10:57

amaai een heel tof onderwerp hier

ja ze kunnen soms grof zijn
heb ook al dikwijls gehoord ge zijt er teveel mee bezig
was het zo beu en heb gezegd nogal moeilijk he niet aan denken als ge alle dagen spuiten moet zetten :-(

of ik was een paar dagen overtijd
zei men ma da is van de stress da u rgels wegblijven :shock:

Kruimel
Berichten: 500
Lid geworden op: 14 mei 2010, 22:53

Bericht door Kruimel » 15 juni 2010, 19:10

Of ik geen zin had om een keer vreemd te gaan, dat scheen soms heel goed uit te pakken.

't Is al een tijd geleden, maar toen stond ik ook wel met mijn mond vol tanden...

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 16 juni 2010, 11:19

ja, die opmerking heb ik ook nog gekregen: Je moet anders eens bij mij langs komen hé, je zal dan wel snel zwanger zijn.

Heb dan geantwoord dat ik toch liever van mijn man kind wou en niet van hem :twisted:

Anneke24
Berichten: 20
Lid geworden op: 4 april 2010, 18:02

Bericht door Anneke24 » 28 juli 2010, 11:31

Ik ben ze over 't laatst een keer voorgeweest. Was op een feestje met een paar koppels met kinderen. Omdat ik sommige koppels nog niet kende, kreeg ik de typische vragen over waar wij staan in het leven. (Ze hadden al gepolst naar hoe lang we samen waren, hoeveel kamers we hebben, etc) Ze waren echt hun lef aan het bij elkaar rapen om te vragen of we nog geen plannen hadden, toen ik - ervan profiterend dat de kinderen ineens een knalruzie kregen - (al glimlachend om ze ook niet te beledigen) zei:
'En te denken dat er mensen zijn die daarvoor zoveel moeite moeten doen'...
Toen hadden ze wel meteen door dat ze niet verder moesten vragen. Probleem opgelost.

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 28 juli 2010, 12:31

Wendel schreef:Oh Pink.. Courage meiske, jouw chef is diegene die zich zou moeten schamen!!!

Maar ik heb het hier ook al gemerkt. Ik vertelde gister dat ik een kijkoperatie moet ondergaan en een week zal afwezig zijn.. En in 1 seconde veranderde de 'begripvolle bazin' in een 'moet je daar een ganse week voor hebben????? bazin'.

Knuff,
Wendy
ik vind dat het woord 'kijkoperatie' bij sommige mensen zo precies is alsof je naar de tandarts gaat en dat die eens 'kijkt' naar je tanden, t blijft nog altijd een operatie hé zeg !

domi
Berichten: 89
Lid geworden op: 10 juni 2010, 13:49

Bericht door domi » 31 juli 2010, 17:25

als ik de vraag krijg geef ik het volgende antwoord:
'als ik begin te denken aan kinderen dan ga ik eens op bezoek bij mijn broer. Die heeft een zeer levende 2ling van 5jaar. En als ik dat naar huis rij kan ik er wel weer tegen. Blij dat ik een 'stil en rustig' huisje kom.'

Ze moesten eens weten hoe erg ik dat vind om in dat stil en rustig huisje thuis te komen als ik die 2 lieverds van mijn broer heb gezien.... :roll:

maar
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 augustus 2010, 17:14

mensen van alle slag, kalvers ja!

Bericht door maar » 2 augustus 2010, 21:01

Ik heb in al die jaaaaren mallemolen al zoveel stomme opmerkingen gekregen. De ergste periode was toen ik moest stoppen met mijn behandelingen en medicatie moest nemen voor iets anders, waar ik nu net heel erg van opzwol. Ik zag er door die medicatie echt 5 maanden ver uit. Dus, als dan de "proficiats" bij bosjes vielen was dat toch ook geen lachertje om dan te zeggen "hewel ja, ehm, eigenlijk ben ik niet zwanger hoor"- ja, heb toen veel rooie wangen gezien. Er was zelfs een kalf die zei: "allez, wees niet verlegen, ge moogt het toch wel zeggen nu, ge ziet het al zo goed" :shock:

annepan
Berichten: 56
Lid geworden op: 9 augustus 2010, 21:40

Bericht door annepan » 9 augustus 2010, 22:51

Het is ongeloofelijk. Sommige mensen hebben echt geen manieren! In het middelbaar hebben we dat 1x aan een lerares gevraagd bij wie het niet zo was, en daarna heb ik dat nooit meer gedaan. We waren maar een jaar of 14 maar dat is me altijd bijgebleven.
Tegenwoordig krijg ik dagelijks die vragen. Ik ben het beu om flauwe excuses te zoeken (want ben ontussen 30 en al 6j samen met mijn vriend) dus zeg ik meestal dat het niet makkelijk gaat en we in behandeling zijn. Als je die mensen een maand later terugziet polsen ze direct of je al zw bent- echt hatelijk Sommigen veronderstellen gewoon dat het plots toch direct zal gaan. Dit terwijl het mijn bedoeling is van hen even te doen zwijgen over dat ond. Ze zullen wel op tijd en stond weten wanneer het zover is en moeten niet denken als ze een vetrolletje zien of een slobbertrui dat het 'zover' is...

maar
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 augustus 2010, 17:14

Bericht door maar » 10 augustus 2010, 10:23

Dag annepan,
ik begrijp je volkomen. Ik heb ook nog als antwoord gegeven: "nee, ik ben niet zwanger, maar als het zover is ben je de eerste die ik het zal vertellen". Ik denk dat dat zo'n mensen toch ook even doet inzien dat ze zich niet moeten moeien met zoiets persoonlijks. Ik begrijp wel dat ze hun interesse in jou willen tonen, maar ik vind dat het nog steeds aan de zwangere vrouw is om te beslissen wanneer ze de mensen vertelt dat ze zwanger is. Bij ons is het de gewoonte te wachten tot de zwangerschap 3 maanden ver is, want het lijkt mij niet fijn om bij een eventuele miskraam iedereen hierover te moeten inlichten. Ik vind dan ook dat men hier respect voor moet hebben en niet om de haverklap moet polsen naar de stand van zaken.
Ik heb zelfs eens gehad dat iemand vroeg: "en hoeveel dagen nog?" Terwijl ik niet zwanger was en slechts een klein buikje heb, zeker niet dik dus. Hij baseerde zijn vraag op zijn berekening, zei hij; iemand had hem maanden geleden gezegd dat ik zwanger was (al was dat dus niet zo). Kun je zoiets geloven? En dit was niet eens zo'n achterlijk iemand, hoor! In diezelfde periode zei iemand: "is je zwangerschap mislukt misschien?"- gewoon omdat hij dezelfde roddel gehoord had en er maar geen baby kwam. ONGELOFELIJK toch? :roll:

rainbow
Berichten: 731
Lid geworden op: 17 februari 2010, 14:31

Bericht door rainbow » 10 augustus 2010, 20:50

grr.. ergerlijk!
maar: wat een supervervelende situatie :x

ja annepan, ook hier herkenbaar.. (ik ben 31 en 7,5j samen met mijn ventje)
Heb ook zo'n vriendin, vast goed bedoeld, maar soms vraagt ze zelfs in gezelschap op café 'en hoe is het nu?!' Ba ja ik wil zeker aan iedereen op café vertellen met de hoeveelste poging ik bezig ben.. :roll:

Shadow
Berichten: 449
Lid geworden op: 5 augustus 2010, 16:15

Bericht door Shadow » 11 augustus 2010, 13:16

Toen ik een jaar geleden na een jaar proberen nog steeds niet zwanger was, zei een gebuur van me (die een zeer mooie meisjes-tweeling heeft): als het niet lukt, mag je altijd eens bij mij passeren hé! Op het moment zelf konden we er nog mee lachen omdat het in een zotte bui gezegd was, maar toen hij het een paar maanden nadien nog eens zei kwam het al veel erger over. Nu, een paar maanden geleden, kwam ik te weten dat hij zijn tweeling te danken heeft aan ivf... Ik stond volledig paf.

De meeste mensen hebben wel goede bedoelingen met hun raad en advies, maar het kwetst inderdaad soms zo hard dat ze beter hun mond zouden houden. Ik heb hier in deze topic zo veel herkenbaars gelezen. Zoals bijvoorbeeld dat wanneer mensen zeggen dat je er zoveel ni mag mee bezig zijn, je er op de duur echt begint over na te denken dat het je eigen fout is. Zo'n hatelijke gedachte... Met jullie tips kunnen we alweer een paar beauty's van antwoorden geven!

indirah
Berichten: 488
Lid geworden op: 5 september 2010, 22:05

Bericht door indirah » 17 oktober 2010, 2:04

wat goed om op dit forum te zijn want dit zijn zulke herkenbare verhalen!!!
Ik heb al zo vaak met mijn mond vol tanden gestaan. En dat is op zich niet erg, maar het doet zo´n pijn. Alsof het een keuze is om kinderen te krijgen?! Alsof het een keuze is om geen kinderen te krijgen?!
Ik zeg tegenwoordig waar het op staat

´en wanneer komt er hier een wiegje te staan, of weten jullie niet hoe ´t moet, haha´
´het wiegje is zeer welkom maar de kans is zeer klein dat wij kinderen kunnen krijgen´

En dan is het stil.
Mensen die echt interesse in ons hebben steunen me en de rest kan in de .... zakken! Misschien dat ze dan in de gaten hebben dat het een delicaat onderwerp is en bij een volgende vrouw wat minder lomp voor het blok zetten!

Huismeester
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 oktober 2010, 16:22

Bericht door Huismeester » 3 november 2010, 22:37

Leuk onderwerp, maar ook weer niet.

Als ik vragen krijg of het niet is tijd wordt om aan kinderen te beginnen, dan geef ik altijd als antwoord, dat ik liever honden heb (heb er 4). Deze zijn veel makkelijke rop te voeden, kosten veel minder geld, en als je weg gaat, hoef je niet je hele hebben en houwen mee te nemen, alleen maar een riem, dus geen gezeul met kinderwagens, extra kleding, drinken voor de kleine, geen gejank 's nachts, gewoon lekker doorslapen etc.

1tje ging er op in, dat kinderen hebben geweldig is, en dat het mooi is om iets van jezelf te zien op te groeien, als ze gaan lopen, dat dat zo geeweldig is, lekker met de kinderen naar zwemles, hardstikke leuk joh, kinderen.
Mijn antwoord daarop wa dat mijn hond niet hoefde te leren zwemmen, dat kon hij al, scheelt een hoop heen en weer gerace naar het zwembad, mijn hond kan al lopen, zit neit eten te stoppen in alle gaten die er maar te vinden zijn in huis, en dat die hond toch echt van mij is omdat mijn naam op de stamboom staat.

Dat mijn hond met 1 jaar is opgevoed, niet met allerlei tuig thuiskomt, nooit zorgen over of hij wel of niet gaat roken/drugs/alcohol etc.

Dat je dus beter een hond kan hebben dan een kind.
Ien zo bleef ik doordraven over alle positieve dingen van honden en egatieve dingen van kinderen, dat ik hem geloof ik in een dipje heb gepraat.

Er zijn nu ook genoeg mensen die denken dat er nooit kinderen zullen komen, omdat ik altijd de honden d ehemel in prijs..... scheelt een hoop vragen. hihi.

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 3 november 2010, 23:33

Vandaag ook weer een mooi staaltje meegemaakt. Een kennis van een vriendin die we al smalend 'kind & gezin' noemen. Je kent het wel: het type dat enkel maar over d'r kinderen ratelt, een wereld buiten haar huis bestaat niet.

Zij: 'Vrouwen die geen kinderen hebben, dat zijn dikke egoïsten!'

ik: 'Heu, elk doet daar toch van wat ie wil en daarbij... misschien zijn er ook bij die daar niet aan kunnen doen?'

zij: 'Och zeg, dat ze dan een IVF'ke doen'

Man man man, ik kon het wicht wel martelen met mijn paraplu!

Huismeester
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 oktober 2010, 16:22

Bericht door Huismeester » 4 november 2010, 9:00

Ja, gewoon even een IVFke tussendoor :shock: Alsof het allemaal zo simpel is....

Een vriendin van mij wil geen kinderen. Petinent niet. Prima, is haar keuze.
Een collega van haar vond het maar belachelijk en egoistisch dat ze geen kinderen nam, want kinderen zijn een verrijking van je leven.
Zij reageerde daarop dat ze vrienden genoeg heeft, dat ze al een fijn leven heeft en dat ze zichzelf geen moeder vind. ze heeft totaal die gevoelens niet.
waarop die collega zei:
"Ja, maar als je straks oud bent en in een bejaardenhuis zit, komt er nooit bezoek, want je hebt geen kinderen."
Wie is er dan egoistisch? die collega toch, kinderen nemen omdat je later misschien wel alleen zit.

En hoeveel kinderen komen niet bij hun ouders in het bejaardenhuis?
Ja, die collega heeft de wind van voren gekregen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten