Wachten duurt lang...

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Melda
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 augustus 2011, 8:08

Wachten duurt lang...

Bericht door Melda » 17 augustus 2011, 9:13

Hallo iedereen,

Wachten duurt lang, vooral als je zo hard verlangt naar die ene positieve test!! Velen op deze site zullen dit gevoel wel kennen...

Mijn vriend en ik zijn sinds augustus 2010 aan het "proberen", tot nu toe zonder resultaat.
Wij hebben intussen wel al een paar kleine testen laten doen bij de gyneacoloog.
Zo heb ik een bloedonderzoek laten uitvoeren, mijn vriend heeft een zaadstaal laten onderzoeken en ik heb een hysterosalpingografie (nu 3 weken geleden) laten doen. Al deze onderzoeken waren in orde en onze gyn. heeft ons geadviseerd om nog een maandje of 3 verder te proberen en daarna terug een afspraak te maken.

Vandaag mijn maandstonden gekregen, weer een ontgoocheling... iedere maand wordt de teleurstelling alleen maar groter en dan hoor je die stomme opmerking: "Je bent er te veel mee bezig, laat het los". Dat is zo makkelijk gezegd, maar allesbehalve makkelijk gedaan.

Het voorbije jaar hebben we "geklust" op goed geluk, ik denk dat ik de komende maand eens ga proberen met een ovulatietest. Ik voel mijn eisprong niet en ik ben vrij onregelmatig, dus hopelijk brengt dit meer geluk met zich mee!

Lieve groetjes,
Melda.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 17 augustus 2011, 9:31

Lieve Melda

slopend hé, die teleurstelling elke maand. je gaat hier (jammer genoeg) veel lotgenootjes vinden.
En ja, zo makkelijk gezegd: je moet het loslaten.
Maar dat gaat toch niet, je wordt er elke dag mee geconfronteerd! En elke maand opnieuw die hoop, die verwachting, die teleurstelling...
ik zou je ook aanraden om met ovulatietesten meer gericht te klussen. En daarna evt met je gyn te laten begeleiden via bloednames, echo...
't goede nieuws is dat er niks abnormaals te zien is bij de onderzoeken, maar het vervelend is dat het dan nog niet lukt... velen van ons zullen dat herkennen.

veel succes gewenst en hopelijk komt je droom snel in vervulling!

veerledave
Berichten: 1
Lid geworden op: 8 december 2011, 19:05

Bericht door veerledave » 8 december 2011, 19:11

hoi,

Hier een beetje hetzelfde verhaal!
Wij zijn sinds juni 2008 bezig voor een kindje :s
Heel het behandelingenparcour hebben we al afgelegd!
3 maand gewoon met medicatie 3 eer iui en 7 ivf pogingen... allemaal zonder resultaat allez tis te zeggen de 2e ivf liep op 8 weken af op een miskraam en nu net een jaar geleden werd ik spontaan zwanger maar ook dat liep na 5 weken mis!
Ondertussen zijn we dus 3.5j bezig en mag ik alleen maar gelukkig zijn voor al de rest rond me bij wie het wel allemaal goed lukt!
en momenteel zie ik het niet meer zitten!! vandaar dat ik me even hier heb ingeschreven want inderdaad.. het komt wel.. niet aan denken.. das alles wat ik hoor in mn omgeving ma der heb ik helemaal niks aan!!

Gena
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 december 2011, 21:58

Bericht door Gena » 15 december 2011, 22:17

Hoi iedereen,

Ben hier ook nieuw!
Wij zijn al helaas bijna 4jaar bezig om een baby'tje te krijgen, maar het lukt gewoon niet!
Al 3 insiminaties en 3 IVF pogingen achter de rug! De eerste keer geen terugplaatsing gehad, omdat er geen enkel embryo was! Pffff wordt er soms echt depressief van!

kristeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 januari 2012, 14:04

Bericht door kristeltje » 25 januari 2012, 16:02

halo allemaal,

Ik ben nieuw en heb me ingeschreven omdat ik zoals de meeste onder ons ook een kinderwens heb die moeilijk te vervullen is en denk dat ik hier wel steun uit kan halen!Ik weet wat het is om te wachten,mijn vriend en ik zijn bezig voor een kindje sinds september 2010 en zoals ik bij sommige kan lezen duurt het wachten soms nog veel langer!Ik heb helaas ook endometriose en ben daarvan geopereerd in oktober 2011 en nu neem ik clomid om te stimuleren maar nog altijd nix en dan moet je maar zien hoe iedereen gelukkig zwanger is en baby's krijgt en het enige dat ze zeggen tegen u is "Ja ge moet er zo ni mee bezeig zijn"!Maar de meeste weten niet beter en weten ni hoe ze ermee moeten omgaan,dus echt kwalijk nemen kan ik ze dat niet!

groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 94 gasten