Pco en menopur

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
vanille32
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2011, 18:39

Pco en menopur

Bericht door vanille32 » 23 januari 2011, 18:54

Pco en menopur....,


Ik ben vandaag gestart met 1 ampulle menopur..., en vroeg me af of er nog bondgenoten waren...
MVG

Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

Bericht door Babs01 » 24 januari 2011, 22:22

Hej Vanille,

ik ben daar ook mee bezig, al wel een tijdje. Net de 4e behandeling achter de rug. Daarvoor 6 keer clomid, in toenemende dosis en met afnemende effectiviteit. De eerste keer menopur was ik zwanger, maar ons kindje ging dood na 12 weken. Mijn verhaal kan je lezen op mijn blog http://lilliepawillie.blogspot.com

Ik weet niet goed of je bepaalde vragen hebt of zo. Dat kan je alleszins altijd hier doen. Er is ook wel een heel onderdeel over PCO op het forum, daar zijn er veel lopende onderwerpen. Misschien kan je daar deze post ook zetten. Zou wel fijn zijn om daar een nieuw onderwerp te starten en wat te tetteren met de anderen, hier zullen er misschien minder reacties zijn... Ik zal alleszins m'n best doen om te antwoorden :-)

Ben je al lang aan het proberen? En heb je ook eerst clomid moeten nemen?
Ik ben benieuwd naar je verhaal, dus als je zin hebt: vertel maar!
Ik wens je alleszins heel erg veel succes, en hoop dat er snel een wondertje op jullie weg zal komen!

Liefs
Barbara
xxx

vanille32
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2011, 18:39

Re babs

Bericht door vanille32 » 24 januari 2011, 22:55

Hey babs,

Wat leuk dat ik een bondgenoot heb en een antwoord, we hadden al snel door dat het niet gewoon ging lukken dus ben ik naar mijn gewone gynecoloog gestapt die stelde voor om met clomid te starten wat ik ook deed, mens wat was ik agressief en bitsig ..., dan gingen we na de derde poging opgeven ...Tot het nieuwe jaar kwam met nieuwe voornemens ben ik naar dokter van de kerckhove geweest een fertiliteitsarts en dan zijn we te weten gekomen dat ik nog altijd geen ei had en helemaal niet reageerde op clomid ..., dus na een controle van mijn cyclus zei mijn nieuwe dokter dat ik beter met menopur spuiten zou beginnen, ik zit morgen op spuit 3 en volgende week maandag ga ik weten of ik aan het broeden ben ....( vol ongeduld)...
Amaai je 4 de behandeling hoe ver ben jij al ......, in je cyclus ????
En heb jij last van menopur of bijwerkingen ???
Zo erg dat je je kindje verloren bent ..., zo knap dat je nog zoveel moed hebt om door te gaan ..., mocht het een steun zijn ik ga proberen je te steunen in deze moeilijke tijd
Ik hoop je ook vlug terug te horen
Veel groetjes
Benedicte in het echt

Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

Bericht door Babs01 » 24 januari 2011, 23:12

Hoi Benedicte,

goed dat je daardoor niet teveel tijd verloren hebt. Wij waren er gelukkig ook snel bij. Clomid deed het eerst niet, en werd steeds slechter, ook voor het slijmvlies. Ik was ook eerst bij een gewone gyn. Ik vind 'm een goeie gyn, maar op vlak van fertiliteit is dat gewoon echt geen goede opvolging. Zo hebben ze ontdekt dat mijn hersenen niet zelf de eisprong in gang zetten, waarvoor ik pregnyl nodig had. Dat had de gyn natuurlijk niet gezien, waardoor ik misschien 3 pogingen gemist heb doordat ik geen eisprong gehad heb! fertiliteitsgyn is dus zeker beter denk ik.

Ik heb net de 4e cyclus achter de rug met negatief resultaat helaas. Voorlopig is het eventjes niets. Mijn lichaam reageert niet goed op veel cycli achter elkaar. Vooral mijn slijmvlies is een probleem, de laatste keren was het niet optimaal tot zelfs gewoon niet goed. Vrijdag gaan we naar de ferti-arts en ik wil echt een oplossing daarvoor, want anders blijf ik maar sukkelen op deze manier! Ten vroegste eind februari of begin maart beginnen we weer, maar dat gaan we niet vastleggen, ik ga zien hoe ik me dan ga voelen...
Ik heb wel redelijk hoge dosissen menopur nodig. Met 1 ampulle gebeurt er bij mij niets. Dus is het 1,5 en 1 keer (toen ik zwanger werd) ook 2 ampulles.

Bijwerkingen... dat vind ik altijd een moeilijke. Ik ben heel labiel, heb last van stemmingswisselingen. Maar ligt dat aan de medicatie of ligt het gewoon aan de moeilijkheden, dat het al zo lang duurt en zo moeilijk gaat, enz. We zijn nu bijna 2 jaar bezig, al 1,5 jaar behandelingen. Ik weet natuurlijk da dat goed meevalt tegenover vele anderen hier, maar het weegt echt heel erg zwaar door, zeker nu ondertussen iedereen me 'voorbijgestoken' is en ik dus nergens meer kan komen zonder zwangeren of baby's...

Bedankt voor je lieve woorden, ik zal op mijn beurt ook proberen je te steunen!

Veel succes!

Liefs
Babs
xxx

Styx
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juli 2009, 23:06

Bericht door Styx » 25 januari 2011, 17:26

Hey Babs, hey Vanille,

ik heb ook menopur gespoten na een Clomidkuur die niet hielp. Bij Menopur heb ik net zoals bij Babs gemerkt dat 't er cyclus na cyclus op achteruit ging. Bij 2,5 ampulle en erg lang spuiten (soms cycli van 2 maanden ondanks de hormonen -wel beter dan mijn 'natuurlijke' cyclus van meer dan een jaar... jaja, PCO hé) zijn ze dan toch tot de conclusie gekomen dat er wat beters moest zijn. Ik ben dan overgestapt op de combinatie Clomid en Menopur en dat leek vooruit te gaan.
Na 3 ovulatie-inducties en 5 IUI's dan overgestapt naar IVF. De hormonen die ik daarvoor gebruikte (Puregon, denk ik), sloegen echter niet aan. Te weinig stimulatie, maar 2 eicellen dus rescue IUI maar... met positief resultaat tot eenieders verbazing. Na 43 maanden vruchteloos proberen (helft ervan in behandeling, lijkt het erop dat we dit jaar onze droom in handen mogen nemen. Ik hoop dat dat asap ook jullie te beurt valt.

Veel succes meiden! Ik denk aan jullie!
Styx

vanille32
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2011, 18:39

Bericht door vanille32 » 25 januari 2011, 20:40

Hallo Babs (01) en Sty,

Amaai nu ben ik zelfs een beetje bang geworden omdat mijn verhaal eigenlijk zo gelijkt op jullie verhaal...
Toen ik gestopt ben met de nuvaring leek alles normaal tot na een aantal maanden we doorhaden dat er geen eisprong was (dat wisten we aan de hand van die ovulatietesten), dan naar de gynecoloog geweest en die is begonnen met clomid de eerste cyclus reageerde ik precies goed en had ik zelfs hele goeie waarden de cijfers waren goed zei de dokter..., maar het rare was de maand daarna helemaal geen en de volgende maand met een dubbel dosis ook weer niet ..., volgens de ene dokter was ik de beste patient voor clomid..., maar na een tweede opinie bleek ik helemaal niet goed te reageren op die clomid en daardoor ben ik nu met menopur begonnen ...,
Maar ik mag maar maandag voor de eerste controle ik hoop dat er toch een beetje reactie is als ik jullie hier nu hoor..., het lijkt me een straf spul want ik moet zeggen ik heb echt al redelijk wat vapeurs gehad...,

vanille32
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2011, 18:39

Bericht door vanille32 » 25 januari 2011, 20:47

best niet teveel piekeren en afwachten tot maandag (nog zo lang)....
Babs geloof me toen ik je verhaal op je blog las zat ik met tranen in mijn ogen, amaai zo'n straf verhaal en echt geloof me in al die tijd wil ik je laten weten dat zowel ik of mijn vent opgemerkt hebben dat je echt dezelfde vrouw niet meer bent door al die hormonen dus babs je bent zeker niet labiel en niet twijfelen aan jezelf ... het is echt door die medicatie ...
Ik hoop echt dat je nog de kracht vind om verder te gaan en echt we gaan elkaar steunen...
Sty proficiat met je zwangerschap, hoe ver ben je en wanneer mag je je baby in je armen sluiten???
Amaai dat je het zo lang uitgehouden hebt na al die tegenslagen maand op maand
...
veel succes allemaal
groetjes

Benedicte alis vanille

TineVR
Berichten: 249
Lid geworden op: 1 oktober 2009, 13:48

Bericht door TineVR » 26 januari 2011, 8:56

Dames,

ik wil jullie een hart onder de riem steken en vertellen dat jullie hier zeker niet alleen mee staan. PCO komt spijtig genoeg veel voor. Zo ook bij mij. Bij mij is een combinatie van Clomid en Menopur nodig gebleken voor stimulatie. Na 7 rondes, waarvan 1 met een vroeg mk op 6 weken, ben ik ondertussen goed zwanger. Het kan dus echt wel lukken! De moed niet opgeven! De situatie kan er erg slecht uitzien, maar naast die eisprong die bij ons PCO-dames moeilijk uit te lokken is, heb je ook een dosis geluk nodig. Geluk dat je eitje een sterke zwemmer tegenkomt, begint te klieven en delen en zich uiteindelijk innestelt, en daar dan nog eens 9 maanden blijft zitten. Een hele opdracht! Maar het is het zeker waard, eens je die positieve HCG waardes hoort.

Bijwerkingen had ik vooral van de Clomid: zeer ernstige hoofdpijn, opvliegendheid, nachtelijk zweten, slapeloosheid,.... Ik heb er erg van af gezien. Menopur was bij mij beter.

Heeeeel veel succes!

leeuwtje
Berichten: 91
Lid geworden op: 6 april 2008, 9:32

Bericht door leeuwtje » 27 januari 2011, 12:09

Hoi Vanille,

Ik heb ook PCO (en in lichte mate endometriose).
Ook ik heb na 3 cycli de Clomid moeten stoppen, want ik reageerde er niet op. Mijn gynaecoloog heeft me dan naar het fertiliteitscentrum doorgestuurd.
In 2008 ben ik begonnen, ook telkens met 1 ampulle per dag.
Oktober en november 2008 werden niets. In januari 2009 werd ik zwanger van ons eerste kindje ! Zij is intussen 15 maanden en heel gezond en vrolijk.
Wij zijn in 2010 gestart voor ons tweede kindje, in oktober. Ook weer met 1 ampulle per dag. Dit keer ging het allemaal veel trager. Ik reageerde traag op de menopur, moest vaak op follikelmeting en bloedafname. Maar zie, niet wanhopen, want in december is gebleken dat ik zwanger ben.
Ik hoop voor jou en jouw partner dat het ook zo mag gaan (en voor alle andere ook). Maar ik zou zeggen: probeer je niet té veel zorgen te maken (geloof me, ik weet wat ik zeg, en ik weet héél goed dat dit niet simpel is want ik heb er ook door gemoeten). Maar soms heb je maar dat kleine zetje nodig en dat krijg je nu. Hou de moed erin!

Styx
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 juli 2009, 23:06

Bericht door Styx » 27 januari 2011, 14:31

Hoi dames,

fijn te horen dat er onder de PCO'ers zoveel goed nieuws te rapen valt (voor Vanille: ik ben momenteel 21 weken ver). Ik hoop dat dat een stimulans mag wezen voor diegenen die nog volop in het circuit zitten. Ik weet 't... 't is een dubbel gevoel, enerzijds van 'yes 't is mogelijk' en anderzijds van 'dju toch, waarom ik niet'. Maar toch, hou de moed erin en de moraal hoog (eens flink roepen of huilen kan wonderen doen)ook al wordt de dosis opgedreven en worden de cycli erg lang.

Wat mij nu wel opvalt is dat mensen met serieus verstoorde cycli door PCO vaak geen baat hebben bij Clomid alleen. Of zie ik dat verkeerd?
Enfin, de bijwerkingen van Menopur waren voor mij nagenoeg onbestaande in tegenstelling tot die van Clomid (vapeurs, hoofdpijn, lichtflitsen, duizelig en opvliegendheid). Maar als 't allemaal mag baten dan onderga je gewoon... in 't begin iets moeilijker maar na verloop van tijd met enige gelatenheid.

Groetjes van Styx

Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

Bericht door Babs01 » 14 februari 2011, 22:39

Hej allemaal,

Vanille, hoe gaat het met jou? Ondertussen heb je hopelijk toch al een eisprong gehad? Ik hoop echt dat het vlot verlopen is allemaal...

Styx, ik denk idd ook dat clomid het lang niet altijd doet, dat hoor je alleszins toch heel vaak. Maar anderzijds denk ik dat er ook heel wat koppels zijn die daar wel makkelijk mee zwanger worden en die daardoor ook relatief snel verder geholpen zijn en dan ook niet op forums als deze komem meeschrijven. Ik weet het niet...

Styx, Tine, Leeuwtje, ... : goed dat het bij jullie toch gelukt is allemaal. Het is jullie heel erg gegund natuurlijk Maar het is idd dubbel: langs de ene kant is het hoopgevend, maar langs de andere kant blijf je telkens weer achter als diegene bij wie het maar niet wilt lukken. Dat gevoel van telkens weer achter te blijven doet toch ook echt wel pijn...

vanille32
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2011, 18:39

Bericht door vanille32 » 22 februari 2011, 21:46

hallo babs,


Wat lief dat je het nog wist..., wij hebben ondertussen niet stil gezeten en verhuisd vandaar dat ik ook een tijdje geen internet meer had .
Maar we hebben niet bij de pakken blijven zitten na heel lang spuiten 3 weken hadden we op 14 februari toch een ei zitten van 18,5 mm dus wat op zich wel goed is , dan ook maandag de 14 de pregnylspuit gezet en nu is het wachten , wachten ...
Ik moet wel zeggen dat het serieus gerustellender was dat we overgestapt zijn naar een andere dokter, Dokter Vandekerckhove volgde alles veel beter op en deed niet alsof het allemaal vanzelf gaat gaan ...
Nu is het gewoon wachten , wat opzich wel redelijk lastig is aangezien ik weinig geduld heb maar daar gaat iedereen hier wel van kunnen meespreken zeker...
Na hoeveel dagen pregnyl testen jullie????
En babs zijn er al plannen voor jou...???
anders geef ik je eens mijn emailadres Benedicte_1978@hotmail.com
veel succes allemaal en veel groetjes

vanille32
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 januari 2011, 18:39

Bericht door vanille32 » 24 februari 2011, 19:34

Hallo babs,

Ik wou je laten weten dat het wachten voor niks is geweest , de poging is mislukt
dus ga weer moeten opnieuw beginnen en hoe gaat het met jou..???
groetjes

fleur19

Bericht door fleur19 » 24 februari 2011, 19:39

Wat jammer dat je weer een teleurstelling moet verwerken.
Ik wens je veel sterkte toe in deze moeilijke en frusterende tijden.Maar blijven doorgaan hé, ooit krijgen we hier allemaal grijs haar van de streken die onze kleintjes hebben uitgehaald.

Dikke knuffel,

Fleur

Babs01
Berichten: 99
Lid geworden op: 26 juli 2010, 16:31

Bericht door Babs01 » 24 februari 2011, 21:30

Hej Vanille,

dat is echt superjammer!! Die teleurstelling is toch altijd echt zoooo groot he... Hoe gaat het met je nu? Ga je direct door of wacht je eventjes? Ik duim echt heel erg dat het allemaal niet te lang meer duurt. 3 weken spuiten is ook echt niet fijn he. Ik had dat ook de eerste twee keer menopur. De 2 pogingen daarna mocht ik met 1,5 ampulle starten en dan ging het op een week minder! Misschien kan je dat ook eens bespreken met je gyn.
Alleszins een hele dikke knuffel!

Hier niet veel nieuws helaas, al gaat dat waarschijnlijk morgen veranderen. Een maand geleden moesten we naar de ferti-gyn, en daarna zijn er nog een reeks onderzoeken gebeurd, bloednames en hysteroscopie en zo. Morgen gaan we alles bespreken en gaan we bekijken hoe het verder moet. Ofwel nog hetzelfde ofwel overstap naar IVF. Ik ben blij dat het morgen wordt want zit al dagen/weken af te tellen in onzekerheid en dat vind ik echt slopend. Ik krijg het ook echt steeds zwaarder, het duurt te lang en wordt te moeilijk. Iedereen rondom me is zwanger en ik kan het echt niet goed meer verdragen. Ik kan ook niet wachten om terug te mogen starten, want ik heb echt die hoop nodig. Maar hopelijk morgen wat antwoorden dus...

Ik duim heel erg voor je, en hoop dat Fleur gelijk heeft :-)

Dikke knuffel

babs
xxx

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten