Omkering vasectomie na 15 jaar?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Leander
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 februari 2011, 10:51

Omkering vasectomie na 15 jaar?

Bericht door Leander » 23 februari 2011, 10:59

Hallo

Heeft iemand hiermee ervaring? Mijn nieuwe partner heeft meer dan 15 jaar geleden een vasectomie laten uitvoeren; ik las op het internet dat er kansen zijn om dit om te keren.(tussen haakjes hij WIL ook!).
Hij is 52, ik ben straks 41 (en kinderloos) - wat zijn onze kansen om nog een kindje te krijgen?

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 23 februari 2011, 19:59

Beste Leander,

mijn vriend was 8 jaar gesteriliseerd en heeft dit in augustus 2008 laten ongedaan maken. Hij was er toen 45 en ik 26. Ikzelf heb PCO en daardoor beslisten ze om ij ons ICSI te doen. In maart 2009 was ik zwanger(van de eerste ICSI) en ik ben bevallen op 1 januari 2010. Ondertussen ben ik opnieuw 15 weken zwanger...

Het klinkt allemaal heel positief, maar bij jullie is het toch iets langer geleden (15jaar) en ook je eigen leeftijd ligt al iets hoger. Vraag aan de artsen wat jullie kansen zijn, want er komt ook emotioneel best veel bij kijken.

Hopelijk ben j hier iets mee...

pelkie
Berichten: 1927
Lid geworden op: 15 oktober 2007, 9:49

Bericht door pelkie » 24 februari 2011, 8:06

Bij ons was het 18 jaar geleden. Er is ergens een kasnberekening: je zou zoveel percent kans op herstel hebben per jaar dat't gebeurd is. Bij ons kwam dat neer op minder dan 20%. We hebben dan ook direct voor ICSI gekozen: dan halen ze zaad rechtstreeks uit de bijbal.
't Is wel zwaarder voor de vrouw, maar in jouw geval heb je geen tijd te verliezen, aangezien ze IVF maar terugbetalen tot 42 jaar... Ik ben nu zwanger van nummer 2 (in totaal 4 ICSI pogingen)

Leander
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 februari 2011, 10:51

vasectomie na 15 jaar

Bericht door Leander » 25 februari 2011, 9:08

Dankjewel Jufke en Pelkie, voor jullie eerlijke antwoorden; ik was al bang dat het er hard aan zou toegaan, maar ik moet de strijd strijden, anders blijft mijn leven ondraaglijk.

Ik besef ook dat de tijd dringt, maar mijn eerste afspraak in het fertiliteitscentrum aan de KUL kan pas in mei - en dat is maar een verkennend gesprek; hoe lang duurt het dan nog om alle nodige behandelingen uit te voeren?

janyen1005
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 februari 2012, 18:41

Bericht door janyen1005 » 15 februari 2012, 18:53

Hallo allemaal,

Sorry maar mijn Nederlands is niet goed. Dus spreek ik in Engels.

My man is vasectomy for 12 years aged 45 and me 30. We wanted to have a child but the insurance (uitkering) will not pay for it. Can anyone tell me what to do or what did you do to make everything possible in having a baby?

Ik hoop van jullie te horen.

Yen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten