dr devroey op radio 1 op 25/05/2012

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 30 mei 2012, 15:08

Een vriend van mij had op Facebook ook het artikel in Knack met Devroey gepubliceerd.
Vreselijke reacties weer: dat dure behandelingen van egoïstische ouders niet moeten betaald worden door de maatschappij...
GRRRRRRRRRRRR!!!!!!

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 30 mei 2012, 15:12

:twisted: :twisted:
oh, frustrerend!

laat ons dan meteen ook maar de discussie oppakken om voor rokers geen kankerbehandelingen meer terug te betalen?

kortzichtig tot en met is dat!

K'tje
Berichten: 1105
Lid geworden op: 7 april 2008, 15:46

Bericht door K'tje » 31 mei 2012, 10:36

Grrr, ik word er gewoon woest van, al die domme domme kwetsende reacties, moest dat ooit iemand face to face tegen me zeggen, dan ben ik in staat om die mens te vermoorden denk ik... Ik word er zooooo kwaad van dat ik gewoon geen deftig antwoord kan verzinnen om die mensen op hun plaats te zetten. Zou alleen maar schelden... :evil: :x :evil: :x :evil:

En iedereen die ons egoïsten noemt, zou ik eens uitnodigen om een IVF-cyclus te ondergaan.... Maar met véél meer naalden! :twisted:

grootgevaarke
Berichten: 4815
Lid geworden op: 15 juli 2008, 14:20

Bericht door grootgevaarke » 31 mei 2012, 14:58

Sterretje, dat was ook mijn eerste reactie. En rokers wéten dan nog dat ze een risico op gezondheidsproblemen lopen door hun ongezond gedrag. Dat kan men van ons nog niet zeggen...

Ik vind het ook onnozel dat een Devroey zoiets zegt. De natuur laat genoeg vrouwen na hun 40ste nog een kind op de wereld zetten. En dus als het spontaan niet lukt, dan is het maar gedaan?
De gemiddelde levensverwachting voor een vrouw is in de 80, als ze na haar 40ste kinderen krijgt, heeft ze nog 40 jaar de tijd om het kind groot te brengen. Is iemand van 50 afgeschreven mss? Te oud om nog een kind op te voeden? Dan moet men alle kleuterleidsters en onderwijzeressen na hun 50ste ook niet meer laten werken hé, want dan kunnen die dat niet meer aan. Dan is dat onethisch, zoals hij het noemt.

Puur biologisch gezien zijn er idd wel wat meer risico's verbonden aan kinderen krijgen op latere leeftijd, maar om het onethisch te noemen? Dat vind ik toch echt een brug te ver.
Tof als je bij die man in behandeling bent... Dat gaat hem toch wel wat patiënten kosten, niet?

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 31 mei 2012, 15:01

gg, ik denk dat hij net met 'pensioen' gegaan is ;)

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 31 mei 2012, 21:00

bieke, bedankt voor de link!

gg, wat hoor je hem zeggen? Ik heb geluisterd, en hoor eerder dat hij ook wie "te lang" heeft gewacht wil helpen? Ik heb niks gehoord van onethisch, maar misschien heb ik niet goed geluisterd?

De mooiste zin die ik gehoord heb "De vruchtbaren kunnen niet oordelen over de onvruchtbaren". Wauw. Vandaag nog zo'n mooi staaltje vooroordelen gehoord van een aantal (hopelijk voor hen) vruchtbaren.

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 1 juni 2012, 11:14

[quote="Kusje"]

De mooiste zin die ik gehoord heb "De vruchtbaren kunnen niet oordelen over de onvruchtbaren". quote]

Die zin is mij ook bijgebleven, en zal ik onthouden om in den tegenaanval te gaan moest het ooit nodig zijn.

Karen84
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012, 12:41

Bericht door Karen84 » 1 juni 2012, 12:38

Ik heb gisteren het artikel in Knack gelezen, en Devroey zegt daar dat hij de terugbetalingen zou terugbrengen van 43 naar 40 jaar, omdat de slaagkans veel kleiner is boven de 40. Dat geld kan volgens hem beter geïnvesteerd worden in meer onderzoek, of meer terugbetalingen op jongere leeftijd...
Ik lees dus ook niets over onethisch, zelfs niets tegen IVF boven 40 jaar, maar enkel dat dat niet door de maatschappij zou moeten betaald worden.
(dat wou ik maar even zeggen, daarom ben ik het er nog niet mee eens)

Ik vond het eigenlijk een mooi artikel, met veel respect voor onvruchtbaarheid en de mensen. Hij zegt ook dat het hele proces even ingrijpend is als kanker. Blijkbaar is er wetenschappelijk aangetoond dat vrouwen die door zo'n proces gaan dezelfde angsten doorstaan als vrouwen die een kankerdiagnose hebben gekregen.
Echt harteloos kan je dat toch niet noemen...

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 1 juni 2012, 13:24

kan iemand het artikel hier eens posten, zou het graag eens lezen maar ik ben het niet direct terug op het net

Karen84
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2012, 12:41

Bericht door Karen84 » 1 juni 2012, 18:37

Ik vrees dat je een abonnement op Knack moet hebben om het te kunnen lezen...

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 1 juni 2012, 22:40

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... =GN03QMBPP

't is dit artikel (stond ook in Het Laatste Nieuws) dat nogal stof deed opwaaien...

Kusje
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 september 2011, 20:51

Bericht door Kusje » 1 juni 2012, 23:12

Misschien is dit een (foute) interpretatie van het nieuwsblad en het laatste nieuws? Komt niet overeen met het gesprek op radio1, en als ik op Karen haar post mag afgaan komt het evenmin overeen met het artikel in Knack. Nu ja, bij dezr doe ik misschien een foute interpretatie :)

fee
Berichten: 1470
Lid geworden op: 20 september 2009, 15:23

Bericht door fee » 3 juni 2012, 15:10

idd het artikel is compleet anders dan wat op radio 1 te horen is
Ik denk dat ze het bij HLN echt uit de context hebben getrokken.

Glenys
Berichten: 586
Lid geworden op: 19 juni 2008, 16:23

Bericht door Glenys » 14 juni 2012, 13:09

Ik ben dr. Devroey en dr. Van Steirteghem ongelooflijk dankbaar. Zij, samen met hun team van de VUB, stonden aan de wieg van de ICSI-techniek en hebben ervoor gezorgd dat duizenden vrouwen zwanger konden worden. Ik dank hen op mijn blote knieën omdat zij ondanks alle tegenstand toch hebben doorgezet en België op de kaart hebben gezet wat betreft fertiliteit.
Het is dankzij hen dat ik nu de trotse moeder ben van een tweeling.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten