in de put na bezoek gyné...

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Kim01
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 november 2011, 9:15

in de put na bezoek gyné...

Bericht door Kim01 » 18 november 2011, 9:24

Dag iedereen,

Dit is mijn eerste post op dit forum.

Ik nam altijd de pil maar ben daarmee gestopt rond augustus 2011.
Sindsdien heb ik mijn regels niet gekregen. Omdat ik zeer onregelmatig was voordat ik de pil nam, denk ik dat dit weer de reden zal zijn. Ik ben hiermee gisteren naar de gynaecoloog geweest.

Zij behandelde me heel onpersoonlijk en kil, alsof ik een nummer was.

Ze heeft rap-rap eens een echo genomen (3 sec) en zei dat alles in orde was.
Toen ik zei dat ik ervoor onregelmatig was en daardoor de pil voorgeschreven kreeg, zei ze: 'ja dat kan goed zijn dat je onregelmatig bent, dat zien we dan wel weer als je enkele maanden geprobeerd hebt'.

Op dit moment kan ik niet aan kinderen beginnen door werk etc. maar zou dit volgend jaar wel willen.

Ze zei droogweg 'dat zien we dan wel volgend jaar, Bedankt en een goede avond'
:shock: Ze liet me gewoon in de kou staan met mijn vragen.


Heb ik er geen recht op om te weten wat het probleem kan zijn, ook al kan ik pas volgend jaar aan kinderen beginnen? Ik zou graag weten wat het probleem is, misschien moet ik dan toch niet wachten om kinderen te nemen? Misschien rijpen mijn eitjes niet, misschien heb ik pco (voorgeschiedenis van cysten etc),...
Is het normaal om je in het ongewisse te laten voor 1 jaar of wel meer, omdat je wens nog niet concreet genoeg is?


Ik voelde mij echt slecht na het bezoek aan haar, alsof ik geen recht heb om te weten vanwaar de problemen met mijn cyclus komen zolang ik nog geen kindjes kan nemen.

Kan ik bv naar een andere gyné gaan die bv wel een bloedonderzoek ofzo kan doen?

Sorry voor de lange post maar ik moest het echt van me afschrijven, voel me echt niet goed na haar kille reactie...
:(

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 18 november 2011, 9:57

Beste Kim,

dat klinkt niet alsof je veel vertrouwen in je gyn hebt, en dat is begrijpelijk :shock:
Nu is het zo dat tussen augustus en nu nog niet zo veel tijd zit, het kan best dat je regels alsnog regelmatig gaan komen. Maar dat neemt niet weg dat jij met vragen zit en dat zij niet de tijd neemt je als mens te zien en die te beantwoorden.
Niemand houdt je tegen om naar een andere gyn te gaan, toch? Ook al is je kinderwens nu nog niet concreet. Neem dus gerust een second opinion, pas dan kan je nadenken over wanneer je echt aan kinderen begint.
Veel sterkte!

lotje83
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 0:06

Bericht door lotje83 » 18 november 2011, 20:16

Hey Kim,

klinkt absoluut niet als een goeie ervaring. Misschien kan je met je vragen ook terecht bij je huisdokter? Heb je al vriendinnen of familie met kindjes, daar kan je ook eens polsen naar vriendelijke gyne's. Veel succes nog.

x

Kim01
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 november 2011, 9:15

Bericht door Kim01 » 18 november 2011, 21:49

Inderdaad veel tijd zit er nog niet tussen, maar omdat ik ervoor al heel onregelmatig was (3 a 4 cycli per jaar)dacht ik hier meteen aan.

Het was de eerste keer dat ik bij deze dokter kwam; normaal kreeg ik de voorschriftjes gewoon van mijn huisarts.

Ik denk erover om acupunctuur in te schakelen, om mijn cyclussen regelmatig(er) te krijgen.

Is hier al toevallig een onderwerp rond op dit forum?

mitske
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 april 2009, 12:56

Bericht door mitske » 19 november 2011, 8:50

Hey Kim

Als je op zoek bent naar wat persoonlijkere uitleg kan je misschien ook bij een vroedvrouw terecht. Er zijn vroedvrouwen die ook begeleiding doen voor de zwangerschap (fertiliteit en gezinsplanning). Zij nemen meestal wel de tijd om je goed te informeren.

via de volgende link vind je een overzicht:
http://www.vlov.be/ouders/Database_zelf ... index.html

KG
Berichten: 130
Lid geworden op: 20 november 2011, 11:01

Bericht door KG » 20 november 2011, 11:09

Hey,

Dit is inderdaad niet hetgene wat je verwacht van een gyne...

Ikzelf ben ook naar een acupuncturist aan het gaan en kan het alleen maar aanraden. Je bent rustiger als je daar vertrekt en het helpt wel.
In mijn geval zijn er reeds enkele blokkades opgelost, maar nog niet voldoende om zwanger te geraken. Het helpt om je lichaam in goede balans te krijgen.

Tot voor kort geloofde ik niet in alternatieve geneeskunde, maar ik ben er alleen maar beter van geworden door er een keer naar toe te gaan...

Groetjes!

Kim01
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 november 2011, 9:15

Bericht door Kim01 » 20 november 2011, 19:16

Hallo,

kan je me een pm sturen met de gegevens van je acupuncturist?
Als het in de buurt is, kan ik er misschien ook naartoe gaan :)

Ik geloofde er eerder ook al in maar had het nog niet nodig gehad. Heb wel al positieve ervaringen met homeopathie gehad.

Enig idee hoeveel sessies jij moet doen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten