Hoe vertel je het grote nieuws?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Lady-V
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 september 2008, 0:01

Hoe vertel je het grote nieuws?

Bericht door Lady-V » 18 januari 2012, 0:57

Bij vruchtbaarheidsbehandeling valt het verrassingseffect dat je hebt bij natuurlijke zwangerschap een beetje weg om je omgeving en vooral je ouders en familie te vertellen dat er na zoveel tijd een wondertje in de buik groeit.
Iets wat privé in de slaapkamer zou moeten blijven wordt openbaar gemaakt!
Hoe kun je je ouders toch verrassen met het goede nieuws?
Iemand een idee? Hoe hebben jullie het aangepakt?
Hoe gaan jullie hier mee om?

sara1980
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 maart 2011, 21:27

Bericht door sara1980 » 18 januari 2012, 9:07

wij hebben het gewoon direct aan de telefoon gezegd. voor we met de behandelingen startten, droomde ik ook van een leuke aankondiging, maar nu was het feit dat ik zwanger was al meer dan goed genoeg.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 18 januari 2012, 10:00

proficiat met je zwangerschap!

bij mijn eerste baby was de familie op de hoogte van onze behandeling. toen we zwanger waren, waren we uiteraard heel blij, maar tegelijk ook heel bang.
en we wouden zo graag met ons tweetjes stilletjes genieten en de eerste echo afwachten.
dus toen mijn mama belde om te vragen hoe de uitslag was, heb ik gelogen :oops:
na negen weken (was met pasen) hebben we het goede nieuws in een paasverpakking gestopt: een babysokje... iedereen was in tranen en omdat we zelf ook meer vertrouwen in de zwangerschap hadden konden we ook meer genieten

bij mijn 2e baby werd ik na de TP in het zkh opgenomen met overstimulatie. ouders waren doodongerust want wij hadden gesproken over blaasontsteking en vochtophouding... na enkele dagen (ik moest drie weken blijven!) kon ik het liegen niet meer aan en hebben we het verteld (was toen vier w zwanger). de reacties waren ook heel positief. de dichte familie heeft gezwegen en na 10 weken hebben we het nieuws dan wereldwijd gemaakt...

Lady-V
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 september 2008, 0:01

Bericht door Lady-V » 18 januari 2012, 14:05

Bedankt voor jullie reactie!

Even voor de duidelijkheid: ik ben nog niet zwanger.
Ik vroeg me gewoon af hoe het er elders aan toe ging.

Ik vind het eigenlijk best wel erg dat het verrassingseffect een beetje weg is maar ik sta dan ook weer veel te dicht bij mijn ouders, schoonouders en zus om te kunnen liegen... Zocht een originele manier om het grote nieuws te vertellen.

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 18 januari 2012, 14:13

Hoi Lady-v,

wij waren tutjes gaan kopen met "mijn oma is de liefste" en "mijn opa is de beste" en hadden die mooi ingepakt als cadeautje.

Groetjes,
nogeenkeer

Lady-V
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 september 2008, 0:01

Bericht door Lady-V » 18 januari 2012, 14:38

Das leuk gevonden!
Hadden ze het al niet een beetje door als jullie met een cadeautje afkwamen?

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 18 januari 2012, 14:47

Goh, zeker bij ons thuis aangezien mijn moeder al wel zo'n vermoeden had, maar bij mijn schoonouders dachten ze dat ik theezakjes had gekocht voor hen :)
Daar was de verrassing nét iets groter!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 20 januari 2012, 12:19

Lady-V

Ik vond dat zelf ook verschrikkelijk jammer om niet zo out-of-the-blue te kunnen verkondigen dat ik zwanger was.
Bij ons wisten de ouders wel dat we met behandelingen bezig waren, maar geen exacte planning van de behandeling.
Dus wij hebben toch kunnen zwijgen tot na de eerste echo (week 7).
We hebben het uiteindelijk aangekondigd met een grote taart met als tekst de uitgerekende datum erop. En mijn schoonouders hebben er toch lang over gedaan om door te hebben waarom die dag belangrijk was :D

Ik duim voor je dat je niet te lang meer moet wachten voor je zelf het nieuws kan brengen.

Fien83
Berichten: 1627
Lid geworden op: 3 september 2009, 12:01

Bericht door Fien83 » 24 januari 2012, 16:25

Mijn ouders en zus wisten op het moment van de behandeling dat we bezig waren. Mijn mama zat trouwens naast mij toen ik tel kreeg van het CRG dus zij wist het meteen. Onze schoonfamilie wist van de problemen, maar die hebben we niets gezegd over de nieuwe poging die we gedaan hadden. Ik wist in oktober dat ik zwanger was, in december verjaren mijn schoonouders allebei. We hebben dan voor hun verjaardag allebei een boek gekocht over oma/opa zijn. Daar hebben we een tekstje ingeschreven met een echo in van ons baby'tje. Mijn schoonpa snapte het niet meteen, maar ze waren uiteraard heel blij :-).

Als we voor een brusje gaan denk ik dat ik opnieuw enkel mijn ouders en zus ga inlichten over de poging omdat ik toch ergens mijn frustratie kwijt moet, kwestie van toch iemand te kunnen verrassen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten