Paus strikes again

Algemeen Discussieforum
Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 29 februari 2012, 10:22

stond in De Morgen van gisteren... heb 't net zelf hier gelezen, maar (nog) niet online.

marb
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 augustus 2008, 11:53

Bericht door marb » 29 februari 2012, 11:20


liesje81
Berichten: 456
Lid geworden op: 19 mei 2010, 17:12

Bericht door liesje81 » 29 februari 2012, 13:04

Het erge is inderdaad, zoals Marleen Temmerman aanhaalt, dat in sommige landen dergelijke uitspraken waarschijnlijk wel invloed zullen hebben. Hier in België voelen we ons "gewoon" beledigd maar trekken we ons er weinig van aan, ook op wetenschappelijk niveau. Ik kan me voorstellen dat in oerkatholieke landen koppels beïnvloed zullen worden door dergelijke uitspraken alsook de funding voor wetenschappelijk onderzoek naar fertiliteit. Heel erg jammer.

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 29 februari 2012, 18:00

Bedankt, Marb!

Repelsteeltje
Berichten: 1422
Lid geworden op: 23 juli 2009, 10:33

Bericht door Repelsteeltje » 1 maart 2012, 11:21

Ik krijg er een krop van in mijn keel.
Echt, het mag belachelijk klinken, maar voor mij doen zo'n uitspraken pijn.

Ik ben wel voor de kerk getrouwd, na lang twijfelen, maar het uiteindelijk toch gedaan nadat we een heerlijke pastoor gevonden hadden die hoewel hij al stokoud is, helemaal mee is met de maatschappij. Bij hem draaide het om waarden, niet om oude tradities.

Graag had ik mijn dochtertje ook laten dopen door hem, als symbool dat we haar die waarden gaan mee geven en aan te geven dat er een heel team klaar staat voor haar, mensen die haar allemaal doodgraag zien.

Maar door de idiote uitspraken van de paus van de laatste jaren hebben we het niet gedaan. Zo'n dochter die er gekomen met donorinseminatie moet wel helemaal onrein zijn. Ik vind het doodjammer dat zo'n instituut als de Kerk, die bal zo misslaat, zou zijn zo nodig in deze hectische samenleving waar amper nog tijd is om stil te staan bij het leven.

Eigenlijk kan ik alleen maar medelijden hebben met de Paus. Jammer dat God hem niet wat meer verstand en inlevingsvermogen heeft gegeven ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten