eindelijk mijn eerste start met ivf

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
wetje5
Berichten: 28
Lid geworden op: 6 december 2011, 14:12

eindelijk mijn eerste start met ivf

Bericht door wetje5 » 15 februari 2012, 14:01

Hallo,

ik zal me even voorstellen. Ik heet wendy ben 29 (bijna 30) en ik en mijn vriend hebben een kinderwens. Mijn vriend is tien jaar ouder en we zijn al 5 jaar samen maar kennen elkaar al meer dan 14 jaar. Mijn probleem is endometriose verkleving van men linker eierstok aan de darm. Mijn vriend is drager van het muco gen en heeft een gebroken chromosoon met als gevolg dat we een verhoogt risico hebben op miskraam of een gehandicapt kindje. dus na veel negatief nieuws gehad te hebben de afgelopen maanden hoop ik dat we nu met een positieve start kunnen beginnen. Ik ben heel zenuwachtig en blij tergelijk. Ik weet niet goed waar me aan te verwachten. het schema waar ik vandaag mee moest beginnen had ik al te laat aangekregen waardoor ik men eerste snuif met suprefact al gemist heb :-( Ik probeer zo positief mogelijk te zijn en alles een beetje op mij te laten afkomen. Ik hoop dat we de gelukkige mogen zijn waar maar één poging nodig is maar bessef ook dat er veel zijn waar het niet van de eerste keer lukt. Ben ook realistish genoeg om te weten dat het probleem bij ons twee ligt dus is het nog moeilijker dat het gaat lukken. In ieder geval heel veel succes aan iedereen die aan het proberen is en waar dat kinderen krijgen niet zo evident is. Ik hoop op enkel reacties en vele groetjes wendy

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Bericht door weetje81 » 23 februari 2012, 21:37

Hallo,

Ik ben ook Wendy ;-). Ik ben 30 jaar en mijn vriend en ik zijn al 2 jaar aan het proberen om zwanger te geraken. Mijn vriend is 4 jaar ouder dan mij en heeft al 2 dochters uit een vorige relatie. Nu zouden wij ook graag een kindje van ons 2 willen.
We hebben in een jaar tijd 6 IUI pogingen gedaan, maar allemaal mislukt.
Vorige week de papieren in het ziekenfonds gegeven en nu maar wachten op goedkeuring, zodat wij aan IVF kunnen beginnen.

Dus nu kunnen we voorlopig maar wachten...

Succes bij jullie, en al die anderen!

skiwi
Berichten: 223
Lid geworden op: 10 mei 2009, 19:38

Bericht door skiwi » 23 februari 2012, 22:00

wetje5: wetende dat er mucogen is en afwijkend cromosoom, lijkt het me raar dat er IVF gedaan wordt en geen ICSI (maar ik kan het miss hebben natuurlijkà.

Ik zou denken dat er ook PGD aan te pas moet komen dan (selectie van goed zaad/goeie embryo's alvorens ze teruggezet worden, reeds getest of ze aldanwel niet dit gen/cromosoom hebben).

alvast veel succes.
hier starten we zterdag met decapetyl en maandag met menopur voor ICSI+AOA nr 5.

wetje5
Berichten: 28
Lid geworden op: 6 december 2011, 14:12

Bericht door wetje5 » 27 februari 2012, 16:49

he skiwi, ja we hebben bloed laten trekken voor PGD, maar omdat dit zeer lang wachten was hebben ze gezegd dat we nu al gingen beginnen met ivf. Ze hebben gezegd dat ze IVF en ICSI gingen toepassen indien ik genoeg eitjes heb. Ik ben nu met suprefact bezig en morgen is mijn eerst controle. Ik weet niet goed wat er van te verwachten. Ik hoop alleen dat deze poging dan niet een beetje nutteloos gaat zijn als er volgens jou zoveel meer bij komt kijken. Maar we proberen positief te blijven ook al neemt het negatieve bij mij soms toch de overhand. Bedankt voor je berichtje het is fijn dat je reageerde. Ik hoop dat het voor jullie positief mag uitdraaien ik duim alvast voor jullie.

wetje5
Berichten: 28
Lid geworden op: 6 december 2011, 14:12

Bericht door wetje5 » 27 februari 2012, 16:54

Hey weetje, ja als je niet zo een geduldig persoon bent dan leer je het alvast als zwanger zijn niet zo goed lukt. Veel wachten en geduldig zijn heb ik ondertussen wel geleerd :-) en de tijd nemen hoe het komt. Ik probeer ook niet te veel gefocust zijn op het hele gebeuren en ik probeer ook te genieten van andere dingen, maar dit is helaas niet altijd even evident. Zeker naar de omgeving toe merk ik dat ze niet altijd even begrip vol kunnen zijn. Ik wens je ook alvast heel veel succes en men gedachten zijn met je :-)

weetje81
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 september 2010, 17:52

Bericht door weetje81 » 27 februari 2012, 17:17

Merci Wetje5,

met de jaren ben ik ongeduldiger geworden, ja. :)
Vooral voor zo'n dingen. Normaal volgende week mijn maandstonden krijgen, ik wacht ongeduldig, weeral, op de goedkeuring van de CM, anders is het NOG een maand wachten eer we kunnen beginnen.

Dus elke dag kijken in de brievenbus....

wetje5
Berichten: 28
Lid geworden op: 6 december 2011, 14:12

Bericht door wetje5 » 27 februari 2012, 17:21

Ja ik had gebeld en gezegd toen ik mijn papieren binnen bracht dat het echt wel dringend was en toen heb ik een acht dagen moeten wachten :-) dus dat viel nog goed mee hé. :-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten