Wie gelooft er in een 6e zintuig?

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Wie gelooft er in een 6e zintuig?

Bericht door Kusje » 6 februari 2012, 21:36

Goeienavond allemaal,

Ik heb daarnet iets zeer raars meegemaakt. Ik heb een dikke week geleden inseminatie gehad, dus ik kan op dit moment niet weten of ik zwanger ben.
Ik had een (vrijblijvende) opleiding op het werk rond gedragsvoorkeuren. Op een bepaald moment kreeg ik van de opleider de opmerking "Ja, gij beslist waarschijnlijk ook niet op uw buikgevoel hé, hoewel, nu ge met 2 zijt." Ik wist eerst niet of ik het wel goed gehoord had, daarna wordt er nog wat verder gepraat. We waren met een groep van zo'n 15 personen. Iedereen had zijn opmerking gehoord. Ik heb eigenlijk niet op de reacties van de rest gelet. Iets later vraagt hij gewoon, vlak af, aan mij "En, voor wanneer is het?" Ik wist écht niet wat zeggen. Nu wist ik zeker dat ik zijn eerste opmerking niet verkeerd begrepen had, maar hij wel degelijk ergens hintte op een zwangerschap. Normaal reageer ik vrij snel, maar dit was zo'n persoonlijke vraag, en terwijl hoorden alle andere cursisten, die ik helemaal niet ken, de vraag. Mijn reactie beperkte zich dus tot een zeer bedenkelijke blik. Waarop hij dan direct iets verontschuldigend zei "Nu dacht ik echt dat ge mij de vorige week had gezegd dat je zwanger was" "Euh, nee, dat heb ik zeker niet gezegd" "Ah, oei, dan moet het iemand anders geweest zijn, sorry". Dit vond ik nu eens zo'n vreselijk bizar moment. Ik zou nu graag willen geloven dat er iets zoals een 6e zintuig dat zwangerschappen opspoort bestaat, dat hij dat heeft, en dat het klopt. Maar eigenlijk geloof ik daar niet in, ben eerder geneigd te geloven dat het echt gewoon een vergissing was. Te meer omdat deze IUI mijn "slechtste" omstandigheden waren. Spermakwailteit bv was de slechtste van alle 4 IUI's tot nu toe. Hmm... 'k weet niet goed wat ik hiermee moet aanvangen. Hoop koesteren? :)

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 7 februari 2012, 8:21

Toen ik 15 was, vermoedden mijn klasgenootjes en ik dat onze leerkracht aardrijkskunde zwanger was. Gewoon van haar te zien staan, hoe ze zich gedroeg enz. Dus we vroegen het haar dan ook gewoon. Beschaamd zei ze "nee".
Om een paar weken later te melden dat wij zeker helderziend moeten geweest zijn, want dat zij toen al zwanger was maar het zelf nog niet wist!!
Succes, kusje! Ik duim voor je!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 7 februari 2012, 8:39

Kusje,
ik zou hem eigenlijk persoonlijk vragen of hij dat kon 'aanvoelen' of zo, of dat het daadwerkelijk een gok was... zonder zomaar direct aan een 6e zintuig te denken kan hij je ofwel voor iemand anders gehouden hebben, ofwel een gok gedaan hebben.

Daarentegen geloof ik wel in een 6e zintuig
een vriendin van mij heeft een droom gehad tijdens haar zwangerschap dat hoor grootmoeder het (juiste) geslacht voorspelde, en de ochtend nadien bleek haar grootmoeder overleden te zijn! :shock:

over al dan niet aanvoelen dat iemand zwanger is kan ik niet meespreken, maar het is vast wel mogelijk...

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 7 februari 2012, 21:02

Aangezien ik de persoon in kwestie helemaal niet ken, ga ik het nu niet echt vragen. Die drempel is te groot. Moest hij gelijk hebben, dan ga ik het wel eens vragen of dat nu toeval was of niet. Want dan wil het uiteraard nog altijd niks zeggen :)
Maar voor enkele dagen ga ik er, al is het om een beetje positieve energie uit te halen, proberen in te geloven :D
Ik laat jullie na het weekend iets weten :)

Ik heb trouwens zelf ook gedroomd dat een goede vriendin zwanger was, en dat bleek dan later ook te kloppen. Maar van dromen ben ik wel eerder geneigd te geloven dat het kan, ipv van gewoon een voorgevoel te hebben. En het is ook zo dat ik uiteraard die vriendin wel goed ken. Die van gisteren kent mij niet eens, behalve van de gedragstestjes uit die opleiding :)

Nog enkele dagen geduld en we weten het weer.

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 13 februari 2012, 10:33

Ik weet nog altijd niet of het toeval was, maar hij was dus wel juist... ik heb vandaag een positieve zwangerschapstest gedaan!! Straks begin ik er toch nog in te geloven dat het voorspelbaar is.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 13 februari 2012, 11:50

waahw kusje!
proficiat zeg...

mss dat die persoon het kon aanvoelen, je zult het mss nooit weten

iets totaal anders, maar bijvoorbeeld honden/dieren kunnen het vaak wel merken dat iemand zwanger is. blijkbaar door de hormonenwisseling kunnen honden dat opmerken dmv geur of zo...
daar is hier ook al een topicje van...

nogeenkeer
Berichten: 1443
Lid geworden op: 6 juli 2011, 11:49

Bericht door nogeenkeer » 13 februari 2012, 14:39

super, Kusje!! Proficiat!!

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 13 februari 2012, 14:46

Nu we ons toch in hogere sferen bevinden: ik kreeg vlak voor mijn laatste TP een cadeautje van een Egyptische vriendin nl een beeldje van een kat. Niet zomaar een kat, maar wel de godin van de vruchtbaarheid.
Het zou me geluk brengen als ik het meenam naar het ziekenhuis.
Ik was al zo zot of een deur op dat moment dat ik het echt meegenomen heb. Baat het niet dan schaadt het niet dus bij zowel PU als TP lag het in mijn ziekenhuisbed. Manlief zat keihard met zijn ogen te rollen en we zaten samen te lachen om deze onzin.

En jawel, het was de goeie keer. Ha!

:wink:

Pan
Berichten: 133
Lid geworden op: 15 februari 2012, 21:37

Bericht door Pan » 17 februari 2012, 11:40

Eerst en vooral proficiat :)
En ik geloof zelf ook wel in een 6de zintuig :) Ik heb namelijk zelf doorgkregen wanneer het mij zou lukken (Tijd zal alles wel uitmaken zeker) Ook had ik het gevoel dat voor mij iemand die ik ken zwanger zou worden, het totaal niet verwachte (en ik zeker niet) en er best jaloers op zal zijn. Stond ik op een dag in de garage hoorde ik men buurvrouw zeggen dat ze onverwacht zwanger is geworden..... Ik hoop dat mijn voorspelling dan ook gaat kloppen :roll: Aloewel ik hoe langer hoe meer de moed laat zakken :cry:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten