De eerste IVF behandeling bij Dr Puttemans.

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
annelies&filip
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 januari 2012, 15:47

De eerste IVF behandeling bij Dr Puttemans.

Bericht door annelies&filip » 23 januari 2012, 17:38

Hey,
Heeft er iemand ervaring met de IVF behandeling via Dr Puttemans? deze maand beginnen we met de behandeling en om eerlijk te zijn ben ik toch wel wat nerveus, er komt ook heel wat bij kijken.
Groeten

wibbeltje
Berichten: 158
Lid geworden op: 3 november 2009, 15:59

Bericht door wibbeltje » 24 januari 2012, 22:45

Hallo Annelies en Filip

Wel er is helemaal geen reden tot paniek hoor.
Heb je al heel de uitleg gehad van dr Puttemans?
Dan kom je ook al veel te weten.

Wij hebben het IVF-gesprek met Sylvie Gordts gehad en die legde dat zeer goed uit en we hadden tijd om vragen te stellen.
Het hangt natuurlijk ook allemaal af van jullie voorgeschiedenis is.

Wij hadden er al een hele resem IUI's opzitten, eerst met gewoon een pilletje clomid, maar later ook met fostimon spuiten.
Dus op dat vlak was de overstap naar IVF voor ons niet echt een verandering.

Na het gesprek met de dokter, moet je je papieren voor de mutualiteit inorde brengen en die moet je dan weer aan Life bezorgen. Enkele dagen later kregen wij ons "werkschema" in de bus, met een hele planning op wanneer je wat moet slikken, spuiten, ...

Als je nog nooit een spuitje hebt gehad, geen zorgen. Als je je medicatie bij Life ophaalt, krijg je er ook een hele uitleg bij.

Maar om het even praktisch te houden, ze zetten je vaak eerst aan de pil, dat is enkel voor praktische redenen voor Life zelf. Zo kunnen zij beter regelen wanneer jij aan bod komt.
Dan moet je op een bepaalde dag stopen met de pil en x aantal dagen later met je medicijnen beginnen (- in ons geval toch Puregon spuiten, dat is met zo'n prikpen.) En dan met je langsgaan voor een bloedproef en echo en bekijken ze of je genoeg medicijnen gebruikt, soms passen ze de dosis aan, soms niet.
Dan nog een 2 de keer langsgaan voor echo. En dan krijg je de datum van de pick up.
Een dag ervoor moet je op het bepaald tijdstip een pregnylspuit (laten) zetten, kan je op de spoed doen.
En dan de dag van de pick up... dan gaan ze je follikels aanprikken, dat is echt letterlijk met een naald dat ze die leegzuigen en opvangen in een potje. Als dat gebeurd is, wordt je terug een kamertje ingereden, waar je even mag rusten en dan komt een embryoloog vertellen hoeveel eicellen ze eruit gehaald hebben. Tegen ons vertelden ze dat ze de helft met klassieke IVF bevruchten en de andere helft met ICSI.
Bij ons was dat op een vrijdag. Maandagochtend was de terugplaatsing, en dan krijg je te horen hoeveel er bevrucht waren en hoeveel er verder gedeeld zijn en dan plaatsen ze er 1 verse terug.
En dan is het 10 dagen wachten...

Misschien een beetje een onsamenhangend verhaal, maar hopelijk heb je er iets aan. Als je nog vragen hebt, stel ze maar hé.
Niet dat wij zo'n ervaringsdeskundigen zijn, maar je weet maar nooit.


Dan

annelies&filip
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 januari 2012, 15:47

Bericht door annelies&filip » 25 januari 2012, 8:51

Hey Dan,
Alvast bedankt voor jouw antwoord, het heeft wel wat verduidelijkt. We gaan ervoor en proberen het positief in te zien hé. Ik maak me eigenlijk meer zorgen over de pijngraad bij de eicelpunktie. Ik heb een hele ziektegeschiedenis met reuma en aften op alle slijmvliezen dus ook op de baarmoeder wat gynaecologische consulten jaarlijks pijnlijk maakt.Dus ja hier heb ik wel schrik van. maar 6 februari moet ik terug naar Dr Puttemans en gooi het op tafel :) Zoals je zei, nu ben ik met een pil begonnen en waarschijnlijk krijg ik de 6e febr.alles mee samen met het schema. En we gaan ervoor hé !!

Annelies

jufke
Berichten: 503
Lid geworden op: 12 januari 2009, 20:03

Bericht door jufke » 25 januari 2012, 20:11

Ik wens jullie alvast veel succes!

Ik ben zelf in behandeling geweest bij Dr Puttemans in Life en zijn daar zéér tevreden over. Wij hebben ondertussen twee prachtige dochters eentje van 24 mnd en eentje van 5mnd) dankzij ICSI. Alles is hierbij steeds vlot verlopen. Ze geven steeds uitleg en goed bereikbaar. Als je tijdens de behandeling met vrgen zit kan je altijd bellen en geven ze duidelijke antwoorden.

annelies&filip
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 januari 2012, 15:47

Bericht door annelies&filip » 26 januari 2012, 16:09

hey, bedankt om te reageren. Het doet deugd om te horen dat je al 2 kindjes hebt :-)

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 26 januari 2012, 16:17

Wij zijn in behandeling geweest bij dr. Valkenburg in LIFE en zijn trotse ouders van een ICSI-tweeling. De pick-up was bij mij onder volledige narcose en ik heb er daarom niets van gevoeld. Mijn man was aanwezig en hield heel de tijd mijn handje vast :-)

Veel succes!

annelies&filip
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 januari 2012, 15:47

Bericht door annelies&filip » 26 januari 2012, 16:31

ik ben blij met de reacties, dit geeft moed.
Ik heb zelf in de thuisverpleging gewerkt dus heb veel inspuitingen gaan geven bij mensen voor hormonenspuiten. Maar nu ik er zelf voorsta...akelig en spannend tegelijk :-) :P

babske
Berichten: 361
Lid geworden op: 8 april 2008, 11:17

Bericht door babske » 3 februari 2012, 22:02

Heyla,

Wij ook in behandeling geweest bij Life en nu de trotse ouders van een flinke dochter (1j) en ondertussen in de ww voor een brusje :wink:
Wij zijn ook supercontent van Life!! Altijd goed geholpen geweest en op een vriendelijke en menselijke manier behandeld geworden!
Veel succes!!!

lieve groetjes Babske

sammie
Berichten: 173
Lid geworden op: 19 april 2010, 15:32

Bericht door sammie » 5 februari 2012, 20:09

Hey annelies,
Wij hebben ook een dochtertje van 7 maanden na behandeling bij dr. Puttemans en team. Extreem vriendelijke man vond ik ook zeer behulpzaam tijdens zwangerschap als ik vragen had en bang was:)
Het is altijd wat geluk hebben he die behandelingen maar zeker een hele aangename man en ik hoop dat jullie ook gauw een wondertje mogen verwachten!

annelies&filip
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 januari 2012, 15:47

Bericht door annelies&filip » 6 februari 2012, 12:34

Hey, bedankt voor de reactie.
Ik kom juist van Dr Puttemans. 22 februari moet ik een dag naar Leuven voor een kijkoperatie, de bloedwaarden ivm endometriose waren niet goed dus wordt het kijken en eventueel verwijderen. Was toch een beetje een ontgoocheling :( maar we doen stap per stap hé

sammie
Berichten: 173
Lid geworden op: 19 april 2010, 15:32

Bericht door sammie » 6 februari 2012, 14:12

hey Annelies,

ik ben ook twee keer geopereerd door hem het goeie is dat je wel zo snel mogelijk mag verder doen na je eventuele herstel, bij mij hebben ze nooit veel tijd verloren tussenin, een maandje pil en weer verder.
de eicelpunctie daar word je wat voor verdoofd je bent dan precies erg tipsy ik ga niet zeggen dat het deugd doet maar zoooooo erg vond ik het persoonlijk ook niet.de fysieke pijn zou bij mij echt geen belemmering zijn om het opnieuw te proberen hoor :) eerder de angst voor heel veel teleurstellingen maar dat zien we later wel weer:)

lyse
Berichten: 1447
Lid geworden op: 19 juni 2009, 16:59

Bericht door lyse » 7 februari 2012, 22:21

babske schreef: ondertussen in de ww voor een brusje :wink:
babske, succes met de brusjespoging! :D

knuffel van lyse x

annelies&filip
Berichten: 12
Lid geworden op: 8 januari 2012, 15:47

Bericht door annelies&filip » 1 maart 2012, 10:36

ik heb onderussen mijn kijkoperatie gehad en....ben sinds 2 dagen bezig met de neusspray.
Voor de operatie kwam Dr Puttemans me vertellen dat hij Hoofd in Leuven wordt....dus het fertiliteitscentrum van Sint- Niklaas moet verlaten. Maar heeft alles toch goed geregeld naar begeleiding....toch jammer want het is echt een tof persoon. Maar ik zie hem terug bij de terugplaatsing en ik blijf wel het contact met de verpleegkundige hebben tussendoor.
Nu tot de 14e de neusspray en dan een labo.
We gaan er volledig voor :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 103 gasten