IVF op latere leeftijd

Algemeen Discussieforum
Plaats reactie
marie_73
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 juli 2013, 13:17

Bericht door marie_73 » 13 maart 2014, 19:09

Hallo en welkom Ann,
Jammer genoeg os het groepje IVF op latere leeftijd wat stil gevallen en zitten de oudere dames beetje verspreid. Ik vind dat je op onze leeftijd, ben ook 40, met nog extra stress te maken krijgt en dus nog meer behoefte hebt om dit te delen met leeftijdsgenoten.

Met mij gaat het al veel beter, de eerste maand was vreselijk daarna stilaan beter, tijd doet veel. Ik ben zelfs terug begonnen, had nog 1 cryo en die is zondag teruggeplaatst. Dus volgende week bloedname.

Ik ben heel tevreden van Jette, vriendelijk, flexibel, niet hautain personeel. Eerste ICSI poging geen embryo's maar 2de poging had ik 3 embryo's. Ik had ook Elonva en dat werkte goed bij mij.
Assisted hatching ken ik niet.

Ik wens je veel succes, hopelijk toch voldoende embryo's.

avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Bericht door avangomp » 13 maart 2014, 19:32

Oh marie_73 spannende tijd dus weer voor je. Ik hoop echt voor je dat je nu succes hebt.
Ik duim met je mee en laat thuis een kaarsje voor je branden.

Idd die leeftijd doet er niet veel goed aan. Precies een tijdbom.... ik probeer mij daar niet te veel op te focussen maar onbewust doe je dat toch wel. :-(

Tot nu toe heb ik van Jette ook niets dan goed. Aanpak is wel minder persoonlijk maar super vriendelijk. Dus toppie.

Laat me zowieso iets weten volgende week wat het resultaat is.

Veel succes.

wanda
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 november 2012, 19:16

Bericht door wanda » 13 maart 2014, 20:51

beste dames, ik hoop dat onze topic opnieuw iets levendiger wordt! ik kom hier nog bijna dagelijks kijken op het forum en zeker op onze oude topic, maar idd laatste tijd is het hier niet veel geschreven...ik vind ook dat we vrouwen op leeftijd iets andere zorgen hebben dan iets jongere dames, en daarom is deze plaats voor ons zo belangijk ( alle toch voor mij geweest in goede en slechte tijden veel steun, troost, knuffels, schouderklopjes aan gehad), daarom wil ik ook jullie blijven volgen en steunen want ik weet hoe dat voelt als het niet wil lukken...

marie ik ben heel blij te horen dat je opnieuw begonnen bent met je cryopoging en dat het al ietsje beter gaat. Deze dagen zijn voor mij ook moeilijk, het is nu 1 jaar geleden dat ik mijn eerste wondertje heb moeten afgeven, en alles komt terug...heb gisteren nog factuur van jette gekregen van de miskraam echo en bn - echt confronterend!

ann ik hoop dat je eerste poging in jette succes verhaal mag worden en welkom hier!

met ons gaat het goed, al moet ik eerlijk toegeven dat ik nog niet echt op het roze wolk zit...leeftijd denk ik - alles is zo zwaar...zeker de nachten, onze mirakelmeisje slaap niet goed s'nachts, en ze blijf zo onrustig eten en ik kan nog altijd geen vrede nemen met het feit dat de borstvoeding niet gelukt is ( ik kolf wel af, maar wou zo graag de borst geven ), maar voor de rest doet T. het heel goed: ze is al meer dan 4 kg, brabbelt al, begint te lachen en spelen...maandag gaan we op controle bij haar kinderarts en donderdag mag ik terug naar mijn gynea, zal wel raar doen zo zonder zwangerbuikje ( ik was heel graag zwanger en raar maar waar mis ik mijn buikje nog altijd...)

ik hoop dat jullie blijven schrijven, ik ga voor jullie ook mijn kaarsje branden!!! succes en motto is doorgaan en niet opgeven! je weet maar nooit, wonderen bestaan en mijn Mirakeltje is het levensbewijs van...

grt

wanda.

avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Bericht door avangomp » 14 maart 2014, 14:37

Hey dames... vandaag begonnen met mijn spuit Orgalutran. Heb al heel de week krampen. zo'n zeurende pijn. Vermoeiend hoor. Ik ben bek af en blij dat het weekend is.

Zondag eens benieuwd wat het resultaat gaat zijn. :-)

Iedereen een prettig weekend gewenst!

Puma
Berichten: 72
Lid geworden op: 3 april 2011, 13:32

Bericht door Puma » 14 maart 2014, 21:53

Hey Marie goed dat bje er met verse moed aan bent begonnen ...ook hier fingers crossed dat het nu goed mag lopen !

Ann welkom en hopelijk mag jou droom binnenkort werkelijkheid worden!

Wanda tja dat slapen...hier na 5 maanden eindelijk wat uurtjes slaap...ook ik kolf nog steeds ook 's nachts en vind het ook spijtig dat ik geen bv kan geven maar omdat ze zo slecht at en dan natuurlijk dee couveuse tijd was er geen andere optie....ons dametje is intussen 5kg 2 en 61 cm ...ze blijft fijn en klein een ramp om kleding te vinden ....hoplijk maakt ze vlug haar spurtje intussen is ze natuurlijk het liefste en schattigste ukje van de wereld ....zoals zo veel fiere mama's zeggen ...het was al die jaren wachten meer dan waard !

wanda
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 november 2012, 19:16

Bericht door wanda » 15 maart 2014, 11:40

ann - op naar de goede fm morgen!
puma - fijn dat je dochter zo goed doet, want ze komt toch van ver! amai kolf je nog af al 5 maanden! ik ben van plan om na ong. 2 maanden te stoppen...
marie - wanneer heb je bn?
hier vandaag zelfs kunnen stofzuigen en dweilen - ikke blij! joepi!!!

wanda.

avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Bericht door avangomp » 16 maart 2014, 13:15

Hey dames,

Hier vandaag naar jette geweest en teleurstelling alom. Met Elonva had ik echt een beter resultaat verwacht maar momenteel 4 mss 5 follikels!
Ik begrijpt het allemaal niet meer en de moed zit echt in mijn schoenen!

Dus ik zal niet veel eicellen moeten verwachten! Weeral :-(

Ze vragen van ons toch veel zenne. Hoe kan je dit als vrouw nu volhouden. Na 3 jaar vechten de ene teleurstelling na de andere. Je zou voor minder onder doorgaan.

Sorry voor mijn gezaag en morgen zal het weeral wel beter gaan maar vandaag een zeer verdrietige Ann. 😭

Butterfly 2405
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 oktober 2013, 12:28

Bericht door Butterfly 2405 » 16 maart 2014, 16:41

Hey Ann,

Ik had bij Elonva op de eerste FM een 6 follikels, maar 2 dagen later had ik er al 10.
Dus niet wanhopen ;-)

Echter was ik ook teleurgesteld want bij de PU had ik er maar 4 terwijl ik na de tweede FM toch op 6-7 gehoopt had.

Maar het kan bij jou helemaal anders zijn en bij de PU kunnen er mss genoeg zijn.
Ik zal duimen.

Uiteindelijk heb ik donderdag toch TP gehad van 2 goede emmy's.
Ik lees vaak dat teveel eicellen negatief is voor de kwaliteit dus beter enkele maar goeie.

Ik ben trouwens al 42 ! En dit was mijn derde poging.. Eerste in Jette

wanda
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 november 2012, 19:16

Bericht door wanda » 16 maart 2014, 20:59

Ann, zoals Butterfly zegt nog niet waanhopen! ik had bij mijn eerste echo ook niet veel folliekels, en met een paar dagen Menopur erbij had ik toch 7 eicellen, 6 bruikbaar en 5 bevrucht! dus heel goed resultaat voor 40+ vond ik! hoeveelheid is niet zo belangrijk, kwaliteit telt!
Butterfly voor je ook succes! wanneer mag je bn laten doen?
hier vandaag moeilijke ontregelde dag van ons meisje ( door drukke bezoek ), maar ik klaag niet, ze is zo lieeeeeeef...

wanda.

avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Bericht door avangomp » 17 maart 2014, 10:12

Hey Dames,

Mercie voor de bemoedigde woorden! Gisteren voor eerste spuit menopur mogen zetten. En deze avond reeds terug voor BN en echo. BLijkbaar waren mijn waardes zeer hoog.

Vandaag gaat het al iets beter met mijn gemoed. Gisteren is goed geweend dat soms toch echt goed kan doen! :-) Tot ergenis van mijne man maar dat moet hij er maar bijpakken :-)

@Butterfly ik hoop echt voor je dat het een succes verhaal wordt... Wanneer mag je BN laten doen?

Wanda@ ja ik denk moeder worden op latere leeftijd niet altijd gemakkelijk is maar je neemt dat er met plezier erbij! Geniet er van!

Ann

Butterfly 2405
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 oktober 2013, 12:28

Bericht door Butterfly 2405 » 17 maart 2014, 12:36

Hallo,

Ik heb pas bn op 27 maart, maar ik heb ook afspraak bij de dr op 26 maart dus misschien mag ik dan ook bn doen.

Meestal ben ik al ongesteld 14 dagen na PU dus dat zou 24 ste zijn, maar dit keer neem ik buiten utrogestan ook progynova dus misschien dat dit de ms tegenhoudt ??

Spannend.. Ik wil het nog niet opgeven, ook al zeggen ze in het zkh dat ik aan eiceldonatie moet denken.. Maar heb al altijd TP gehad dus daar wil ik voorlopig nog niet aan denken.

Succes Ann !

avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Bericht door avangomp » 17 maart 2014, 14:00

Butterfly

Wat doet die progynova juist want anders ga ik dit ook vragen hoor als het kan helpen.

27 maart lijkt idd nog zo lang maar zal snel daar zijn.
Dus fingers crossed!

Ann

Butterfly 2405
Berichten: 138
Lid geworden op: 28 oktober 2013, 12:28

Bericht door Butterfly 2405 » 17 maart 2014, 14:51

Ann,

De progynova is ook om het baarmoederslijmvlies dikker te maken of intact te houden dacht ik.
Geen idee waarom ik dit nu gekregen heb want het was alleszins dik genoeg.

avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Bericht door avangomp » 17 maart 2014, 16:38

Oké dat ga ik ook eens vragen dan om misschien te nemen.
Je wilt alles proberen hé om zeker te zijn dat je geen kans hebt laten liggen.

avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Bericht door avangomp » 20 maart 2014, 8:41

Hey dames, hier gisteren terug geweest naar Jette. Het zal bij 5 follikels blijven waarvan 1 nog te klein dus uiteindelijk maar 4.

Gisteren hebben ze ook gezegd dat ik last heb van endometriose maar zou normaal zijn aangezien mijn leeftijd.

De angst en onzekerheid dat het nooit gaat lukken steekt hier toch de kop op! Eigenlijk heb ik deze poging al opgegeven. Heb er gewoon geen goed gevoel meer bij!

Maar genoeg gezaagd hoe gaat het met jullie?

Grtjs
Ann

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten