recht van het kind om biologische vader te kennen

Algemeen Discussieforum
Gesloten
Yannick
Berichten: 1
Lid geworden op: 3 januari 2012, 17:39

recht van het kind om biologische vader te kennen

Bericht door Yannick » 3 januari 2012, 17:54

Beste,

Donorschap is in ons land op dit moment zo geregeld dat de donor anoniem is. De donor weet niet bij welke vrouw een kind verwekt is en het kind zal nooit zijn biologische vader kunnen kennen. In Nederland (en ook Engeland) zijn ze al een stap verder. Anoniem donorschap is bij wet verboden. Niemand heeft immers het recht om een kind het kennen van z'n biologische vader af te nemen. Ik vind dat eigenlijk tenminste. In Vlaanderen hoor ik daar nooit iets over. Men klaagt wel over het tekort aan spermadonoren maar nooit over de wetgeving die bestaat rond donorschap. Het wordt tijd dat dat eens opengetrokken wordt, vind ikzelf.

sanne80
Berichten: 2
Lid geworden op: 4 januari 2012, 12:56

Bericht door sanne80 » 5 januari 2012, 11:26

Ik vind dat ook een goede zaak, elk kind heeft immers het recht om te weten wie zijn of haar biologische ouders zijn. Het lijkt me verschikkelijk om dat niet te weten.

Marit
Berichten: 468
Lid geworden op: 30 januari 2011, 12:27

Bericht door Marit » 5 januari 2012, 13:31

Excuseer? Het is nog steeds 'donor'schap en niet 'vader'schap, he...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 5 januari 2012, 13:41

ik denk dat er veel mannen geen sperma meer zullen donneren als binnenkort overal kindjes op de deur gaan kloppen :)

Wappie
Berichten: 3749
Lid geworden op: 7 oktober 2008, 9:56

Bericht door Wappie » 5 januari 2012, 14:16

Sterretje schreef:ik denk dat er veel mannen geen sperma meer zullen donneren als binnenkort overal kindjes op de deur gaan kloppen :)

:lol:

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 6 januari 2012, 22:00

Yannick,

Mag ik vragen wat je hier naar DVO leidt?

k Weet niet of je beseft dat je met zulke uitspraken ook veel mensen kwetst door hen af te schilderen als onrechtvaardige egoïsten die enkel aan zichzelf denken en niet aan het welzijn van hun kinderen. Ik en de meeste mensen die ik ken die KID nodig hadden om een gezinnetje te stichten, sta open voor discussie. Maar dan wel met mensen die een gefundeerde mening hebben en respect tonen voor de mens achter het thema.

En als er 1 ding is dat ik geleerd heb in de hele helse periode van 2 jaar geleden dan is het dat je nooit een oordeel kan vellen tot je zelf in de situatie zit.

Marit, bedankt om de grove fout te verbeteren. Wij zijn onze donor enorm dankbaar, maar hij zal nooooooooit de vader zijn van ons Roosje.

Sterretje, er is uit onderzoek gebleken dat als kinderen al heel vroeg ingelicht worden over het feit dat ze via een donor verwekt zijn, ze vaak helemaal geen interesse vertonen voor de man achter de donor. Dus donorschap uit de anonimiteit halen hoeft niet perse betekenen dat er veel op de deur geklopt wordt :wink: .

Liefs,
Repelsteeltje

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten