Pffft... zie het niet meer zitten...

Algemeen Discussieforum
grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 16 april 2012, 13:29

hoera voor de nieuwe aanwinst in jullie huis. De pup zal idd hopelijk voor wat afleiding kunnen zorgen.
Zijn jullie direct aangewezen op IVF? Of wordt er eerst nog IUI overwogen met je linkereierstok/eileider? Lichamelijk is IUI toch nog net iets minder ingrijpend...

Hou er ook rekening mee dat je in vele fertiliteitscentra met een wachtlijst zit en je dus mss niet onmiddellijk zal kunnen starten met de behandeling in september. Ook in het fertiliteitscentrum zal men nog onderzoeken willen doen (zucht! ik weet het, soms lijkt de weg echt ein-de-loos :roll: )
In de tussentijd wens ik je wat gemoedsrust toe en mss zelfs een spontane zwangerschap... Het is een pijnlijk proces, maar je bent zeker niet alleen

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 16 april 2012, 13:53

Ik dacht dat ik kon starten zodra ik wou? Maar moet maandag voor -voorlopig- laatste keer nacontrole en dan vraag ik het verder. Het is in Bonheiden.

IUI zou gaan, maar dan met de natuurlijke cyclus (geen hormonen, ze kunnen immers niet voorspellen welke eierstok reageert). Maar omdat ik onregelmatig ben, betekent dat veel op controle gaan en als het dan de rechtereierstok is die rijpt, dan is dat allemaal voor niets. Dus dat wil ik niet. Dan liever genoeg klussen.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 16 april 2012, 16:14

je kan het idd best eens navragen, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Als ze wél met wachtlijst werken, kan je je mss al inschrijven voor start in september. Lukt een spontane zwangerschap ondertussen, dan kan je die afspraak nog altijd annuleren hé :wink:

en vooraleer je met IVF start, moet je vaak ook nog eens als koppel passeren bij een psycholoog (jaja, dat moet je allemaal ondergaan terwijl anderen gewoon zwanger worden... :evil: )

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 16 april 2012, 16:42

Echt? Bij een psycholoog? Oh help... niet dat ik daar bang van ben, maar eerder uit kwaadheid! De marginaalste koppels (sorry!) eerst worden zwanger/ de gevangenis steekt vol met onverantwoorde mensen die 1001 kinderen hebben/ enz! Maar WIJ moeten toestemming hebben van een psycholoog??? Oh help dus...

Het is nog niet erg genoeg dat we problemen hebben... Pffft... ben nu zéker blij dat we besloten hebben om even te rusten.

Ik zal maandag goed navragen en me eventueel inschrijven. Dank je voor de info!

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 17 april 2012, 9:21

het is geen zware psycho-analyse die je moet ondergaan hoor, maar het is eerder een gesprek met uitwisseling van info: hoe sta je er als koppel tegenover? En als blijkt dat je niet volledig inschat wat de behandeling allemaal inhoudt, krijg je via de psycholoog wat meer info... maar het is idd wraakroepend dat sommige koppels die zo maar kinderen op de wereld zetten en totaal onverantwoord met hun kinderen omgaan, geen psychologisch onderzoek moeten ondergaan. Maar zoals al gezegd, het is geen zware psycho-analyse hoor :wink: En ik weet ook niet of men het in elk fertiliteitscentrum doet...

Lie_29
Berichten: 1063
Lid geworden op: 12 januari 2009, 23:18

Bericht door Lie_29 » 17 april 2012, 12:52

Ik vraag me toch af wat dat is met die psychologen.
Wij hebben nooit zo een gesprek gehad hoor...
Wel een uitgebreid gesprek met een 'counselor' (= vroedvrouw die info gaf en waar we al onze vragen aan mochten stellen, een gesprek van toch 1 a 2 uur), maar een psych heb ik nooit gezien.
In Jette that is, toen we in Gent langs gingen voor een 2de opinie wilden ze ons wel zo een gesprek aansmeren, maar we zijn dan uiteindelijk toch maar in Jette gebleven.

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 17 april 2012, 13:00

kan me niet herinneren ooit met een psych gesproken te hebben.

eerste IVF-en waren in lokaal zkh samen met plaatselijke gyn en volgende IVF-en / ICSI in UZ gent.

nooit psych gezien of nooit zware gesprekken gehad met andere professionals. enkel vroedvrouwen en prof/dr's gesproken.

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 17 april 2012, 16:37

zo veel te beter dat jullie dat niet hebben moeten doen. In uza moesten wij dat wel doen bij het intake gesprek. Eerst met psychologe gepraat en daarna met vroedvrouw. De psycholoog had het meer over de emotionele kant van de behandeling, de vroedvrouw meer over het praktische: hoe zet je spuitjes, e.d.

Mss doen ze dat alleen bij koppels die er niet zo stabiel uit zien :lol: :lol: :lol: :lol:

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 17 april 2012, 20:01

haha :lol: 8)

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 18 april 2012, 7:44

Toen we met IUI zouden beginnen (met de spuitjes die ze bij IVF gebruikten, was toen een studie waar we aan konden deelnemen) zijn we ook een uur bij de vroedvrouw geweest.

Misschien dat ze het in Bonheiden dan niet doen?

Enfin, we zien wel. Zal toch niet voor direct zijn.

Gisteren tweede dag terug gaan werken. Ik heb al even op het toilet gezeten en geweend :cry: .
De ene collega heeft verteld dat ze zwanger is (je kon er ook niet echt meer naast kijken) en de andere collega had ineens haar baby mee (we hadden nog een vergadering na de uren en ze had geen opvang gevonden).
Ik ben even naar het toilet gevlucht, dat was er even te veel aan. Ik ben blij voor hen en ik gun het hen echt ook, maar bij mij doet het gewoon pijn. :cry: Ik heb mijn zwangere collega nog niet eens gefeliciteerd! Dat kon ik écht niet.

Voor de rest gaat het wel. Ik voel me best goed, zolang ik er dus niet mee geconfronteerd wordt.

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 24 april 2012, 22:17

Hoi

Maandag op laatste controle geweest.

Er is een inwendige echo en een follikelmeting gedaan. Het was de vroedvrouw, dat was een verrassing aangezien ik de gynaecoloog verwachtte.

Het zag er allemaal goed uit. Ik ben op dag 14/15 gegaan en mijn baarmoederslijmvlies was al 8,1 mm dik. En er waren 5 (!) follikels te zien op mijn linkereierstok. Twee grote van 14mm en 11mm en drie kleintjes van 9mm. Ze vroeg of ik al met hormonen aan het stimuleren was. Neen dus... Is het zo raar om er vijf te hebben?

Ik maak dus deze maand kans! Joepie! We zijn al flink aan het klussen geweest. Wie weet, hé?

Verder heb ik haar uitgelegd dat we besloten hebben even te stoppen met medische behandelingen. Er waren geen wachtlijsten en ook geen psycholoogbezoek als we beslissen te starten. Dus als we in september nog niet zwanger zijn, dan moet ik gewoon bellen. Er worden dan nog enkele genetische testjes gedaan (?) maar erna mogen we starten. Allemaal goed nieuws dus!

Ik ga zaterdag mijn nieuwe hondje halen en ga me daar nu volop op concentreren. Ik blijf mee lezen en duimen voor ons allemaal!

Groetjes
Marijke

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 12 mei 2012, 22:10

Hey,

Ondertussen ben ik enkele dagen over tijd... ik denk dat het dus misschien raak was?!

Ik vertelde dit net aan mijn vriend (ben met vlagen misselijk en moe) en vertelde dat ik ofwel ziek aan het worden was ofwel zwanger. Hij reageerde: "dan hoop ik ziek"... Ik wist niet wat ik hoorde! Hij zei dat hij een kindje nu écht niet ziet zitten. Ik vroeg wat hij dan dacht dat we een jaar aan het proberen waren en waarom ik me in hemelsnaam heb laten opereren. Zijn antwoord: "Om van je gezaag (???) af te zijn." Ik hoorde het in Keulen donderen.

Ik ben nu dus heel boos en verdrietig. We zouden samen een film zien, maar heb mezelf in de bureau opgesloten. Hij doet alsof er niets aan de hand is.

Wat moet ik nu doen?

Ik zit met dubbele gevoelens: blij dat het misschien zover is en verdietig omdat hij het niet wil. Ik begrijp zijn reactie totaal niet! Help!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 14 mei 2012, 10:52

Marijke,

allereerst zou ik een zw-test overwegen... en allessinds moet je toch een serieus volwassen gesprek met je partner aangaan om te weten of hij nu wel of niet een kindje wil, met alle verantwoordelijkheden van dien.
jullie relatie zit vast wel onder stress door de 'problematiek'. maar aan een kindje beginnen moet je toch beter doen als alles echt goed aanvoelt tussen jullie...

succes

Marijke 84
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 februari 2012, 17:33

Bericht door Marijke 84 » 14 mei 2012, 12:51

Ik begrijp zijn reactie totaal niet. Hij is meegegaan in alle onderzoeken (ze dachten eerst dat het probleem bij hem zat) en we hebben het er nog over gehad: eerst half jaar nog zo proberen en dan IVF. Dat ik een grotere kinderwens heb dan hem, wist ik. Hij heeft eerder zoiets van 'we zien wel wanneer het komt, ooit lukt het ons wel". Daarmee dat we ook niet direct met IVF starten (buiten mijn gemoed dan)

En nu ik overtijd ben, zegt hij zoiets?
Ik ben er zo boos om. Alsof hij dit niet wou?

Ik wacht nog enkele dagen af en dan doe ik een test. Mét hem erbij. Ik wil dit niet alleen doen. Het zou ook zijn kindje zijn, dus moet hij zijn verantwoordelijkheid maar opnemen. Hij wist dat ik zo zwanger kon geraken. Volgens mij heeft schrik...

LaBatsa
Berichten: 784
Lid geworden op: 1 september 2009, 14:49

Bericht door LaBatsa » 14 mei 2012, 16:40

Marijke, ik denk ook dat hij geschrokken is, hij had het waarschijnlijk zo snel niet verwacht. Maar waarom nog wachten om te testen? Je weet dan direct meer. Of heb je zelf ook een beetje schrik? (voor een teleurstelling) Ik hoop van harte dat je wel zwanger bent! Het zou mooi zijn moest het dan toch nog spontaan gelukt zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten