Samenwerking UZ - huisarts / gyneco / externe labo's

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Samenwerking UZ - huisarts / gyneco / externe labo's

Bericht door vuurvliegje » 21 juni 2012, 15:23

Hoi Dames (en heren indien die hier ook aanwezig zijn),

Heeft er iemand ervaring met het laten bloedprikken en follikelmeten buiten het ziekenhuis om? Dit lijkt me handig om de druk wat van de behandelingen af te nemen, maar ik zit met een aantal vragen.
- De gegevens moeten voor 15u in het UZ zijn: hoe realistisch is dit? Wat zijn de gevolgen voor de behandeling indien ze te laat zijn?
- Ik neem aan dat dit bij een gyneaco moet aangezien het follikelmetingen zijn. Zijn ‘gewone’ gyneaco’s hier voldoende goed in? Die echomensen in het UZ doen de hele dag niets anders
- Wat met de financiële regeling? Nu heb ik nog geen factuur ontvangen van het UZ (die komt er vast aan) maar als ik zie wat mijn vorige gyneaco vroeg, kan ik het echt niet betalen om daar een paar keer per maand langs te gaan.
-Iemand ervaring met zulke dingen in de regio van Mechelen?


Groetjes,
vuurvliegje

Ann_
Berichten: 92
Lid geworden op: 23 april 2011, 13:48

Bericht door Ann_ » 22 juni 2012, 9:02

Hey Vuurvliegje,


Ik zie dat je nog geen reactie hebt, maar wil toch even reageren want ben zelf in behandeling in Jette.
Wij hebben ook gekozen voor bloedname en echo's bijten het ferti-centrum.
Ons is wel gezegd dat je per cyclus €115 adminstratieve kost moet bijbetalen.Maar dit was voor ons geen probleem. Het weegt niet op , tegen elke dag naar Jette te rijden, in file te staan en te stressen van dju ik geraak er niet op tijd :D

Ik ben onlangs van gyn veranderd en heb onmiddellijk gevraagd of hij een samenwerking met Jette zag zitten. Aangezien de resultaten voor 14u daar moeten zijn. Maar dat was geen probleem. Hij maakt ook altijd een plaatske vrij voor follikelmeting.
En voor bloedname ga ik naar een labo hier(Lier) in de buurt,en zij faxen dit dan door naar Jette. Nog nooit problemen mee gehad. Enkel in het weekend ben ik naar Jette gereden, gewoon voor praktische redenen, labo open op zaterdag maar niet zondag, dan weer gyn van wacht..

Hopelijk heb ik je hier al een beetje bij geholpen.

Groetjes Ann xxx

Mommytobe
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 juni 2012, 14:28

Bericht door Mommytobe » 9 juli 2012, 20:23

Dag vuurvliegje,
Wij hebben net onze eerste poging IVF/pgd achter de rug. Wij zitten in uz Leuven en werkten samen met mijn vaste gyn in Bornem voor de echo's en bloedafnames. Zij zit vast verbonden aan Leuven, en staat dus geregistreerd als vaste arts uit satelliet ziekenhuis. Wij hebben geen meerprijs betaald. En alles was perfect op tijd in Leuven. Ik mocht bij de gyn altijd om 8 uur s morgens komen en op de middag kreeg ik telefoon uit Leuven met de uitslag en de dosis medicatie die ik moest spuiten. Heb alleen maar lof voor de samenwerking en op deze manier was de druk veel minder hoog

Sterretje
Berichten: 12336
Lid geworden op: 18 december 2007, 15:11

Bericht door Sterretje » 11 juli 2012, 10:48

toen ik nog de samenwerking eigen gyn en UZ had, mocht ik steeds 's ochtends rond acht uur naar mijn gyn gaan. de verpleegster trok bloed, stuurde dat op en de gyn deed follikelmeting. de gegevens werden onmiddellijk doorgefaxt.
je betaalt idd telkens een visite aan je gyn (ik dacht 50 euro). je trekt daar een deel van terug, maar tja, het wordt vaak erg kostelijk. ik moest soms elke dag of om de andere dag gaan...

Ahiha
Berichten: 1093
Lid geworden op: 26 januari 2010, 19:49

Bericht door Ahiha » 13 juli 2012, 20:33

Hoi vuurvliegje.
Ik ben in behandeling in UZ leuven en ging ook hier naar het ziekenhuis voor BN en echo's (tja, Leuven is toch een goed uur rijden...)
Je eigen gyn neemt je idd vaak tussen (of voor ) patienten omdat je (helaas) soms elke dag moet gaan. Ik betaalde 35 euro voor echo en dan nog facturen voor bn. Maar dat wordt terugbetaald he! Als je hospitalisatieverzekering hebt dan krijg je zelfs BN's terugbetaald (tot een zekere hoogte).
Enneuh... mijn gyn kon zelfs beter echo doen dan die in UZ zelf. Haha! Was tijdens een vakantie in Leuven en deed daar echo. Zij waren overtuigd van 15tal eitjes terwijl mijn gyn er 2 dagen ervoor al 25 had geteld. De mijne zat er dichter bij want uiteindelijk 35. LOL!!! Dus voor 'ervaring' zou ik het niet doen. Heb indruk dat het in UZ trouwens vaak studenten waren. (niks op tegen natuurlijk)
voor brusje doe ik het net op dezelfde manier. Praktische weegt echt wel door voor mij. In UZ leuven trouwens geen meerkost. Vind dit eigenlijk wel erg dat ze dit vragen. Is dat om het verlies aan parkinggeld op te vangen? :D

vuurvliegje
Berichten: 675
Lid geworden op: 16 maart 2012, 12:14

Bericht door vuurvliegje » 13 juli 2012, 22:03

Dag Dames,

Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik uiteindelijk in Jette blijf puur uit praktische overwegingen.

Veel succes allemaal!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten