Op reis: een annulatieverzekering nemen

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Op reis: een annulatieverzekering nemen

Bericht door Kusje » 15 januari 2012, 11:26

Hey!

Zoals wel meerderen onder ons, lees ik altijd wat er zoal in een annulatieverzekering staat rond zwangerschap ed. Meestal namen wij het meeste sowieso annuleerbaar zonder reden (bv hotels via booking.com). Enkel voor de vlucht gaat dat uiteraard niet, en als je wat verder weg gaat is dat toch al snel een grote som. Vandaar dat ik, minstens voor de vlucht, een annulatieverzekering wil.

Gisteren bij Connections langs geweest, en de dame daar zei me dat een "jaarcontract" annulatieverzekering wel goedkoper kan uitkomen als je een dure reis neemt. En dan is ineens alles verzekerd, ook je eventuele andere reizen gedurende 1 jaar. Leek mij wel interessant, maar dan zie ik wat er in contract staat:

...
(wat in de verzekering zit)
ingevolg van één van de hiernavolgende redenen:
....
* ernstige, onverwachte ontwikkelingen tijdens de zwangerschap van de verzekerde of de niet-meereizende echtgenote...
* zwangerschap van de verzekerde of reisgezellin voor zoverre de reis was voorzien in de laatste 12 weken van de zwangerschap en de zwangerschap niet bekend was toen de reis werd geboekt

...
(wat ert uitgesloten is van de verzekering)
Volgende annuleringen zijn van de verzekering uitgesloten, nl deze:
...
* veroorzaakt door kunstmatige bevruchting of door vrijwillige zwangerschapsonderbreking.


Wat er wel in de verzekering is begrijp ik, en klinkt logisch. Het eerste geval hoop ik niet in te komen (zoals altijd bij een verzekering), en het tweede kan in dit geval niet, want de reis is voor over een 3-tal maanden.
Bij wat er niet in zit, wat verstaan jullie daaronder? Bv stel dat er een probleem ontstaat bij terugplaatsing bij IVF, en je moet daardoor in ziekenhuis blijven, en je kan dus niet op reis. Dat lijkt mij dan niet in de verzekering te zitten. Uiteraard willen verzekeringsmaatschappijen zich indekken tegen partijen met extra risico's (en wij zijn precies zo'n extra risico). Maar ik voel ons wel wat benadeeld omdat je blijkbaar gerust als een zot op straat mag rijden, want dat staat dan niet bij de uitsluitingen (enkel staat er wel bij dat de verzekering niet geldt in geval van dronkenschap of invloed van verdovende middelen).

Twijfel twijfel dus of ik deze verzekering wel zou nemen.

Hebben/Kennen jullie soms annulatieverzekeringen waar zoiets niet bij de uitsluitingen staat?
-

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 15 januari 2012, 15:13

Een iets wat ik weet van mijn dokter : alles verzwijgen tegen verzekeringen :wink:
Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je nu een verzekering wilt nemen? Ivm planning TP of PU? Dan stel je de behandeling toch een maandje uit? Lekker genieten zal je anders toch niet kunnen doen he met al die stress. Of ben je bang voor complicaties (bv overstim?)? Dan kan je dokter toch gewoon een attest schrijven als 'dringende hospitalisatie'. Die hoeven echt niet alles te weten. Ze hebben trouwens niet het recht om je dossier of zo op te vragen dus als jij zwijgt komen ze dat toch nooit te weten? Niet te eerlijk zijn. Al zeker ni met verzekeringen want zelf zijn ze ook niet altijd zo eerlijk....

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 16 januari 2012, 20:14

Ben momenteel bezig met (laatste?) IUI, dus nu alleszins sowieso geen probleem. Ik denk zeker niet aan IVF voordat ik op vakantie vertrek. Maar aangezien het een jaarcontract is, en ik IVF zeker niet uitsluit later op het jaar, zou ik het toch liever niet in een verzekering zien staan :)

't Is idd voor eventuele complicaties dat ik (oa) de verzekering zou nemen. Ook voor gevallen die iedereen kan tegen komen uiteraard: zware ziekte of sterfgeval in familie bv.

Hoewel ik zelf bij een bankverzekeraar werk (het bank-gedeelte dan) weet ik eigenlijk niet waartoe verzekeringsmaatschappijen zoal het recht hebben. Misschien op het werk eens navragen :) Alleszins, ik ga gewoon een verzekering nemen bij een maatschappij die er niks van vermeldt.

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 20 januari 2012, 12:28

Kusje,

Ik heb twee jaar op rij een verzekering afgesloten om mijn reis te kunnen annuleren in geval van zwangerschap omdat het telkens om reizen ging naar landen waar je liever niet zwanger naar toe gaat omwille van voedsel, hygiëne,...

bij mijn zoektocht heb ik ontdekt dat in Nederland zwangerschap een geldige reden is om te kunnen annuleren.

Succes nog met je pogingen en geniet van het reisje!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten