nog steeds niet! help!

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Linsiepinsie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 augustus 2011, 16:24

nog steeds niet! help!

Bericht door Linsiepinsie » 10 augustus 2011, 16:28

Hallo allemaal,

Ik ben Lindsey, 24 jaar en ben sinds augustus 2009 gestopt met mijn pil. Zoals iedereen dacht ik natuurlijk dat het na enkele maandjes oefenen wel prijs zou zijn! Niet dus! Tot hiertoe ben ik nog altijd niet zwanger. Dit doet enorm pijn. Je ziet iedereen rond je zwanger worden maar zelf lukt het niet! Ik ben ook nog niet langsgegaan bij de gyne omdat ik echt bang ben dat het resultaat negatief zal zijn. Soms weet ik echt niet wat er staat te gebeuren de komende weken of maanden.

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 10 augustus 2011, 17:25

dag lindsey
maak een afspraak met een gyn voor een controle
dan ga je weten waar je aan toe bent, misschien maak je je onnodig zorgen, maar 'k weet na 2 jaar proberen stel je jezelf vragen,
dan pas kan je de zaken rustig bekijken, het is niet omdat je een eerste afspraak hebt bij een gyn dat je de maand erna al onmiddellijk aan ivf of zo moet beginnen ;-), beter nu weten dan nog langer in onzekerheid leven want dat is wat je nu 'kwelt'
succes :-)

Linsiepinsie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 augustus 2011, 16:24

Bericht door Linsiepinsie » 10 augustus 2011, 18:38

Inderdaad, ik stel mij zoveel vragen. Elke keer denk ik: komaan we proberen het nog een keer en dan zoeken we hulp. Helaas is het nog niet zo ver gekomen. Beetje bang van de onderzoeken zeker?

fluffie
Berichten: 1582
Lid geworden op: 10 oktober 2008, 18:34

Bericht door fluffie » 11 augustus 2011, 7:54

Hey Lindsey,

Wij waren 1 jaar en enkele maanden aan het proberen toen ik naar de gyneacoloog ging. De onderzoeken waren vrij gewoon: uitstrijkje, echo, bloed prikken, en mijn man moest een staal sperma binnenbrengen. Alles was in orde. Aan de ene kant was ik blij, aan de andere kant zat ik met de vraag "hoe komt het dan dat we niet zwanger geraken?" De gyneacoloog liet de beslissing in mijn handen: we mochten direct starten met behandelingen (te beginnen met 'gewoon' hormonen nemen), of nog een maand of 6 wachten. We hebben besloten om nog wat af te wachten , maar wel te starten met accupunctuur. En dat heeft geholpen! 6 maand later was ik zwanger, en ondertussen loopt hier een peuter van 18 maand rond! :D

Veel succes!!!

Véro.
xx

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 11 augustus 2011, 8:11

Ik zou ook eens een afspraak maken bij de gyn!
Bij ons een gelijkaardig verhaal met Véro, We hebben een jaar geprobeerd toen ik naar de gyn stapte. Ook eerst de standaard onderzoekjes gedaan en daar kwam niet veel naar boven. Mijn man zijn zaad was trager, maar niet onrustwekkend. Dan heb ik een HSG onderzoek laten doen (eileider doorspuiting). Er wordt een contraststof (vloeistof die je ziet als je een RX-foto neemt) ingespoten in de baarmoeder en dus ook in de eileiders. Hierna neemt men een foto en dan kan mijn zien of die contrastvloeistof door de eileiders gegaan is (en dus de eileiders open zijn). De maand erna nog niets en dan kreeg ik alle voorschriften voor te starten met hormonen. Ik moest wachten op mijn regels en we konden starten! Alleen kwamen de regels nooit... Ik bleek dus toch spontaan zwanger, en dan nog van een tweeling! Hier lopen ondertussen 2gezonde jongens van 2jaar rond :D
Heel veel succes en hopelijk ben je snel zwanger!

nathalie v
Berichten: 2976
Lid geworden op: 16 april 2009, 19:54

Bericht door nathalie v » 11 augustus 2011, 8:56

Hallo,

Hier ook de raad om toch eens een afspraak te maken bij je gyn, gewoon om het eens door te praten.

Ik wist al na een jaartje proberen dat er iets niet in orde was, ik had veel pijn in mijn onderbuik en voelde intuitief aan dat er met mij iets scheelde. Na enkele onderzoeken en drie operaties is de endo en littekenweefsel rond mijn eierstokken weggehaald. Deze waren waarschijnlijk de oorzaak van niet zwanger te worden. Ik was erna snel zwanger (spontaan) van mijn zoontje, nu 16 maanden en ben ondertussen 18 weken zwanger van ons tweede kindje.

Ik heb veel geluk gehad dat er niets ernstigs aan de hand was, maar ben wel blij dat ik het niet heb laten aanslepen en jaren ben blijven proberen, het had waarschijnlijk niets uitgehaald, de operatie moest gewoon gebeuren.

groeten en succes

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 30 augustus 2011, 16:47

hey lindsey,

zou je niet opgelucht zijn als je meer weet? Wat de uitslag ook is?
Ik ben in ieder geval ook blij dat ik weet waarom het bij ons niet lukt. Ook al is het niet altijd even gemakkelijk (er staan vier geboortekaartjes op de kast, in september moeten nog eens drie vriendinnen bevallen), met mij gaat het beter dan voor het verdict.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten