Samenwerking lokaal ziekenhuis met fertiliteitscentrum

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Plusmama
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 februari 2010, 14:33

Samenwerking lokaal ziekenhuis met fertiliteitscentrum

Bericht door Plusmama » 1 april 2010, 13:43

Hallo dames,
Iemand ervaring met hoe dat werkt als je bloedafname en echo's in lokaal ziekenhuis doet en voor PU en TP naar fertiliteitscentrum gaat?

Ik weet dat resultaten worden doorgestuurd en dat je dan gebeld wordt voor instructies door ferti-centrum zelf, maar mijn vraag gaat eerder over de routine onderzoeken. Kan dat via spoedafdeling? Of moet dat op de gewone ziekenhuisuren. Voor mij is dit een probleem aangezien ik 's morgens ten laatste 7 u moet vertrekken thuis.
Voor de echo's deed ik dat vroeger in Jette en vooral 's avonds, kan dit in lokale ziekenhuizen ook? Wat is jullie ervaring?

Mona Lisa
Berichten: 514
Lid geworden op: 13 augustus 2009, 13:21

Bericht door Mona Lisa » 1 april 2010, 17:03

hallo,

Ik denk dat je daarvoor best even informeert bij jouw dokter in het lokale ziekenhuis.

Ik ben in behandeling bij een A-centra (doet enkel opvolging -- is echter wel aan het evolueren, want sinds 2 maand doen zij ook een pick up). voor mijn pick up en TP ben ik dan naar een B-centrum gegaan dat verbonden is het aan A-centrum.

Voor de opvolging in het A-centrum, zijn de consultaties enkel binnen de ziekenhuisuren. ik kom dan ook geregeld te laat op mijn werk. Maar mijn baas is op de hoogte en ik vraag elke keer een doktersbrief als bewijs. Ik breng dat niet binnen, maar als mijn baas aan mijn afwezigheden twijfelt, weet hij op mijn bureau wel waar zoeken naar het doktersbriefje.

inneke
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 januari 2010, 12:36

Bericht door inneke » 1 april 2010, 17:48

Hey plusmama,


je moet je geen zorgen maken hoor. Ik zit in dezelfde situatie.
Ik heb een gynaecologe in het ziekenhuis te Zottegem.
Aangezien ze daar geen IVF doen ga ik bij haar voor de echo's en om de medicijnen te krijgen maar voor de pick up en terugplaatsing ga ik naar Sint-Lucas Gent .
Nu is gebleken dat ik zwanger ben en mag ik terug voor controles bij mijn gynaecologe.
Misschien eens best vragen aan je gynaecologe met welk ziekenhuis ze normaal samenwerken.
Bij mij is dat echt prima verlopen.

Groetjes,

inneke

Plusmama
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 februari 2010, 14:33

Bericht door Plusmama » 7 april 2010, 14:04

Hoi,
Denk dat het voor mij wel een probleem wordt als ik binnen de ziekenhuisuren op echo moet, kan ik evengoed toch naar Jette gaan, daar kan een echo ook 's avonds en bloedafnames al van 7 u 's morgens..

Wel een dilemma natuurlijk, want Jette ligt sinds mijn verhuis aan de verkeerde kant van Brussel voor mij :(

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten