interview Dag Allemaal

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

interview Dag Allemaal

Bericht door Lie_29 » 31 januari 2012, 16:31

Volgens mijn moeder staat er deze week een interview in Dag Allemaal over een koppel dat heeeeel veel IVF-pogingen heeft moeten ondergaan om zwanger te worden + wat uitleg erbij van dr. Tournaye (Jette).

Heb het zelf nog niet gelezen...

deb_1981
Berichten: 219
Lid geworden op: 30 augustus 2011, 14:21

Bericht door deb_1981 » 31 januari 2012, 17:18

heb het artikel net zelf onder de neus geschoven gekregen bij mijn mama :)

het gaat over een koppel die vijftien IVF pogingen heeft nodig gehad om zwanger te raken. en nu zijn ze de 12 weken voorbij. er staat idd ook een stukje bij van prof tournaye.

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 31 januari 2012, 18:22

uiteraard zijn ze nu gelukkig en zwanger. Ander zou het niet in de boekskes komen hè ...

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 31 januari 2012, 20:20

Dat zou ik nu zo hard niet in de Dag Allemaal laten zetten... Ik hoop voor hen dat alles verder heel goed mag lopen! Zelf zou ik er geen nood aan hebben dat iedereen weet dat mijn zwangerschap het gevolg is van 15 IVF pogingen, zeker niet als ik nog "maar" iets over 12 weken ver zou zijn.

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 31 januari 2012, 20:31

Tgoh... elk doet daarvan wat hij/zij wil. Wanneer mensen me vragen naar de 'ontstaansgeschiedenis' van ons kind, dan geef ik wel direct toe dat we hulp nodig gehad hebben, maar wat en hoe en hoeveel keer weten enkel de heel dichte familie en de boezemvrienden.
Ik vind dat gewoon iets persoonlijk dat ik niet aan Pier en Pol hun neus wil hangen.
De ene schreeuwt het van de daken dat ze een IVF-kind hebben en de andere ontkent het.
Elk zijn ding... Ik wil ook niet echt in de boekskens staan met mijn verhaal, maar ben wel blij dat anderen het doen en zo aan een heel ruim publiek laten weten dat zo een 'IVF'ke doen' toch ook niet zo simpel is als velen denken.

Enige jammere aan het interview (heb het zonet gelezen) was dat ze zeiden dat hun leven nu eindelijk zinvol is.
Het bezorgt me altijd een wrang gevoel wanneer mensen beweren dat je geen zinvol leven kan opbouwen zonder kinderen, alsof je totaal geen nut hebt als je je niet kan/wil voortplanten...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 31 januari 2012, 21:01

Enige jammere aan het interview (heb het zonet gelezen) was dat ze zeiden dat hun leven nu eindelijk zinvol is.

vind ik ook als misplaatst overkomen...

persoonlijk vind ik kinderen hebben een verrijking van mijn leven, niet dat het nu 'zinvoller' is.

Soit, ieder doet wat hij wil en in hoeverre iemand ermee naar buiten wil komen is e persoonlijke keuze
zelf hebben wij ooit eens een interview gegeven voor het Nieuwsblad
ook over de emotionele inpact van vruchtbaarheidsbehandelingen en over de steun van DVO.
ik heb enkel positieve reacties gekregen op ons artikel en we hebben er beiden een goed gevoel aan over gehouden.
als we daarmee mensen een hart onder de riem konden steken, hebben we daarmee een mooi doel bereikt.

'k vind het wel een beetje sensatie oproepen want 15 IVF pogingen is toch wel heel extreem... straks begint die discurssie over overconsumptie weer. wel jammer dat in een sensatieblad de 'gewone middenmaat' nooit aan bod mag komen :(

en oh ja, ben uiteraard wel blij voor het geluk van dit koppel, want net als ons hebben zij ook jaren van miserie en onzekerheid achter de rug...

mineke
Berichten: 98
Lid geworden op: 10 januari 2012, 14:22

Bericht door mineke » 31 januari 2012, 21:20

'k vind het wel een beetje sensatie oproepen want 15 IVF pogingen is toch wel heel extreem... straks begint die discurssie over overconsumptie weer. wel jammer dat in een sensatieblad de 'gewone middenmaat' nooit aan bod mag komen :(


Daarom is het Dag Allemaal zeker? Het gewone is maar gewoon en levert geen groot lezersaantal op... Ik heb het artikel niet gelezen, dus ik ga mij er niet over uitspreken, maar ik vermoed dat alles wel een beetje zal uitvergroot zijn door de schrijver van het artikel.
Neemt niet weg dat dit koppel niet mag gelukkig zijn, uiteraard. Integendeel, als het na 15 pogingen eindelijk lukt, kan ik mij best voorstellen dat je het van de daken wil schreeuwen. Al zou ik het zelf op die manier niet doen, maar soit, ieder zijn ding.

bieke01
Berichten: 361
Lid geworden op: 28 juli 2009, 13:48

Bericht door bieke01 » 1 februari 2012, 10:23

een getal erop plakken vind ik ook altijd zo ambetant

15 is inderdaad veel

maar misschien zitten daar ook cryo-pogingen tussen
en dan heb je misschien 5 volledige ivf's gehad en veel extra kansen door cryo's

nu soit, blij voor die mensen hoor dat het uiteindelijk gelukt is nu tot aan 12 weken
maar er is nog een hele weg te gaan en spijtig genoeg zijn er velen op dit forum die ook na 12 weken een helse beproeving moesten doorstaan

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten