reactie hond op hormonen?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
zazoe
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 juli 2010, 13:38

reactie hond op hormonen?

Bericht door zazoe » 10 maart 2011, 17:57

Hey allemaal,

misschien een ietwat vreemde vraag...
We hebben een hond in huis, een schat van een beest! 4j oude berner sennen. We hebben hem nog niet zo lang, van september. Hij is geadopteerd (niet uit asiel)

Ik ben al een jaar in behandeling en moet veel hormonen nemen. De hond heeft daar tot nog toe niet op gereageerd. TOT ik zwanger was in december... Toen begon hij meer achter mij aan te lopen... en de week voor en na mijn miskraam begon hij 's nachts in huis te doen. Iets wat hij nog nooit heeft gedaan... Daarna ging het weer vanzelf over.

Nu ben ik mijn eerste ivf poging bezig. En hup, meneertje begint weer in huis te doen...
Ik vind het zo vreemd... Op de hondenschool zeiden ze mij dat een hond hormonen kan ruiken en hierdoor van slag kan geraken. want een zwangere vrouw staat het allerhoogste in de roedel.

Nu vroeg ik mij af of jullie ook ander gedrag merkten aan jullie hond? reageerde hij op de hormoonhuishouding? iemand tips wat we eraan kunnen doen?

*zazoe*

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 10 maart 2011, 19:01

Dag Zazoe,

Ik heb geen hond, maar wel 3 katten, maar zij reageerden ook zo hoor! De paar keer dat ik zwanger was (helaas telkens miskraam), wou de ene altijd naast mij komen liggen en de andere deed haar behoefte constant in huis.
We dachten eerst dat het maar toeval was, maar 't is een 4-tal keer gebeurd dus wij zijn eigenlijk vrij zeker dat dieren van slag kunnen zijn als het baasje zwanger is...

Groetjes,

Lie

zazoe
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 juli 2010, 13:38

Bericht door zazoe » 10 maart 2011, 20:36

Hey,

bedankt voor je reactie!
Jammer dat het telkens om een miskraam ging...
Ik hoop dat mijn hond nu gelijk heeft en dat ik zwanger blijk te zijn... al denk ik dat hij ook gewoon van slag kan zijn door de hoeveelheid medicatie... en dat hij dat ruikt...
mijn vissen reageren gelukkig wel nog normaal :-)

Is het vanzelf overgegaan met je katten?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 11 maart 2011, 9:50

hey dames- dierenliefhebbers

Ik geloof heel sterk dat dieren het idd kunnen ruiken / voelen.
En elk dier kan dan ook verschillend reageren.
onze hond reageerde vooral meer beschermend toen ik zwanger was, en ja, achtervolgde mij bijvoorbeeld meer.
nu ik opnieuw zwanger ben heeft hij in het begin vaak gereageerd door van huis weg te lopen
iets wat hij nooit eerder deed. Heel raar
we hebben nooit geweten waarom hij het deed, en het is ook weer overgegaan. maar wie weet was het ook wel e reactie op de uitbreiding van ons gezinnetje.

Tips om ermee om te gaan heb ik dus jammer genoeg niet, maar 'k wou gewoon even kwijt dat ik geloof dat dieren dit aanvoelen en zo...

Vi
Berichten: 708
Lid geworden op: 5 november 2010, 11:51

Bericht door Vi » 12 maart 2011, 12:34

Hey,

tof dat ik dit onderwerpje hier zie staan. Ook wij hebben een hond en haden al gelijkaardig gedrag opgemerkt.
Ik ben zwanger na een 2e ICSI-behandeling en al sedert enkele dagen na de tp merkte ik op dat onze hond niet van mijn zijde wou wijken. Overal kwam hij achter me aan en hij wou constant bij me liggen. Mijn man en ik vroegen ons toen ook al af of hij misschien iets wist wat wij niet wisten. En wat me ook opgevallen is, is dat hij telkens als ik even ben weggeweest, ook al is het maar een half uurtje, hij op me komt afgestormd alsof hij mij in tijden niet meer gezien heeft.
Dus het zou inderdaad wel eens kunnen dat onze huisdieren dit aanvoelen.
Zazoe, ik hoop voor jou dat dit inderdaad een goed teken is alhoewel het vervelend moet zijn dat je hond zijn behoeftes binnen doet.

zazoe
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 juli 2010, 13:38

Bericht door zazoe » 16 maart 2011, 9:31

het vervolgverhaal...
... hond doet niet meer in huis...
... zazoe had wel een positieve test! :-)

minoulover
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 februari 2011, 12:22

Bericht door minoulover » 25 mei 2011, 15:01

En hoe gaat het nu met Zazoe?

Groetjes minoulover.

Tober
Berichten: 326
Lid geworden op: 22 februari 2011, 14:47

Bericht door Tober » 25 mei 2011, 15:50

ik val achterover dit te lezen, niet te doen, die dieren toch!!! en aan de andere kant verschiet ik er dan weer niet van. hier ook een hondenvriend.

ik geloof er wel niet in dat ze het 'zomaar' aanvoelen. je mag dieren niet vermenselijken. waar ik wel van overtuigd kan zijn, is dat ze feromonen oppikken die door ons worden afgescheiden. of dat ons eigen gedrag anders wordt zonder we het zelf opmerken. maar vooral die feromonen.

allee ben benieuwd wat het hier ooit zal geven! twee wilde beren in huis, dat belooft! :wink:

idd, hoe gaat het nu met zazoe? en met de hond?

kelly1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 december 2012, 21:30

kunnen honden dat ruiken dat je zwanger bent

Bericht door kelly1985 » 16 december 2012, 17:16

hallo iedereen

ik heb donderdag een cryo blastula embryo terug geplaast gehad en ik heb 2staffords en sins zaterdag morgen doet de ene stafford heel raar ze komt aan men buik likken en leg haar hoofd op men buik en vanaf dat die andere stafford te dicht bij me komt begint ze te grollen zou dat een teken zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten