te weinig dikte baarmoederslijmvlies

Algemeen Discussieforum
liesjeB

te weinig dikte baarmoederslijmvlies

Bericht door liesjeB » 16 februari 2012, 15:09

Ik heb een probleem: mijn baarmoederslijmvlies wil -ondanks grote hoeveelheden progynova- niet dikker worden dan 5 mm. Mijn gynaecoloog weet niet hoe hij dit moet oplossen, de arts in Jette weet niet hoe ze het moet oplossen,... Is er een mogelijkheid dat een embryo zich kan innestelen in zo'n dun bmsvlies of moet ik de hoop opgeven? Ik had daar graag een klaar en duidelijk antwoord op gekregen zodat ik weet waar ik sta en of ik nog verder moet doen met mijn ivf behandelingen. Dan kunnen mijn partner en ik op zoek naar andere oplossingen zoals draagmoederschap of adoptie...
Mijn eerstvolgende afspraak met de gyn is pas in april: nog 2 maanden. Vandaar mijn oproep voor een eventueel vroeger antwoord...
alvast bedankt

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 16 februari 2012, 23:35

Hoi LiesjeB,

Bij mijn laatste poging was mijn baarmoederslijmvlies op dag 12 +/- 5mm dik. Op dag 13 was dit +/- 6mm dik wat theoretisch gezien niet voldoende is. Uit mijn bloed bleek echter dat mijn eisprong al was begonnen, en ze hebben dan de volgende dag toch inseminatie gedaan. En ik was zwanger!

Dus volgens mij zou het wel moeten kunnen, maar ik weet natuurlijk niet welke 'problemen' er eventueel nog zijn. Ik duim alleszins voor goed nieuws bij de gyn april!

Groetjes,
Vooron

liesjeB

Bericht door liesjeB » 20 februari 2012, 19:51

Hallo Vooron,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb vandaag vernomen dat het embryo terug niet ingenesteld is.
Woensdag moet ik nog een Bloedafname laten doen om het definitieve resultaat te weten.
Maar het klein beetje hoop is reeds vervlogen.
Voor de rest zijn er geen problemen. Ik heb al enkele onderzoeken gehad en alles lijkt in orde. De embryo's zijn ook van topkwaliteit.
Het enige probleem is de dikte vh bmsvlies. Om gek van te worden.

Hopelijk lukt het ooit toch eens. Ben toch blij te lezen dat het bij u gelukt is met 1 mm meer...

X

Vooron
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 april 2010, 23:33

Bericht door Vooron » 20 februari 2012, 23:17

Oh LiesjB, balen!

Ik duim alleszins volop mee dat het toch eens mag lukken! Succes ermee!

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 21 februari 2012, 9:00

Hey liesje

Mijn BMS is ook nooit super dik (behalve bij de verse ivf behandeling wel goed).
Bij mijn IUI's was het ook nooit denderend. Maar ik ben van mijn zoon zw geworden bij een BMS v 4,8mm. Dus het is mogelijk.

Ook bij de laatste cryo-tp, een BMS v 6 à 6,5 mm (dus wel iets dikker dan bij u maar monitoring zei me ook dat het te dun was). Ze konden echter niet meer wachten want mijn eisprong zat er ook aan te komen. Ook die keer was ik zwanger. Maar slecht v korte duur.

Maar bottom line. Het kan al zijn de kansen kleiner dan bij een optimaler BMS.
Knn ze niet oestrogel of zoiets bijgeven?


En heb je weet van de waarde v je progesteron?

In ieder geval heel dikke knuf voor opnieuw een teleurstelling!

liesjeB

Bericht door liesjeB » 24 februari 2012, 14:17

Hoi iedereen

Tegen alle verwachtingen in heb ik woensdag positief getest: hcg 25! Nog zeer weinig maar toch...
Monitoring zei dat het een late innesteling is. Maandag terug Bloedafname, dan weten we meer. Ik ben ongelooflijk ongerust...
Ik heb al 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen gehad en ben zeer bang dat het deze keer ook zo is. Het wordt duimen voor maandag!
Hopelijk is het mijn eerste innesteling IN de baarmoeder...

Bedankt voor jullie reacties alvast!
Liefs
Lies

liesjeB

Bericht door liesjeB » 27 februari 2012, 16:32

Terug slecht nieuws,
Mijn hcg is slechts gestegen naar 102. De zwangerschap evolueert niet zoals het zou moeten. Er is nog geen duidelijkheid of het vruchtje zich in de baarmoeder bevindt of niet. Ik ben zooo teleurgesteld. En het ergste is: ik kan er zelf niets aan veranderen. Vanaf nu gewoon 4x2 utrogestan en 5x Progynova nemen en afwachten. De kans is zeer klein dat het nog goed komt.

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 februari 2012, 16:37

Hallo Liesje,

Ik vind het zoooo jammer dit te lezen. Ik had zo gehoopt dat het een verhaal zou zijn zoals bij mijn zoon. Ik besef meer en meer hoeveel geluk ik gekregen heb. Khoop dat ik samen met vele anderen nog eens dat geluk krijgen.

Wanneer moet je terug?

Ikzelf zit nu nog ih straatje v stijgend hcg ondanks dat het mis is. Dat is wel heel duidelijk bij mij ondertss. En nu ik ook uw verhaal lees vraag ik me toch af of de dikte vh BMS iets te maken hft met een goed/slecht verloop ve zw.

liesjeB

Bericht door liesjeB » 27 februari 2012, 18:59

Hey Vooron,

Ik moet donderdag terug een Bloedafname laten doen. Dan zullen we zien hoe de zwangerschap verder evolueert. Bij mij is het juist hetzelfde als bij u: hcg stijgt wel, maar niet "volgens de curve" . Progesteron en oestrogeen waren ok. Hcg was op woensdag 25, vandaag maandag op 102. De transfer is gebeurd 2 weken geleden maandag.
Ik denk dat je gelijk hebt op het vlak vh baarmoederslijmvlies. Een te dun bmsvlies kan gewoon niet makkelijk zijn voor het vruchtje om in te nestelen.
Is er iets dat je kan doen om de verdere innesteling te helpen? Ik denk maar aan wat: plat liggen of zo? Wat hebben ze tegen jou gezegd? Wat doe jij?
Hoe ver ben jij al in je zwangerschap?
Hopelijk heb jij meer geluk!

Liefs
Lies

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 27 februari 2012, 20:06

Je hebt je waarschijnlijk vergist in aanspreking, oven nt vooron. Mijn transfer is gebeurd op 30/09. Ik ben ondertss al zogenaamd 6w3d maar ja heb maar een hcg v 290 vandaag. Kheb ondertss al twee echo's gehad omdat ze denken dat het miss ook een BBZ kan zijn. Want ja mijn hcg blijft stijgen, natuurlijk veel te traag. Maa op echo zien ze nts. Woensdag moe ik terug op echo en ook dan hbb we een gesprek met onze arts. Hopelijk krijgen we dan wat meer uitleg. Al weet ik dat ze zelf ook niet veel erover kennen.

Ondertss is het wel mijn derde miskraam en wil ik dus ook wel echt eens weten wa er eventueel ad hand is. Ik heb wel het geluk ve zoon te hbb, ook bij dun BMS (4,8mm). Dus ja, ti's nie dat het nie kan maja khad toen ook wel een lage start hcg. Dus kvraag me af of hij nt door de mazen vh net gekropen is.

Er is nt veel dat je kan doen voor de innestelling. Plat liggen of nie zou gn verschil uitmaken. Ik heb wel gelezen da granaatappels helpen voor de innestelling maar of dat een fabel is of waarheid weet ik niet.

Als ik woensdag meer weet zal ik het komen zeggen.

liesjeB

Bericht door liesjeB » 27 februari 2012, 22:25

Oei, ik heb me idd vergist met de aanspreking: mijn excuses!!
Je bedoelt wrsch dat je transfer was op 30 Jan ipv 30 sept, klopt dat?
Mijn transfer gebeurde op 13 febr 2012. Zo kunnen we mekaar wat vergelijken.
Ik zou het zeer tof vinden moest je het verdere verloop van je zwangerschap laten weten. Ik hou je ook op de hoogte, zo kunnen we elkaar een beetje steunen.
Het feit dat je al een zoon hebt met een dun bmsvlies, toont dat het TOCH mogelijk is hè.

13/2/12 transfer met cryo
20/2/12 negatief resultaat
22/2/12 positief resultaat hcg 25: late innesteling
27/2/12 hcg 102: te weinig gestegen

Tot later

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 28 februari 2012, 10:59

Liesje, geen probleem hoor. Kheb me precies ook vergist. Tis idd tp 30/01.

Dus ff opsommen:
tp 30/01
bn (wegens bloedverlies want normaal mocht ik pas 14/02 gaan) 10/02: 25
bn 13/02: 40
bn 17/02: 80
bn 21/02: 170
bn en echo 23/02: 220 (echo om te zien waar het vruchtje zit: nts te zien)
bn en echo 27/02: 290 (echo: bloedplek id baarmoeder en grote follikel rechter eierstok)

Morgen moet ik dus terug voor echo en bn.

Heb je bij een verse ivf poging ook dun BMS? Bij mij was het bij mijn verse poging wel dik genoeg. En toen had ik ook een hoog hcg-startwaarde. Maar jammer genoeg ook een mk.

Veel succes voor jou ook!

liesjeB

Bericht door liesjeB » 29 februari 2012, 15:11

Hoi,
Ja, ik heb tijdens een verse IVF poging ook een dun bmsvlies. Slechts 5 mm.
Bij mij wil het om 1 of andere reden niet dikker worden.
Ik ga morgen nog een bn laten doen om te kijken hoe het verder geëvolueerd is. Maar de monitoring ziet er niet veel goeds in... We hopen op een wonder xx

liesjeB

Bericht door liesjeB » 1 maart 2012, 15:12

Hoi 'wat is er mis?'

Vandaag terug bn laten doen. Hcg is gestagneerd, niet meer verder gestegen.
Ik mag stoppen met alle medicatie. De zwangerschap wordt afgebroken.
Hoe verloopt het bij jou verder?

Groetjes lies

wat is er mis?
Berichten: 8877
Lid geworden op: 13 mei 2008, 16:56

Bericht door wat is er mis? » 1 maart 2012, 16:12

Liesje, ik vind het jammer dit te lezen. Khad het anders gehoopt voor je. Maar als het dan toch moet "misgaan" is het beter dat het niet verder stijgt. Al is dat een magere troost.

Raar dat je BMS ook nie dikke w onder verse stimulatie. Mijn FA had gezegd da het automatisch dikker w door de stimulatiemedicatie en dat is bij mij dus wel het geval.

Een heel heel dikke knuf!!!!


Ik ben gisteren dus op echo en bn gegaan en heb mijn fertiliteitsarts gesproken. Op echo was nog steeds niets te zien. Maar kheb wel een goed gesprek gehad met de fertiliteitsarts. Mijn hcg was nog steeds lichtjes gestegen. Dus ja ik kreeg drie opties: 1) het zo laten en zien of het lichaam het zelf "opruimt" 2) curettage, met het risico dat als het een BBZ is dat het niet opgelost is maar wel gft dit de meeste kans dat ik snelst terug vooruit kan 3) methotrexaat, chemospuit die het vruchtje opruimt maar dan mag ik 3 maanden geen behandeling doen en blijft het bloeden ook nog aanhouden. Dus ik heb gekozen voor optie 2 en de curettage is gisteren nog uitgevoerd.
Morgen moet ik terug voor een bn en dan zal ik het weten of het een BBZ was of niet. Khoop zo hard v niet, want anders moet ik miss alsnog die methotrexaat.

Tijdens het gesprek met de fertiliteitsarts heb ik ook nagevraagd over mijn progesteron en over dun BMS. Beide zijn eigenlijk niet echt alarmerend. Natuurlijk zei hij dat een BMS v 7mm beter is maar tis nie alarmerend slecht. Bovendien zei hij feit is dat er een innesteling was en dun BMS gft enkel probleem voor innesteling, niet voor miskraam. Alé zo heb ik het begrepen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten